Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ غربی گفت: تعداد ۹ قلم اشیا فرهنگی مربوط به سبک زندگی معاصر به موزه مردم‌شناسی ارومیه اهدا شد. - اخبار استانها -

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اهدای تعداد 9 قلم اشیا فرهنگی مربوط به سبک زندگی معاصر به موزه مردم‌شناسی ارومیه اظهار داشت: این اشیا شامل شیع فلزی مخصوص تنور نانوایی، آینه پایه‌ای کوچک، گوشت‌کوب و پتک، قابلمه سنگی، سرند فلزی و چوبی، پریموس کوچک و بزرگ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقلام مورد اشاره توسط مینا اسکندرانی جهت نگهداری و نمایش عمومی به این موزه هدیه داده شد و تعداد قابل توجهی از اشیا این موزه از علاقه‌مندان و فرهنگ‌دوستان برای حفظ و نگهداری اهدا شده است.

جباری خاطرنشان کرد: بنابراین شهروندانی که اشیا مشابه و بلااستفاده دارند، می‌توانند آن را به موزه اهدا کرده تا ضمن ثبت به نام شخص اهداکننده، برای بازید عموم نیز به نمایش گذاشته شود.

موزه صفویه‌شناسی اردبیل مرمت شدموزه باستان‌شناسی گرمی به زودی افتتاح می‌شود

وی در ادامه از راه‌اندازی دفتر یگان حفاظت در بخشداری انزل ارومیه خبر داد و تصریح کرد: عوامل یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی جلسه‌ای با بخشدار بخش انزل ارومیه در راستای فعال‌سازی مشارکت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های ارگان‌های همیار، دهیاران، شوراها و جوامع محلی برگزار کرد و در خصوص تعاملات فی مابین در جهت حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در این جلسه گفت‌وگو به عمل آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بخشدار انزل در این گفت‌وگو ضمن استقبال از همکاری فی مابین و تاکید بر همکاری موثر با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان، نسبت به تهیه اتاق و راه‌اندازی دفتر یگان حفاظت در بخشداری بخش انزل ارومیه قول مساعد داد، که عوامل یگان حفاظت استان با استقرار و دریافت گزارشات مردمی و تسهیل امور مربوط به یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و جلب مشارکت‌های اجتماعی حداقل یک روز در هفته اقدام کنند.

وی افزود: انجام مکاتبات لازم با بخشدار انزل، تهیه لوازم دفتری جهت تجهیز دفتر، ارائه کارت میراث‌بان افتخاری به بخشدار انزل و تهیه و نصب تابلوی دفتر نظارت همگانی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی برای معرفی دفتر به عموم از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه با عنایت به طولانی بودن مسیر بخش انزل و همچنین تاثیر به‌سزای این دفتر در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی حوزه استحفاظی بخش انزل مطرح شد.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی یگان حفاظت بخش انزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست