Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاستمدار برجسته کشمیری اعلام کرد: دولت هند پس از شکست سیاسی از حربه فشار امنیتی و سازمان‌های اطلاعاتی استفاده می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ملت تایمز؛ «فاروق عبدالله» سروزیر سابق کشمیر و سیاستمدار برجسته این منطقه اعلام کرد: حتی اگر دولت هند مرا اعدام کند باز هم مبارزه با لغو خودمختاری کشمیر را ادامه خواهم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تصریح کرد: سازمان های اطلاعاتی و امنیتی هند مرا احضار کردند و بیش از 7 ساعت مرا مورد بازجویی قرار دادند ولی باید بدانند مردم کشمیر به هیچ عنوان لغو خود مختاری منطقه را نخواهند پذیرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

فاروق عبدالله گفت: نبرد سیاسی ما با دولت دهلی نو ادامه خواهد داشت و حتی اگر من بمیرم جوانان کشمیری اجازه نمی دهند هند، کشمیر را به بخشی از خاک خود تبدیل کند.

سر وزیر سابق کشمیر که پیش از لغو خودمختاری این منطقه توسط دهلی نو با مسئولین هندی نیز همکاری داشت گفت: من آماده ام در راه بازگرداندن خودمختاری کشمیر اعدام شوم.

وی افزود: احزاب سیاسی در کشمیر با هم متحد شده اند و این نشان می دهد که تمام مردم کشمیر مخالف لغو خودمختاری این منطقه هستند.

فاروق عبدالله گفت: دولت نارندرا مودی پس از شکست سیاسی در کشمیر(برای لغو خودمختاری این منطقه) و مواجه شدن با مقاومت شدید مردمی، سیاستمداران بزرگ را زندانی کرد ولی بازهم نتوانست به نتیجه دل خواه خود برسد. هندی های این بار به حربه جدیدی متوسل شده و با استفاده از سازمان های اطلاعاتی و امنیتی خود در پی اعمال فشار به مردم کشمیر هستند ولی بازهم شکست خواهند خورد.

گفتنی است هند حدود 14 ماه قبل خود مختاری کشمیر را لغو کرد و تصمیم گرفت این منطقه را که از نگاه سازمان ملل تعیین تکلیف نشده و باید توسط رای مردم آن تعیین تکلیف شود، بخشی از خاک خود کند.

اعتراضات شدید مردمی باعث شد هند در تمام این مدت با استقرار بیش از 900 هزار نیروی نظامی در منطقه حکومت نظامی اعمال کند ولی بازهم نتواند حرف خود را به کرسی بنشاند.

هند طی 3 دهه اخیر بیش از 100 هزار مسلمان کشمیری را کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده است.

ادامه مبارزه با لغو خودمختاری کشمیر؛ اولین اعلام رسمی سیاستمداران کشمیری پس از آزادیفاروق عبدالله: کشمیر به کمک چین بازهم خودمختار خواهد شدکلیپ صوتی وعده گاندی به مردم کشمیر برای اولین بار منتشر شدیادداشت| مرگ تدریجی مسلمانان هند با حرکت مودی بر خلاف میراث گاندی

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر اخبار هند کشمیر اخبار هند خودمختاری کشمیر لغو خودمختاری مردم کشمیر لغو خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر موسوی ظهر پنجشنبه در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران افزود: علیرغم اینکه ایران اسلامی چهاردهم اسفند ماه اعلام کرد که این عملیات را انجام می‌دهد آنها از همه تجهیزات و توان خود برای مقابله با این عملیات استفاده کردند اما جمهوری اسلامی ایران مأموریت خود را به خوبی انجام داد و این را به دنیا ثابت کرد که هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است.

وی بیان داشت: علیرغم اینکه صدها مسافرت هوایی غیرنظامی، اقتصادی و … در منطقه در حال انجام بود این عملیات چنان دقیق انجام شد که دنیا را متحیر کرد و آنها به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند.

امیر موسوی تصریح کرد: حدود پنجاه سال پیش یک ناو آمریکایی وقتی در منطقه تردد می‌کرد همه دست به سینه می‌ایستادند اما اکنون آمریکا وقتی اتفاقی در منطقه می‌افتد به جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ما در این اتفاق دخل و تصرف یا مشارکتی نداشته‌ایم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را در زمان و مکان مناسب دقیق و کوبنده جواب می‌دهد و این پیامی برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

امیر موسوی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: برگزاری این یادواره‌ها نشان از آن دارد که مردم شهدای خود را فراموش نمی‌کنند و یاد و نام آنها همیشه زنده است همچنین فرهنگ ایثار و شهادت در دل این دیار جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه تاریخ همیشه از پدران و مادران شهدا و همچنین جان برکفان این دیار به نیکی یاد می‌کند، گفت: آنها برای دفاع از مال، جان و ناموس و وطن خود همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

امیر موسوی تصریح کرد: مردم این استان در تاریخ این سرزمین حماسه آفرینی‌های زیادی از خود به یادگار گذاشتند و در دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه‌ها را به لحاظ جمعیت داشتند و بیشترین آمار را به لحاظ شرکت در انتخابات‌های مختلف نیز در کشور دارند و این نشان از پایبندی مردم این منطقه به آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حماسه آفرینی مردم گچساران در تاریخ ۱۹ بهمن ۵۷ برگ زرینی در تاریخ انقلاب است و تاریخ این دیار مملو از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های زیادی است و این حکایت از سرافرازی و سربلندی مردم این مرز و بوم دارد.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شجاعت و فداکاری، بارزترین ویژگی مردم کهگیلویه و بویراحمد است و تاریخ هر دیار از حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های افراد شجاع و فداکار خود به نیکی یاد می‌کند و با آنکه قبرهای زیادی در مرزهای کشور وجود دارد که جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند، نه تنها ما بلکه آیندگان نیز از این افراد به نیکی یاد می‌کنند و برای همه نسل‌های آینده قابل احترام هستند.

کد خبر 6088461

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • بازگشت آخرین پادشاه مصر به مصر
  • عبدالله گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • عبدالله گنجی : توماج صالحی حتما اعدام نمی شود / حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟
  • توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما... | حکم اعدام هاشم آغاجری یادتان هست؟