Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:12:18 GMT

جیمز ردفورد مستندساز و پسر رابرت ردفورد درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۷۰۳۸

جیمز ردفورد مستندساز و پسر رابرت ردفورد درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جیمز ردفورد فیلمساز مستند در ۵۸ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان جان باخت.

کیل ردفورد که ۳۲ سال همسر وی بود با اعلام این خبر در توییتر نوشت: او زیبا زندگی کرد، زندگی تاثیرگذاری داشت و خیلی‌ها دوستش داشتند. بشدت دلتنگش خواهیم بود. به عنوان همسرش بسیار مفتخرم که ۲ فرزندمان را با هم بزرگ کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیمز ردفورد بر اثر سرطان کبد درگذشت. وی ۳۰ سال با بیماری کبدی دست و پنجه نرم کرده بود و سال ۱۹۹۳ دو کبد پیوندی دریافت کرده بود. از همان جا او به یک مدافع خستگی ناپذیر برای پیوند اعضا بدل شد و موسسه جیمز ردفورد را برای آگاهی رسانی درباره پیوند ایجاد کرد. وی «مهربانی غریبه‌ها» را به عنوان مستندی برجسته برای نشان دادن تاثیرات تغییر دهنده زندگی با اهدای عضو در بیماران و خانواده‌هایشان ساخت.

این مستندساز کارگردان و تهیه کننده مستندهای متعددی در طیف وسیعی از موضوع‌های مهم از جمله محیط زیست و آموزش بود. «تصویر بزرگ: تجدید نظر در مورد دیسلکسیا (ناتوانی در خواندن)» را وی با الهام از تلاش‌های پسرش در مدرسه ساخت و «اتفاق می‌افتد: انقلاب انرژی پاک» را درباره مزایای انرژی پاک در سال ۲۰۱۷ جلوی دوربین برد.

به جز کار در دنیای مستند او همچین نویسنده فیلمنامه «قوی باش» یا «حلقه آتش» با بازی کیفر ساترلند و داریل هانا در سال ۲۰۰۱ بود و «چرخش» را برای شوتایم در سال ۲۰۰۳ کارگردانی کرد که با بازی استنلی توچی و دانا دلانی ساخته شد. سال ۲۰۰۵ او با همکاری پدرش رابرت ردفورد مرکز ردفورد را تاسیس کردند که یک سازمان غیرانتفاعی برای تولید فیلم و حمایت از فیلمسازان محیط زیستی است. وی در حال تولید یک مستند جدید با عنوان «مستند امی تن» بود.

کد خبر 5052133

منبع: مهر

کلیدواژه: درگذشت چهره ها مستندساز رابرت ردفورد فیلم کوتاه فیلم سینمایی تئاتر ایران ویروس کرونا حضور هنر ایران در جهان محمدرضا شجریان اکبر عالمی برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما اربعین 99 فیلم مستند برنامه رادیویی موسیقی ایرانی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمبردار سینمای ایران درگذشت


به گزارش تابناک، رضا شیخی مدیر فیلمبرداری سینمای ایران شب گذشته پس از مدت‌ها ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

تصویربردار و نورپرداز فیلم‌های سینمایی «جا به جا»، «مرهم» و «کنعان»  و مدیر فیلمبرداری سریال‌های «بچه مهندس»، «تنهایی لیلا» و «جراحت» را برعهده داشت.

‎او کار حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر فیلمبرداری در سال ۱۳۸۷ از تلویزیون و با سریال «گل‌های گرمسیری» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز کرد.

دیگر خبرها

  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»
  • فیلمبردار سینمای ایران درگذشت
  • پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟
  • ببینید | ۱۲ اردیبهشت سالروز درگذشت محمدرضا لطفی
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • حذف لبران جیمز و لیکرز از NBA
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم