Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:25:00 GMT

مواد رایجی که ویروس کرونا را غیر فعال می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۹۸۵۵۲

مواد رایجی که ویروس کرونا را غیر فعال می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از استادی‌فایندز، محققان کالج ایالتی پزشکی پن ( دانشگاه پنسیلوانیا ایالات متحده) در پژوهش‌های اخیر خود دریافتند، شستشوی بینی و دهان با موادی مانند دهان‌شویه می‌تواند ویروس‌ کرونا را غیرفعال کند.

در حالی که دنیا منتظر واکسن کووید ۱۹ است، یک مطالعه جدید نشان داده است که ممکن است راهی برای کاهش سرعت انتشار ویروس کرونا وجود داشته باشد و بتوان به کمک آن همه گیری بیماری مذکور را مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان کالج پزشکی پن می‌گویند، شستشوی بینی و دهان با دهان‌شویه می‌تواند ویروس‌های کرونا را غیرفعال کند. مطالعه آنها نشان می‌دهد که این محصولات رایج و بدون نسخه تأثیر مثبتی بر غیر فعال کردن SARS-CoV-۲، ویروس ایجاد کننده کووید ۱۹ دارند.

پژوهش دانشمندان نشان می‌دهد، بیشتر این محصولات در کمتر از دو دقیقه ذرات ویروس را به‌طور موثر از بین می‌برند. محققان امیدوارند که با استفاده از این محصولات احتمال ابتلا به کووید ۱۹ از طریق افراد مبتلابه دیگران نیز کاهش یابد.

ریگ مایرز، استاد میکروب‌شناسی و ایمونولوژی می‌گوید: دهان‌شویه و شامپوی کودک ۹۹.۹ درصد ویروس‌های کرونا را غیرفعال می‌کنند، ضمن اینکه محصولاتی که ما آزمایش کردیم به راحتی در دسترس هستند و اغلب بخشی از برنامه روزمره مردم هستند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا پژوهش ایالات متحده دانشگاه دهان شویه شامپو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال