Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@16:29:57 GMT

ترامپ دکتر فائوچی را فاجعه دانست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۷۰۱۸

ترامپ دکتر فائوچی را فاجعه دانست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ و دکتر فائوچی که عضو کارگروه ویژه مقابله با کروناست، درباره بهترین اقدامات برای مدیریت این پاندمی که جان بیش از ۲۱۹ هزار تن را در ایالات متحده گرفته و جایگاه رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه برای انتخاب دوباره را تضعیف کرده است، اختلاف‌نظر دارند.

فائوچی ۷۹ ساله که در دوران روسای جمهوری دموکرات و جمهوری‌خواه خدمت کرده و یکی از برترین محققان ایالات متحده است، تاکید دارد که تداوم کووید-۱۹ باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ اما معتقد است قسمت بد ماجرا گذشته است.

دونالد ترامپ در کنفرانس ویدیویی خود که به خبرنگاران هم اجازه حضور داده شد، گفت: فائوچی یک فاجعه است. اگر به حرف او گوش می‌کردم، ما ۵۰۰ هزار مرگ و میر داشتیم.

فائوچی که رییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکاست، آشکارا بابت استفاده گزینشی از صحبت‌هایش در یک تبلیغ انتخاباتی کمپین ترامپ انتقاد کرده است. او همچنین در مصاحبه با سی‌بی‌اس گفت از اینکه خود ترامپ هم به کرونا مبتلا شد، تعجبی نکرده است.

دونالد ترامپ هم دوشنبه گفت، فائوچی در مصاحبه‌هایش او را بمباران کرد اما اگر خودش او را اخراج می‌کرد، بمب بزرگتری می‌شد!

دفتر فائوچی به این اظهارات ترامپ پاسخی نداده است.

ترامپ می‌گوید مردم آمریکا از محدودیت‌های مرتبط با این پاندمی خسته شده‌اند. او گفت: مردم می‌گویند "هر چه می‌خواهد بشود. ما را رها کنید." آنها از این مساله خسته شده‌اند. مردم از شنیدن صحبت‌های فائوچی و تمام این احمق‌ها خسته‌ شده‌اند. فائوچی مرد خوبی است. او ۵۰۰ سال است که اینجاست!

هدف کنفرانس ویدیویی ترامپ، ترغیب کارکنان کمپین انتخاباتی خودش در بحبوحه گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد کمپین او در هرج و مرج به سر می‌برد. ۱۵ روز مانده به روز انتخابات، جو بایدن دموکرات در نظرسنجی‌های ملی و بسیاری از ایالات مهم که ممکن است سرنوشت انتخابات را رقم بزنند، جلوتر است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گزارش‌های خبری مبنی بر درگیری داخلی را هم "مزخرف" خواند و گفت احساس می‌کند که اکنون نسبت به چهار سال پیش در موقعیت بهتری است. او تاکید کرد: بهترین احساس را دارم.  

مدیر کارزار انتخاباتی جو بایدن هم اول هفته گفت که آمار نظرسنجی‌های ملی گمراه‌کننده هستند چون ایالت‌هایی که حتما باید در آنها پیروز شد، درصدهای بسیار نزدیکی دارند.

دکتر فائوچی هم در مصاحبه‌ای رادیویی به انتقادهای ترامپ پاسخ داد و آنها را "موجب حواس‌پرتی" دانست.

او گفت: ترجیح می‌دهم درباره آن اظهارنظری نکنم و به کاری بپردازم که برای انجام آن تلاش داریم و کاری که ما تلاش داریم انجام دهیم حفاظت از سلامت و رفاه و ایمینی مردم آمریکا و در نهایت جهان است. در مواردی شاهد افزایش هستیم؛ بالاتر از آنچه در گذشته بوده است. بسیاری از ایالاتی که وضعیت مطلوبی داشتند، اکنون تلفات بالایی را نشان می‌دهند؛ این همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنیم.  

دکتر فائوچی همچنین گفت نمی‌خواهد ذهنیت "من علیه رئیس‌جمهوری" را ایجاد کند و آن را غیرسازنده خواند. او همچنین در بخشی از صحبت‌هایش به جمله‌ای در فیلم پدرخوانده اشاره کرد و گفت: کنترل این ویروس تنها چیزی است که برایم اهمیت دارد. مابقی چیزها مثل چیزی است که در پدرخوانده می‌گفت که "تا جایی که به من مرتبط است، هیچ چیز شخصی‌ای وجود ندارد، کاملا کاری." من فقط می‌خواهم کارم را انجام دهم و از مردم این کشور مراقبت کنم.

پربیننده ترین ترامپ: اولین تماس با من بعد از پیروزی، از ایران خواهد بود نگاهی به اقتصاد ۸۸تریلیون دلاری جهان/ چشم‌انداز تولید ناخالص داخلی در سال آتی چگونه خواهد بود؟ ایران و آمریکای ۲۰۲۱ موضع مشاور بایدن درباره شرایط بازگشت آمریکا به برجام تماشاخانه جنگ قره باغ +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ویروس کرونا کووید ۱۹ انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت دکتر فائوچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح پنجشنبه در یادواره شهدای خاندان و ۹ شهید استانداری مازندران به تظاهرات دانشجویان انشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم غزه قهرمان اشاره و اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی سرگردان و منافع آمریکا در منطقه متزلزل شده است.

وی با عنوان اینکه رژیم صهیونیست جهانی به نتیجه رسیده که هیچ گونه بحرانی نمی‌تواند نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورد، ادامه داد: با تدابیر امامین انقلاب امروز رژیم صهیونیست سرگردان و آمریکا متزلزل شده است.

معاون ریاست جمهوری اقتدار عزت کنونی ایران جمهوری اسلامی را به برکت خون شهیدان ذکر کرد و گفت امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمنان قادر به برخورد مستقیم با آن نیستند و این توانمندی مرهون خون شهیدان است.

وی با بیانی که انقلاب اسلامی در طول تاریخ اولین حکومت برخاسته است در پیاده سازی احکام اهل بیت است گفت: مردم ایران اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن اراده به خرج دادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان اینکه مردم در حفظ نظام اسلامی جامعه جانفشانی‌های گسترده‌ای به خرج داده‌اند، گفت: شهدای مازندرانی حماسه خان طومان نیز نمونه بارز حماسه آفرینی مازندرانی‌ها در تاریخ است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از رشادت‌های لشکر ۲۵ کربلا زیاد شنیدیم ادامه داد: بچه‌های مازندران در ابتدای جنگ نقش فرماندهان جنگ را ایفا می‌کردند و مؤسس بسیاری از لشکرهای ایجاد شده در سایر استان‌ها بودند.

کد خبر 6094912

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا