Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، اگر نگاهی به تاریخ جهان بیندازیم با جنگ‌های بی‌شماری روبه‌رو خواهیم شد؛ جنگ‌هایی که اگر اتفاق نمی‌افتادند یا نتیجه نبردها تغییر می‌یافت، سرنوشت بشر تغییر داده می‌شد و در دنیای متفاوتی زندگی می‌کردیم. بشر همواره به‌دنبال سلطه‌گری بر انسان‌ها و اراضی خارج از قلمروی خود بوده است و حتی پیشرفت علم نیز نتوانست افساری برای جهان‌خواهی فرمان‌روایان بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درواقع علم در رسیدن فرمان‌روایان به اهدافشان سرعت نیز بخشیده است. زمانی‌که مغول‌ها به جنگ با خوارزمشاهیان پرداختند، دیوارهای بلند شهرهای خوارزمشاهیان مانند سدی در برابر مغول‌ها ایستادگی کردند؛ اما علم تولید منجنیق‌ توانست به سپاه مغول‌ها برای فتح شهرهای آن زمان کمک فراوانی کند.
منجنیق‌ها دستگاه‌هایی برای پرتاب سنگ‌های بزرگ به دژها و دیوارهای بلند بودند تا فتح شهری مستحکم، امکان‌پذیر شود. این دستگاه‌ها به حالتی بودند که امکان جداسازی قطعات آن‌ها برای حمل ساده‌تر وجود داشت و هنگام استفاده از آن‌ها، افرادی آموزش‌دیده شروع به نصب و راه‌اندازی منجنیق‌ها می‌کردند؛ اما استفاده از منجنیق‌ها به افرادی باهوش در زمینه ریاضی نیاز داشت تا مختصات دقیق برای پرتاب سنگ‌ها را بررسی کنند.  
درواقع فتح شهرهای بزرگ توسط مغول‌ها با استفاده از علوم و فنون مختلف نیز صورت می‌گرفت و تنها در استفاده از ارتشی بزرگ یا تکنیک و تاکتیک‌های نظامی خلاصه نمی‌شد. در حقیقت اگر نگاهی به جنگ‌ها و تاریخچه‌ی آن‌ها بیندازیم شاید به جنگجویان دلیر و فرماندهان باهوشی بربخوریم؛ اما اکتفا به نبوغ نظامی و شجاعت نیروها تنها به کاهش تعداد کشته‌ها ختم می‌شود و برای پیروزی باید از علم روز نیز استفاده کرد.
آنچه باعث شد سپاه هخامنشیان دنیا را به زانو درآورد برتری ایرانیان در ذوب فلزات و ساخت سلاح و ادوات جنگی برتر نسبت به دشمنانشان بود. درواقع علم ایرانیان بود که دشمنانشان را شکست می‌داد.
اگر علم به فرمان‌روایان در تولید تسلیحات توانمند کمک نمی‌کرد؛ شاید جنگ‌ها شکل دیگری به خود می‌گرفتند
بشر جنگ‌های بسیاری به خود دیده است و تجربیات تلخ و شیرین فراوانی دارد؛ اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جنگ صورت گرفته را می‌توان جنگ جهانی دوم دانست؛ جنگی که بشر از هرچه داشت برای نبرد با یکدیگر استفاده کرد و به مرگ بیش از ۶۰ میلیون نفر ختم شد.
در حقیقت درکنار سربازانی که در میدان جنگ به نبرد می‌پرداختند، دانشمندانی نیز بودند که در آزمایشگاه‌ها به‌دنبال ساخت ادوات توانمندتر و سلاح‌های قدرتمندتر برای شکست سریع‌تر دشمن بودند. شاید بزرگ‌ترین دستاورد دانشمندان در جنگ جهانی دوم را نیز بتوان موفقیت پروژه منهتن دانست که به ساخت بمب اتم ختم شد.
عجایب جنگ جهانی دوم به نبردها یا فتح مناطق و سرزمین‌ها خلاصه نمی‌شود؛ اتفاقاتی در این جنگ رخ داد که زمینه‌ساز تحولاتی بزرگ بر زندگی بشریت بودند. چندی پیش موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس با موفقیت به فضا پرتاب شد؛ اما می‌دانید اگر جنگ جهانی دوم صورت نمی‌گرفت، بشر به تکنولوژی ساخت موشک بالستیک نمی‌رسید؟  
ایده ساخت موشک بالستیک توسط دانشمندان آلمان نازی مطرح شد و بعد از جنگ جهانی دوم توسط قدرت‌های نوظهور دنیا تکمیل شد. شوروی و ایالات متحده درکنار جنگ سرد، سرمایه‌گذاری بسیاری روی صنعت موشک و موشک‌سازی انجام دادند و حتی ایده ارسال انسان به فضا نیز شکل گرفت.
ساخت موشک تنها ایده رشد یافته و از عجایب جنگ جهانی دوم نبود و هزاران ایده ازجمله جنگنده‌هایی با موتور جت عنوان شدند. در ادامه نگاهی به سلاح‌ها و اختراعات جالب و در برخی موارد عجیب خواهیم داشت؛ اما بهتر است کمی در مورد جنگ جهانی دوم و ناگفته‌های آن صحبت کنیم.

نگاهی به تاریخچه جنگ جهانی دوم
جنگ جهانی دوم در  یکم سپتامبر ۱۹۳۹ (نهم شهریور ۱۳۱۸) با حمله آلمان نازی به رهبری آدولف هیتلر به لهستان شروع شد. ارتش منسجم و سازمان‌دیده‌ی آلمان نازی از تاکتیکی جنگی به‌نام بلیتسکریگ یا حمله برق آسا استفاده می‌کرد و با استفاده از چنین تاکتیک نظامی توانست به سرعت لهستان را از پای درآورد.
شاید بتوان از عجایب جنگ جهانی دوم تاکتیک‌ها و تکنیک‌های ارتش نازی را عنوان کرد. بلیتسکریگ درواقع پیروزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعریف شده بود و شامل ۷ مرحله می‌شد:
. حمله غافل‌گیرانه . استقرار نیروهای تسلیحاتی کوبنده که در دل دشمن ترس وارد شود . استفاده از بمب افکن‌های شیرجه زن برای ازبین‌بردن فرودگاه‌ها . بمباران پناه‌گاه‌های غیرنظامی برای ایجاد هرج‌و‌مرج و ترس و وحشت . ورود تانک‌ها به مناطق جنگی . ورود پیاده نظام . اشغال پایتخت دشمن  
دنیا با اعلان جنگ آلمان نازی به لهستان، شوکه شد. با وجود اینکه فرانسه و بریتانیا به آلمان اعلان جنگ دادند؛ اما سرعت عمل پایین و اقدامات سطحی باعث شد که لهستان سقوط کند. در سال ۱۹۴۰ آلمان نازی توانست دانمارک، نروژ، بلژیک، هلند و فرانسه را اشغال کند.
در این بین، نیروی بریتانیا شکست سختی در نبرد دانکرک خورده بود و در حال تخلیه نیروهای خود از خاک فرانسه بود. آلمان نازی ضربات سنگینی به بریتانیا در دو نبرد بلیتس و بریتین زد. این دو نبرد را شاید بتوان از بزرگ‌ترین نبردهای هوایی تاریخ دانست.
مقامات ارتش آلمان نازی می‌خواستند با تضعیف قدرت دفاعی بریتانیا ازطریق حملات مکرر هوایی، شرایطی فراهم شود که بتوانند نیروی پیاده نظام را در خاک بریتانیا مستقر کنند. بااین‌حال، آلمان با وجود ضربات سنگین به بریتانیا نتوانست به اهداف خود برسد.
در ژوئن ۱۹۴۱ ارتش آلمان نازی به شوروی اعلان جنگ کرد و عملیاتی به‌نام بارباروسا آغاز شد. هدف آلمان نازی، پیروزی و فتح شوروی در کمترین زمان ممکن بود؛ اما آنچه فرماندهان ارتش آلمان نازی برآورد نکرده بودند، زمستان کشنده این کشور بود. با وجود اینکه ارتش آلمان نازی انتظار داشت قبل شروع زمستان، شهرهای شوروی را یکی پس از دیگری فتح کند؛ اما در کمال ناباوری و از عجایب جنگ جهانی دوم ارتش آلمان نازی در زمستانی سخت زمین‌گیر شد.
با این‌حال، صحنه نبرد تنها کشورهای اروپایی نبودند. در دسامبر سال ۱۹۴۱ ارتش ژاپن به آمریکا حمله‌ای غافل‌گیرانه کرد. هواپیماهای ژاپنی توانستند با حمله‌ای برق آسا پرل هاربر را بمباران کنند و به ناوها و کشتی‌های جنگی ایالات متحده خسارات سنگینی وارد کنند. درحالی‌که ارتش ژاپن متقاعد شده بود که نیروی دریایی آمریکا برای مدتی طولانی ناکارآمد شده است، به‌دنبال فتح کشورهای آسیای شرقی رفت؛ البته برای مدتی می‌شد که ژاپن وارد جنگ با چین شده بود.
دنیا به عمق تاریکی فرو می‌رفت. ایتالیا، آلمان و ژاپن با پیوستن به یکدیگر قوای متحدین را تشکیل دادند. در این بین بریتانیا، شوروی و آمریکا نیز مجبور به اتحادی اجباری برای نبرد با متحدین شدند؛ اتحادی که پس از شکست آلمان نازی از بین رفت.
نبردهای گسترده‌ای آغاز شد که نتیجه هر نبرد به کشته شدن سربازان و آواره شدن میلیون‌ها نفر ختم شد. در ژوئن ۱۹۴۴ متفقین یکی از تاریخی‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم به‌نام نرماندی را آغاز کردند. این نبرد که عملیات اورلرد نیز شناخته می‌شود به آزادسازی فرانسه ختم شد. نیروهای متفقین با پیاده‌سازی سربازان در کرانه نرماندی، بزرگ‌ترین عملیات آبی خاکی را رقم زدند.
در این بین ارتش شوروی نیز از سمت شرق آلمان به پیشروی ادامه داد و توانست برلین، پایتخت آلمان را فتح کند. در مه ۱۹۴۵ آلمان نازی تسلیم شد و هیتلر به گفته‌ی منابع تاریخی در پناه‌گاه خودکشی کرد.  
با این‌حال جنگ جهانی دوم هنوز به پایان نرسیده بود. در ۶ اوت ۱۹۴۵ ارتش آمریکا بمب اتمی را در هیروشیمای ژاپن منفجر کرد. ژاپن در ۱۵ اوت ۱۹۴۵ با تلفاتی سنگین تسلیم شد؛ تلفاتی که سال‌ها به دلیل تشعشعات رادیواکتیوی دو بمب اتمی ادامه داشت. از اتفاقات و عجایب جنگ جهانی دوم می‌توان به دو بمب اتمی هیروشیما و ناکازاکی اشاره کرد و کمتر کسی انتظار وقوع چنین حادثه تلخی را داشت.
جنگ جهانی دوم را می‌توان بزرگ‌ترین جنگ تاریخ بشریت از جنبه‌های مختلف دانست. پهناوری میادین نبرد این جنگ شامل کشورهای اروپایی، حوزه‌ی اقیانوس آرام، حوزه‌ی اقیانوس اطلس، چین، کشورهای جنوب شرق آسیا، مدیترانه و شمال آفریقا می‌شد. گفته می‌شود که بیش از ۶۰ میلیون نفر طی جنگ جهانی دوم کشته شدند. 
پایان جنگ جهانی دوم، آغازی بر ظهور دو قدرت جدید ایالات متحده و شوروی بود؛ ظهور قدرت‌هایی که انتظار می‌رفت به جنگی اتمی و پایان دنیا ختم شود.

ناگفته‌ها و عجایب جنگ جهانی دوم
ناگفته‌ها از عجایب جنگ جهانی دوم بسیار است و اتفاقاتی وجود دارد که شاید کمتر کسی در مورد آن‌ها اطلاعاتی داشته باشد. می‌خواهیم به برخی از آن‌ها بپردازیم.
. از پسرانی که در سال ۱۹۲۳ در شوروی به دنیا آمده بودند، تنها ۲۰ درصد از جنگ جهانی دوم جان سالم به در بردند. . نیروهای متفقین بین سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ بیش از ۳/۴ میلیون تن بمب بر سر نیروهای متحدین ریختند.
. بزرگ‌ترین دختر شاه جرج چهارم بریتانیا، الیزابت به‌عنوان مکانیک و راننده در جنگ جهانی دوم خدمت کرد. وی بعدها به حکومت رسید و هم‌اکنون به‌عنوان ملکه بریتانیا شناخته می‌شود. . تعداد تلفات نظامی و غیرنظامی شوروی در نبرد استالینگراد از مجموع تلفات آمریکا و بریتانیا در کل جنگ جهانی دوم بیشتر بود. . از عجایب جنگ جهانی دوم شاید بتوان واکنش جالب ارتش آمریکا به استفاده از نام خوراکی لذت‌بخش همبرگر اشاره کرد. ارتش آمریکا به دلیل اینکه همبرگر شبیه به کلمات آلمانی بود، نام دیگری (استیک آزادی یا Liberty Steak) برای آن انتخاب کرده بودند.  
. زمانی‌که ژاپن به پرل هاربر حمله کرد، مخفف نام نیروی دریایی ایالات متحده CINCUS بود که Sink us (ما را غرق کنید) تلفظ می‌شد. نام قطار شخصی هیتلر نیز Amerika بود و لشکر چهل و پنجم پیاده نظام ایالات متحده سمبلی از سواستیکا یا صلیب شکسته روی شانه خود حمل می‌کردند. جالب است بدانید هرسه این موارد در جنگ جهانی دوم تغییر داده شده یا حذف شدند. . بیش از ۲۰ هزار بمب افکن نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم سقوط کرده و منهدم شدند. . هیتلر ۸۴ نفر از ژنرال‌های خود را کشت. از عجایب جنگ جهانی دوم می‌توان به شکاک بودن هیتلر اشاره کرد. دلیل هیتلر برای انجام چنین کاری دست داشتن ژنرال‌ها برای سوءقصد علیه وی بود.  
. هنری فورد و هیتلر رفاقتی صمیمی داشتند. روی میز هر یک عکسی بود که از ملاقات با یکدیگر به ثبت رسانده بودند. . زمانی‌که نیروهای متفقین به رود راین رسیدند، پیروزی عقب راندن و شکست نیروهای آلمان نازی را با ادرار در رود راین جشن گرفتند. . به ازای هر سربازی که در جنگ جهانی دوم کشته شد، سه یا چهار سرباز زخمی شدند. درواقع از عجایب جنگ جهانی دوم می‌توان به تلفات سنگین آن اشاره کرد؛ به نحوی که گفته می‌شود بیش از نیمی از گشته‌شدگان را غیرنظامیان تشکیل می‌دادند.  
. ویلیام پاتریک هیتلر، پسر برادر ناتنی آدولف هیتلر در ارتش ایالات متحده خدمت کرد و علیه نیروهای آلمان نازی جنگید. . در جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین حلقه جاسوسی ارتش ژاپن در مکزیک قرار داشت. درحالی‌که انتظار می‌رفت ژاپنی‌ها گروه‌های جاسوسی بزرگی را در دل خاک آمریکا تأسیس کنند؛ اما از عجایب جنگ جهانی دوم می‌توان به هدایت جاسوسان ژاپنی از خارج از خاک ایالات متحده اشاره کرد. . اولین بمب نیروهای متفقین در برلین به باغ وحش آن برخورد کرد و موجب کشته شدن تنها فیل این باغ وحش شد.  
. خلبان ژاپنی، هیرویوشی نیشیزاوا بیش از ۸۰ هواپیمای آمریکایی را نابود کرد. . تنها ۱۵ درصد از اسیران آلمانی توانستند از زندان‌های شوروی جان سالم به در ببرند. . تعداد کشته‌شدگان چینی به دست ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم از تعداد یهودیان کشته‌شده به دست سربازان آلمان نازی بیشتر بود.  
. نیلر بور، فیزیک‌دان برجسته‌ی دانمارکی بود. هیتلر می‌خواست از دانش بور برای تولید بمب اتمی استفاده کند؛ اما بور پس از حمله آلمان به دانمارک از خانه خود فرار کرد. جالب است بدانید بور پس از فرار دوباره به خانه بازگشت تا بطری پر از آب سنگین را بردارد. . زیردریایی U 120 آلمان نازی به دلیل نقص فنی در سرویس بهداشتی، غرق شد. . اولین گروه از نیروهای متحدین که در نبرد نرماندی دستگیر شدند، کره‌ای بودند. ژاپنی‌ها آن‌ها را وادار کرده بودند که برایشان بجنگند. کره‌ای‌ها به دست روس‌ها اسیر شدند و روس‌ها از آن‌ها به‌عنوان سرباز برای نبرد با آلمان نازی استفاده کردند. پس از اسارت به دست سربازان آلمان نازی، این بار کره‌ای‌ها برای نبرد در برابر نیروهای متفقین به خدمت گرفته شدند.  
. سلام نازی‌ها براساس سلام فاشیست‌های ایتالیایی طراحی شده بود. جالب است بدانید سلام فاشیست‌های ایتالیایی نیز درواقع تداعی‌گر نوعی سلام نظامی در زمان روم باستان بود. . یک سوم از ژنرال‌های آلمانی در حملات هوایی متفقین کشته شدند. . در صورتی که آمریکا می‌خواست سومین بمب اتم را به ژاپن بزند، توکیو میزبان بمب اتم بعدی می‌شد. ادامه دارد...

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جنگ مغول موشک آلمان جنگ جهانی دوم ارتش آلمان نازی نیروهای متفقین آلمان نازی ایالات متحده برای نبرد بزرگ ترین بمب اتمی کشته شد ی آلمان مغول ها ختم شد جنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید "زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور" (زهپاد) شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید "زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دورگ (زهپاد) شدند.

امروزه انواعی از زیردریایی‌های صنعتی سرنشین‌دار وجود دارند که هرچند در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند اما به‌دلیل حضور انسان دراین وسایل زیر آب، خطرات احتمالی استفاده از آنها را همچنان نمی‌توان نادیده گرفت. در این‌میان ربات‌هایی در دریاها مشغول فعالیت‌ هستندکه با نام ROV(Remotely Operated Vehicle) به‌معنی "زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور" با اختصار فارسی "زهپاد" شناخته می‌شوند.

زهپادها با کمک نیروی انسانی که روی سطح زمین قرار دارد هدایت می‌شوند و در مأموریت‌های برنامه‌ریزی‌شده قادرند بخشی از عملیات را به‌صورت هوشمند و بخشی دیگر را به‌صورت هدایت دستی اپراتور در اعماق آب انجام دهند. «جهان صنعت جنوب»، شرکت دانش‌بنیانی است که از سال 1394 در کشور این ربات‌ها را برای مصارف صنعتی داخلی تولید و عرضه می‌کند.

سید میلاد فیاضی؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جهان‌ صنعت‌ جنوب ضمن اشاره به این‌که درحال‌حاضر ربات‌های زهپاد پرکاربردترین ربات‌های زیردریایی در دنیا به‌حساب می‌آیند، درباره ویژگی‌های ظاهری این دستگاه‌ها گفت: ظاهر عمومی بیشتر زیردریایی‌های هدایت‌پذیر از راه دور، تخم‌مرغی‌شکل است. ربات‌های تخم‌مرغی‌شکل، معمولا برای فعالیت‌های نظامی یا پیمایش‌های اقیانوسی استفاده می‌شود اما حوزه کاری ما، دستگاه‌های صنعتی و از نوع ساختار آزاد است که باتوجه به نوع پروژه طراحی می‌شود و معمولاً تخم‌مرغی‌شکل نیست، بلکه به‌صورت ربات‌های استراکچری‌اند و از مزایای‌شان امکان تولید در ابعاد مختلف است‌. این مسئله باعث کم‌کردن هزینه‌ها می‌شود و امکان انجام عملیات در محیط‌هایی که فضای کمتری دارد را فراهم می‌کند.

شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی طراحی و ساخته شد

فیاضی می‌گوید: این‌دست‌ ربات‌ها علاوه‌ بر اجرای فرآیندهای صنعتی، قابلیت انجام فعالیت‌های نظامی هم دارند که از آن‌جمله می‌توان به قابلیت خنثی‌کردن مین‌های دریایی یا مین‌گذاری‌های دریایی اشاره کرد اما رویکرد ما توسعه ربات‌های صنعتی است و بازرسی از اولویت‌هایی است که برای ربات‌های ما درنظر گرفته می‌شود. بازرسی‌های زیرسطحی در حوزه‌های مختلف اتفاق می‌افتد‌ برای‌مثال، نصب تجهیزات در کف اقیانوس‌ها و کابل‌گذاری‌ها و لوله‌گذاری‌هایی که زیر دریا برای شرکت‌های فعال در عرصه‌های نفت و حفاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ربات‌های مدل‌ بازرس به‌کمک حسگرها و دوربین‌هایی که روی آنها نصب شده‌اند، عملیات بازرسی از این کابل‌ها و لوله‌ها را برای بررسی خرابی‌ها و مواردی شبیه به این انجام می‌دهند اما ربات‌های مدل کلاس‌های کاری، علاوه‌ بر بازرسی‌، یک سری عملیات را هم می‌توانند پوشش بدهند. باتوجه به‌ این‌که درجه آزادی از ویژگی‌های بارز این ربات‌هاست و به آنها اجازه می‌دهد در حد غواص زیر آب قدرت عمل داشته باشند. در این آر. ا. وی‌ها مقدار آن بسیار بالاست و باعث شده که بتوان از آنها در فرآیندهایی مثل جوشکاری، برشکاری، جابه‌جاکردن اجسام و حتی باز و بسته‌کردن شیرهایی که زیر آب وجود دارند، استفاده کرد. رباتی که ما در کلاس کاری داریم از قابلیت نصب دو بازوی رباتیک برخوردار است.

فیاضی درباره عمق کاربری این ربات‌ها می‌گوید: ربات بازرس محصول ما قابلیت نفوذ تا عمق 150 متری را دارد و ربات کلاس کاری ما برای پایین‌رفتن تا عمق 400 متر طراحی شده اما این طراحی اسمی است، زیرا ما این عمق را در خلیج‌فارس نداریم. از آنجا که به‌دنبال رسیدن به بازارهای بین‌المللی هستیم تولید ربات کلاس کاری با طراحی عمق 400 متر مد نظر ماست.

این شرکت دانش‌بنیان، ارتباط و همکاری نزدیکی با صنعت نفت و حفاری دارد و از این‌رو از فناوری‌هایی که به دانش فنی آنها دست یافته برای توسعه دستگاه‌های دیگری که می‌توانند در فعالیت‌های این حوزه تسهیل ایجاد کنند، بهره گرفته است.

فیاضی در این‌ خصوص گفت: یک سری از محصولات ما برای علامت‌گذاری خطوط زیرسطحی استفاده می‌شود. در نظر بگیرید زیر دریا کیلومترها خطوط انتقال وجود دارد که کابل‌ها و لوله‌های انتقال نفت، آب و... به اضافه کانال‌های زیرسطحی که حفاری می‌شوند را شامل می‌شود. با گذر زمان و با توجه به عارضه‌های طبیعی که در کف دریا رخ می‌دهد، تشخیص این خطوط انتقال بسیار دشوار می‌شود. تصور کنید در نقطه‌ای از این خطوط زمانی تعمیراتی انجام شده و سال‌ها از آن گذشته است‌. برای بازرسی آن محل یا همان شخصی که تعمیرات را انجام داده باید بیاید و آن نقطه را به‌ سختی پیدا کند یا باید از فناوری‌های جدید مدد گرفت.

وی گفت: محصول دیگر ما یکی از این فناوری‌هاست که در واقع نوعی نشانگر الکترونیکی است و "ویرا" نام دارد. ویرا قادر است آن محل به‌خصوص را کدگذاری نقطه‌ای کند تا در آینده بتوان به‌راحتی به آن محل دسترسی داشت. به‌خصوص‌که منبع تغذیه این نشانگر طول عمر بسیار بالایی دارد و می‌تواند حدود 70 سال به‌صورت مدفون در کف دریا قرار گیرد و نشانه‌گذاری را انجام دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر مزاحمان نوامیس نازی‌آباد؛ درگیری خونین با مغازه‌داران معترض!
  • متلک ۳ شرور در نازی‌آباد حادثه‌آفرین شد
  • بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش در نازی‌آباد تهران
  • لحظه شروع درگیری خونین هفته گذشته نازی‎‌آباد | فیلم‌های دوربین مداربسته را ببینید
  • تلاش سیا برای سرقت زیردریایی هسته‌ای!
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تمرین روس ها برای رژه روز پیروزی در میدان سرخ | ویدئو
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت