Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از برگزاری مسابقه قرآنی «مدهامتان» به صورت مجازی خبر داد و گفت: علاقمندان و فعالان قرآنی کانون های مساجد استان اردبیل برای شرکت در مرحله استانی این دوره از مسابقات تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: مسابقه قرآنی «مدهامتان» به صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقمندان و فعالان قرآنی کانون های مساجد استان اردبیل برای شرکت در مرحله استانی این دوره از مسابقات تا 30 آذرماه فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند از طریق سامانه بچه های مسجد به نشانی اینترنتی www.bachehayemasjed.ir آثار خود را برای مرحله استانی ارسال کنند.

 

این مقام مسئول اذعان داشت: نفرات برگزیده مرحله استانی در هر رشته به مرحله کشوری راه می یابد و در صورت کسب رتبه در مرحله کشوری باید نسبت به اجرای زنده در همان رشته اقدام کند.

 

سقاء عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع است ولی در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است البته رشته اذان و مکبّری صرفاً ویژه برادران برگزار خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای تقلیدی از الگوهای بارگذاری شده رشته های تلاوت نور (ترتیل)، اذان و مکبّری در سامانه، دارای امتیاز ویژه هست و رعایت موازین و پوشش اسلامی در تمامی مراحل مسابقات از سوی شرکت کنندگان الزامی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: هر فرد در ابتدای اثر بارگذاری شده می بایست به طور کامل (نام و نام خانوادگی، استان و نام کانون) خود را معرفی کند و کلیه فایل های ارسالی در کلیه رشته ها باید به صورت تصویری بوده و چهره فرد به طور کامل مشخص باشد.

 

سقاء ادامه داد: ضبط فیلم باید به صورت افقی، بی حرکت و بدون تدوین باشد و حداکثر زمان اثر 3  دقیقه و حجم اثر حداکثر 30 مگابایت باشد.

 

وی تاکید کرد: هر فرد در یک رشته می تواند شرکت کند و فقط امکان بارگذاری یک اثر در همان رشته را دارد و بدیهی است آثاری که فاقد شرایط و ضوابط اعلامی باشند، از مرحله داوری حذف خواهند شد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در رشته اذان ویژه برادران رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1390 تا 1385) فقط اذکار اذان از «الله اکبر» تا «حی علی الصّلاه» ضبط و ارسال شود و بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز از جمله شرایط اختصاصی این رشته است که مورد داوری قرار خواهد گرفت.

 

سقاء بیان کرد: رشته تلاوت نور (ترتیل) نیز ویژه  برادران و خواهران در رده  سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1390 تا 1385) است و می توانند الگوی تلاوت از سوره های یاسین (فراز 1: آیات 1 تا 12- فراز 2: آیات 33 تا40)، الرحمن (فراز 1: آیات 1 تا 18 – فراز 2: آیات 60 تا 78)، واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 – آیات 57 تا 74) را انتخاب کنند و بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا از جمله شرایط اختصاصی این رشته است که مورد داوری قرار خواهد گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: رشته قرائت نماز نیز ویژه برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1390 تا 1385) است و می توانند اثر مربوط به اجرای زنده نماز 3 رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود و بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز از جمله شرایط اختصاصی این رشته است که مورد داوری قرار خواهد گرفت.

 

وی اعلام داشت: رشته مکبّری ویژه برادران است و در رده سنی زیر 9 سال شامل متولدین 1390 به بعد و رده سنی 9 تا 14 شامل (متولدین 1390 تا 1385) است و می توانند آثار خود را به اجرای زنده مکبّری نماز دو رکعتی و با رعایت بخش های فصاحت و تجويد، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز ارسال کنند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: رشته قرائت نماز رشته ترتیل رشته مکبری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل رشته اذان مسابقات قرآنی مدهامتان اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مساجد استان اردبیل متولدین 1390 تا 1385 مرحله استانی ویژه برادران صحت قرائت سنی 9 تا 14 رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد

به گزارش ورزش سه، ابولفضل جلالی فول بک خلاق استقلال که در صدر جدول گلسازترین بازیکنان لیگ قرار دارد در بازی با تراکتور نتوانست موقعیت چندانی روی دروازه حریف خلق کند و سبک بازی و حساسیت مسابقه دلیل اصلی این اتفاق بود.

جلالی در بازی‌های پیشبین استقلال زمانی که بازیکنان استقلال در محوطه جریمه استقرار دارند و جایگیری انجام دادند با اضافه شدن از خط دفاع و دریافت توپ در سمت چپ آن هم در حال حرکت با توپ ارسال روی دروازه را انجام می‌دهد و همین موضوع باعث بهم ریختگی خط دفاعی حریف و خلق موقعیت روی دروازه رقبا می‌شود، او در بازی شمس آذر با همین روش مهرداد محمدی را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و گل اول استقلال به ثمر رسید.

حساسیت دیدار تراکتور و استقلال باعث شده بود که دو تیم با فشردگی بیشتری در خط هافبک و دفاع حضور داشته باشند و همین مسئله فضای کمتری در اختیار مهاجمان استقلال قرار داده بود، همچنین مدافعان این تیم برای فرار از یارگیری مستقیم به عقب باز می‌گشتند و حرکات انفجاری ابوالفضل جلالی در این مسابقه راه به جایی نبرد.

رقیب اصلی جلالی، ریکاردو آلوز هم در این مسابقه در خلق موقعیت چندان موفق نبود و نتوانست پاس گل به نام خودش ثبت کند تا همچنان هر دو بازیکن با 9 و 8 بازیکن در صدر جدول گلسازترین بازیکنان لیگ قرار بگیرند و روبرتو تورس با پاس گلی که مقابل مس رفسنجان ارسال کرد با 6 پاس گل یک قدم به آنها نزدیک شود.

جلالی در چهار بازی متوالی برای استقلال پاس گل ارسال کرده بود و این مسابقه پایانی بود به روند فوق‌العاده او و باید دید در هفته‌های آینده چه عملکردی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد