Web Analytics Made Easy - Statcounter

بدهی سنگین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) به آزمایشگاه کلن آلمان موضوعی است پیش از این مهر در مطالب مجزا به آن پرداخته بود و حتی در آخرین مطلب با عنوان «خطر توقف آنالیز تست دوپینگ ورزشکاران ایران در آزمایشگاه کلن» به تبعات عدم اقدام به موقع برای تسویه حساب اشاره کرده بود.

این تبعات در نهایت با نامه رسمی مسئولان آزمایشگاه کلن به نادو خود را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که به تاریخ ۱۵ اکتبر برای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ کشورمان ایمیل شده، مسئولان آزمایشگاه کلن ضمن اعلام متوقف کردن آنالیز تست‌های دریافتی از ورزش ایران، ادامه همکاری با نادو را به بعد از پرداخت بدهی و تسویه حساب موکول کردند.

مسئولان آزمایشگاه کلن در عین حال بابت اقدام پیش بینی شده عذرخواهی کرده و تاکید داشتند که ۱۱۰ هزار و ۱۵۳ یورو، مبلغ بدهی نادو ایران به این آزمایشگاه است که باید پرداخت شود.

در واقع بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آلمانی‌ها بابت ۵ صورت حساب مجزایی بود که از آن‌ها دریافت شده، اما اقدامی برای پرداخت انجام نشده بود. مسئولان آزمایشگاه کلن بعد از هر مرحله دریافت نمونه گیری به عمل آمده از ورزشکاران ایران، صورتحساب مربوطه را به صورت مجزا تهیه و ارسال می‌کنند.

آخرین صورتحسابی که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از آلمان دریافت کرد مربوط به ۵۲ نمونه‌ای بود که جهت آنالیز و اعلام نتیجه در اختیار آزمایشگاه کلن قرار گرفته بود. این صورتحساب دو هفته پیش برای نادو ایمیل شد در حالی که این نهاد بابت چهار صورتحساب قبلی همچنان بدهکار بود.

در هر صورت اینکه آزمایشگاه کلن بر اساس مکاتبه رسمی با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فعلاً آنالیز تست دوپینگ ورزشکاران ایران را از دستور کار خارج کرده این در حالی است که آزمایشگاه قطر هم فعلاً در این زمینه با ایران همکاری ندارد.

همکاری نادو ایران با آزمایشگاه قطر از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. مسئولان این آزمایشگاه، اما در شرایط پاندمی کرونا، دریافت هر نمونه از ورزش ایران و آنالیز آن را مشروط به همراه داشتن تست کرونا عنوان کرده‌اند. آن‌ها برای اطمینان از اینکه ورزشکاری که قرار است نمونه آن در آزمایشگاه‌شان آنالیز شود به کرونا مبتلا نیست، چنین شرطی گذاشته‌اند. ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، اما با این شرط مخالفت کرد و بر همین اساس طی دو سه ماه گذشته نمونه‌ای جهت آنالیز برای قطر ارسال نشد.

البته اینکه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ علاوه بر بدهی به آلمان، به قطری‌ها هم ۹.۷۱۵ دلار بدهکار است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پرسپولیس فینال لیگ قهرمان آسیا دوپینگ نادو نمونه های آزمایشگاهی بدهی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو

در گذشته که به روش‌های سنتی سم‌پاشی مزارع انجام می‌گرفت، مشکلات فراوانی گریبان‌گیر کشاورزان بود. به عنوان مثال در روشی که توسط سم‌پاش عملیات محلول پاشی انجام می‌شد، به دلیل تماس مستقیم با سم، سلامتی این افراد بسیار به خطر می افتاد و پس از مدتی مجبور به رها کردن کار خود می‌شدند و یا در روش دیگر که از تراکتورها استفاده می‌شد، 20 تا 30 درصد محصول زیر چرخ های تراکتور آسیب می‌دید و به کشاورز ضرر وارد می‌کرد، که در بسیاری از موارد کشاورز از محلول پاشی و سم پاشی مزرعه منصرف می‌شد.‬

‫اما یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه شریف با ساخت پهپاد محلول پاش کشاورزی توانسته این مشکلات را برطرف کند، به طوری که این پهپادها می‌توانند با محلول پاشی مزارع با سرعت و دقت بالا و هزینه کم و همچنین به حفظ سلامت نیروی انسانی در امر سم پاشی کمک کنند.‬

این پهپاد که ۲۵ درصد از نمونه‌های خارجی ارزان‌تر است، دارای ویژگی‌هایی است که در نمونه های مشابه خارجی آن وجود ندارد.

امین طلائی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در توضیح پهپادهای کشاورزی تولیدی شرکت گفت: پهپاد کشاورزی، پرنده بدون سرنشینی است که می‌تواند با کاهش هزینه در امور سم‌پاشی و کاشت از آن استفاده کرد؛ این پهپادها توانایی حمل سم، کود مایع و انواع آفت کش‌های محصولات کشاورزی را با ظرفیت‌های 10 و 20 لیتری دارند.‬ تاکنون تکنولوژی ساخت این پهپاد تنها در انحصار کشور آمریکا بوده و ایران به عنوان دومین کشور ارائه دهنده این تکنولوژی در حال عرضه این محصول است. البته ماژول ارائه شده توسط این شرکت از تکنولوژی و هوشمندی بیشتری نسبت به نمونه آمریکایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه در فصل‌های گرم سال در شهرهای جنوبی کشور به علت اینکه تبخیر محلول زیاد است امکان محلول‌پاشی در طول روز وجود ندارد؛ ادامه داد: این پرنده می‌تواند به راحتی در شب عملیات سمپاشی را انجام دهد و دوم اینکه می‌تواند سمپاشی را با سرعت حرکت خود تنظیم کند و این باعث می‌شود که محلول‌پاشی به صورت یکنواخت در تمام زمین اتفاق بیفتد.

‫وی در ادامه افزود: این پهپادها دارای سرعت و قدرت بالایی هستند به طوری که با پاشش یکنواخت روی کل زمین قادرند با 10 لیتر محلول هر هکتار را محلول پاشی کنند؛ همچنین سرعت کار در مقایسه با روش سنتی 10 برابر افزایش می یابد، مثلا در روش سنتی حداکثر تا 5 هکتار را می‌توان در روز محلول پاشی کرد اما با استفاده از این پهپادها تا 50 هکتار در روز قابل محلول پاشی است؛ این سرعت پاشش به مبارزه با آفات و بیماری ها در زمان طلایی کمک به سزایی می‌کند.‬

‫طلایی در ادامه با اشاره به اینکه این پهپادها کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف آب و سم می‌کنند، خاطرنشان کرد: 98 درصد در مصرف آب و 30 در صد در مصرف سم صرفه جویی می‌شود. این پهپادها به صورت خودکار با سامانه‌های ماهواره ای حرکت می‌کنند و همه نقاط زمین را بطور یکنواخت پوشش می‌دهند و هیچ نقطه‌ای چند بار سم‌پاشی نمی‌شود و از دست نمی‌رود. در این پهپادها میزان پاشش با سرعت پهپاد تنظیم می‌شود که این امر باعث یکنواختی توزیع سم در هر هکتار می‌شود.‬

‫مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این پهپاد بومی سازی شده، همتراز پهپادهای خارجی است افزود: پهپاد بومی سازی شده ۲۵ درصد از نمونه خارجی ارزان‌تر است و با تولید هر پهپاد می توان از خروج ارز ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار ارز جلوگیری کرد؛ ضمن این که باعث اشتغال‌زایی هم می‌شود. عمده استفاده از این پهپادها در استان‌های خوزستان و فارس است.‬

‫وی در پایان گفت: متد ما «بچ پروداکت» است، به این معنا که باتوجه به نیاز مشتری مدل خاصی طراحی می‌شود. حتی ویژگی گرده افشانی که در نمونه‌های خارجی این محصول وجود ندارد در نمونه داخلی دیده می‌شود و با توجه به نیاز مشتری روی پهپاد این قابلیت قرار می‌گیرد.‬

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی