Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتاب خاطرات ۸ سال دفاع مقدس به قلم دانش آموزان فارس به رشته تحریر در می‌آید.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، جهانبخش بانشی افزود: پرداختن به دفاع مقدس نقشی الگویی برای همه نسل‌ها است و تبیین زوایای این رخداد مهم موجب ترویج فرهنگ ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایثار، شهادت، فرهنگ دفاع و مقاومت در جامعه ما رشد پیدا کند، نوشتن کتاب و روایتگری را باید از مدارس شروع کنیم.

بانشی با اشاره به نقش انجمن‌های ۲۲ گانه کانون‌های فرهنگی تربیتی استان که فرصت و بستر خوبی برای اجرا و پیاده سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، هنری، اجتماعی است، افزود: به راحتی می‌توانیم مهارت‌های فردی و اجتماعی از این کانال انتقال دهیم وهمه کانون‌ها باید فعال بوده و مورد ارزیابی قرار گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس اظهار کرد: در این زمینه باید خاطرات افراد شناخته و شناخته نشده به رشته تحریر دربیاید. همه دانش آموزان می‌توانند خاطرات بستگان خود که رزمندگان هشت سال دقاع مقدس بوده‌اند را پردازش و در قالب داستان به نگارش درآورند.

بانشی خاطرنشان کرد: ادارات بر اساس سهیمه اختصاص داده شده که شامل؛ مناطق با یک اثر، شهرستان‌ها ۲ تا ۳ اثر و نواحی شیراز ۴ اثر هستند و تا ۱۳ آبان امسال (روز دانش آموز) فرصت دارند تا آثار منتخب را به اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان ارسال کنند.

او ادامه داد: پس از بررسی آثار ارسالی بهترین داستان‌های دریافتی در قالب کتابی با عنوان خاطره نگاری از رشادت‌های رزمندگان در ایام دفاع مقدس به قلم دانش آموزان چاپ و در اختیار جامعه فرهنگی استان قرار خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: از این کتاب در هفته آخر آبان مصادف با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: 8 سال دفاع مقدس 8 سال جنگ تحمیلی رزمندگان دفاع مقدس معاون پرورشی و فرهنگی دانش آموزان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد