Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سومین روز از ماه ربیع‌الاول و پس از ۶۳ روز عزاداری، پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد.

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز، پس از دو ماه عزاداری، در سحرگاه سومین روز از ماه ربیع‌الاول، پرچم سیاه گنبد ملکوتی حرم حضرت ثامن‎‎الحجج(ع) تعویض و پرچم سبزرنگ آستان قدس رضوی مزین به آیه شریفه «نصر من الله و فتح قریب» جایگزین آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آیین، پرچم سیاه که به نشانه عزاداری اهل‌بیت(ع) و ادای احترام به ساحت مقدس امام حسین(ع) در ابتدای ماه محرم بر فراز گنبد حرم مطهر رضوی برافراشته شده بود، بعد از ۶۳ روز، با پرچم سبز رضوی تعویض شد. هم‌چنین پس از دو ماه عزاداری، ساعت ۸ صبح امروز نقاره‌خانه حرم مطهر نیز فرارسیدن ماه ربیع را به مردم بشارت داد.
یادآوری می‌شود پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی، در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع)، چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوشی آن در ماه‌های محرم و صفر است.
منبع: آستان نیوز انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی عزاداری محرم حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید