Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@15:02:21 GMT

رانندگی هر شخص نشان اخلاق اوست

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۸۰۲۷

به گفته رییس پلیس راه کشور، اخلاق رانندگی، بخشی از اخلاق هر فرد است و کسی که خوب رانندگی می‌کند، از با اخلاق‌ترین انسان هاست.

خبرگزاری میزان- سردار تیمور حسینی رییس پلیس راه کشور گفت:هفته ناجا بهانه‌ای است که از سرمایه‌های اجتماعی کشور به نحو شایسته استفاده کنیم و ارتباط خود را با جامعه بیشتر کنیم.

وی افزود: اخلاق عصاره تمام فاضل بشری است، اما بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه ما بی اخلاقی است که در رانندگی نیز تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مرگ ناشی از تصادف کاهش یافته است

این مقام انتظامی با اشاره به تجلیل از نمونه‌های ترافیکی ادامه داد: رفتار رانندگی یک رفتار خاص و جدا از سایر رفتار‌ها نیست و ناشی از تفکرات، باور و زندگی افراد است. وقتی کسی به عنوان فرد نمونه در رانندگی انتخاب می‌شوند یعنی انسان با اخلاقی است که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کند.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: افرادی که انتخاب شده اند، سفیران قانون و فرهنگ ترافیکی هستند و باید علاوه بر تجلیل، از آن‌ها به عنوان سرمایه انسانی در حوزه‌های مختلف مانند آموزش استفاده کنیم.

وی افزود: در این هفته تلاش می‌کنیم کار‌های ایجابی را جایگزین کنیم و با هم افزایی و همکاری دستگاه‌های مربوطه، ایمنی حمل و نقل را افزایش دهیم.

سردار حسینی گفت: شرایط ما با کشور‌هایی که حمل نقل قوی تری دارند متفاوت است بنابراین در بخش عمومی، حمل و نقل بسیار برای ما حیاتی است و زیر ساخت همه زیرساخت هاست.

رییس پلیس راه کشور اظهار کرد: کرونا تاثیرات منفی زیادی در حمل و نقل عمومی گذاشت. در پایانه‌ها میبینم که یک اتوبوس تنها با ۵ الی ۸ مسافر به جاده می‌زند و ناراحتی ما این است که مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود، اما ایمنی برای ما اولویت است.

وی خطاب به رانندگان گفت: شما یرمایه‌های ملی ما هستید و ما وظیفه صیانت از شما را بر عهده داریم. ادعا نمی‌کنیم همه مشکلات رفع شده، اما در تلاشیم ایرادات کار خود را شناسایی و رفع کنیم.

سردار حسینی ادامه داد: من اقرار می‌کنم که ایرادات زیادی داریم، اما ادعا میکنیم تمام تلاش خود را انجام‌می دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس راهور نیروی انتظامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور نیروی انتظامی رییس پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودرو‌های پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کد‌های مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتور‌ها نیز همچون خودرو‌های دوربین‌دار اقدام به جریمه خودرو‌های دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند؛ لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • جاده چالوس بسته است
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد