Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی یک صندوق فروش اوراق قرضه برای پشتیبانی از شرکت‌های بزرگ هوایی این کشور به دلیل کمبود مسافرت‌های هوایی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد می‌کند. هدف از ایجاد این صندوق جلوگیری از ورشکستگی این شرکت‌ها اعلام شده است.

فرودگاه اینچئون، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کره جنوبی، در خلوت‌ترین روزهای خود قرار دارد

به گزارش بلومبرگ، این صندوق که برای تثبیت این صنعت کلیدی توسط بانک توسعه کره جنوبی تاسیس شده قصد دارد 40 تریلیون وون (35 میلیارد دلار) اوراق قرضه به فروش برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

200 میلیارد وون دیگر نیز به صورت اوراق قرضه 42 ماهه (3.5 ساله) که توسط دولت تضمین شده به فروش برساند از طریق این صندوق به فروش خواهد رسید.

بنا به اظهارات یکی از تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری و تامین اعتبار کره جنوبی، فروش این مقدار اوراق قرضه توسط دولت ممکن است بازار اوراق قرضه دولتی را که تازه در حال بیرون آمدن از رکود ناشی از همه‌گیری بیماری کووید 19 است، با ضرر هنگفتی مواجه کند. بنا به گفته شرکت‌های مشاور مالی، انتظار می‌رود ضرری که دولت بابت انتشار اوراق قرضه در سال جاری میلادی متحمل شده، رکورد دهه‌های 70 و  80 میلادی را که دوران حکمرانی دولت‌های نظامی و کودتاهای پی در پی بود، بشکند.

دولت کره جنوبی این صندوق را در ماه می برای جلوگیری از فروپاشی 7 صنعت کلیدی این کشور، پیشگیری از اعلام ورشکستگی شرکت‌های بزرگ ازجمله شرکت‌های هوایی و کشتی‌سازی و کمک به کارفرمایان تاسیس کرد. یکی از این شرکت‌ها، شرکت هواپیمایی آسیاناست که دومین شرکت هواپیمایی بزرگ کره جنوبی به حساب می‌آید. قرار شده این شرکت پس از اعلام این که در آینده‌ای نزدیک ناگزیر از اعلام ورشکستگی است، کمکی به مبلغ 2.5 تریلیون وون (حدود 2.2 میلیارد دلار) دریافت کند.

ایرباس A 380 شرکت کره‌ای آسیانا

دولت کره جنوبی در ماه ژوئن نیز 28.8 میلیارد دلار برای کمک به اقتصاد بحران‌زده‌اش اختصاص داده بود. این سومین کمک متوالی دولت این کشور به صنایع تعطیل شده یا نیمه‌تعطیل این کشور بود.

دولت کره در ماه ژوئن کمکی به مبلغ 35.3 تریلیون وون را تصویب کرد تا جمع کمک هایش به عنوان محرک اقتصادی و کمک به صنایع را به 270 تریلیون وون برساند. طبق اعلام دولت این کشور، کره جنوبی در سال جاری با بدترین رشد اقتصادی خود از زمان بحران مالی آسیا در سال 1998 مواجه خواهد بود. این کمک اختصاص به محافظت از مشاغل، تولید واکسن برای بیماری کووید 19 و تهیه کوپن‌های تخفیف مایحتاج روزمره شهروندان این کشور داشت.

ماه پیش دولت کره جنوبی پیش‌بینی رشد اقتصادی سال 2020 خود را از 2.4 درصد به یک دهم درصد کاهش داد. این پایین‌ترین رشد سالانه اقتصادی این کشور از سال 1998 تاکنون است.

برچسب هابلومبرگ سی ان بی سی (CNBC) کره جنوبی کووید 19 ویروس کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: بلومبرگ سی ان بی سی CNBC کره جنوبی کووید 19 ویروس کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو دولت کره جنوبی تریلیون وون اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه