Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: رتبه‌بندی باشگاه‌های بدنسازی و استخرها و صدور مجوز فعالیت آنها در وضعیت قرمز کرونا، یک طرح پیشنهادی است که هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده است. - اخبار استانها -

احمد باقری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره احتمال بازگشایی برخی از باشگاه‌های بدنسازی و استخرها در زمان وضعیت قرمز کرونا، اظهار داشت: رتبه‌بندی باشگاه‌های بدنسازی و استخرها و صدور مجوز فعالیت آنها در وضعیت قرمز کرونا، یک طرح پیشنهادی است که در حال طی کردن مراحل قانونی بوده و زمانی که به تصویب برسد، به مراکز استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح احتمالاً به زودی اعلام و اجرا خواهد شد؛ بر اساس این طرح کلیه باشگاه‌های بدنسازی و استخرها از نظر امکانات و استانداردهای بهداشتی مورد بازدید و بررسی قرار خواهند گرفت و علاوه بر آن سوابق آنها نیز بررسی شده و باشگاه‌ها و استخرها بر اساس نتیجه بررسی‌ها رتبه‌بندی خواهند شد. باشگاه‌های بدنسازی و استخرهایی که استانداردهای اولیه برای فعالیت در شرایط قرمز کرونایی را داشته باشند، مجوز فعالیت دریافت خواهند کرد و باشگاه‌ها و استخرهایی که موفق به احراز این شرایط نشوند، در وضعیت زرد و قرمز کرونا حق فعالیت نخواهند داشت و باید تعطیل باشند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان در پاسخ به اینکه باشگاه‌های بدنسازی و استخرها برای دریافت مجوز باید از چه معیارهایی برخوردار باشند، گفت: هنوز جزئیات این طرح اعلام نشده و به مرحله اجرا نرسیده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی اصفهان: بر بازی سپاهان و گل‌گهر نظارت می‌‌کنیم؛ صدور مجوز فعالیت استخرهالزوم انجام تست PCR در مسابقات فوتبال هر 10 روز یک بار/ بازگشایی استخرهای سرپوشیده در مناطق زردسلطانی‌فر: پروتکل‌ها برای رشته‌های پربرخورد جدی تر دنبال شود/ نظارت‌ها بر باشگاه‌ها با قاطعیت باشد

وی در پاسخ به اینکه پروتکل‌های بهداشتی لیگ برتر فوتبال برای فصل پیش‌رو تغییراتی داشته است یا خیر، گفت: پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مسابقات لیگ برتر در فصل گذشته بسیار سخت‌گیرانه تنظیم شده بود و اگر همان پروتکل‌ها اجر شود، برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر نگرانی نخواهیم داشت. به طور مثال فصل گذشته، فواصل تست‌های PCR یک هفته در نظر گرفته شده بود که پس از مدتی تعدیل شده و به فواصل 10 روز یک‌بار افزایش پیدا کرد. اکنون با توجه به وخامت وضعیت شیوع کرونا در کشور، قطعاً پروتکل‌ها سخت‌گیرانه بوده و با شدت بیشتری اجرا خواهد شد.

باقری‌مقدم خاطرنشان کرد: در فصل گذشته هیئت پزشکی ورزشی به صورت مستقیم بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشت و تمام مسابقات با حضور افسران کنترل سلامت برگزار می‌شد اما در فصل پیش‌رو مسئولیت این امر بر عهده کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خواهد بود. در فصل پیش‌رو کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال مسئول نظارت بر اجرای پروتکل‌ها خواهد بود و فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان ناظر کلی فعالیت خواهد داشت و به صورت موردی بر نحوه اجرای مسابقات نظارت کرده و ممکن است افسران کنترل سلامت ما در برخی از رقابت‌ها حاضر شوند.

انتهای پیام/170 /ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیئت پزشکی ورزشی مجوز فعالیت قرمز کرونا پروتکل ها باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۹۸۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، صاحبان همه مجوزها و پروانه‌های کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند، مجوزهای خود را به الکترونیکی تبدیل کرده و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و پس از این تاریخ مجوزهای کاغذی از اعتبار ساقط هستند.

بنابراین، با توجه به عزم دولت برای تبدیل مجوزهای کسب و کار از فیزیکی (کاغذی) به الکترونیکی در فرصت باقی مانده تا پایان اردیبهشت ماه، اصناف و مشاغل باید به نکات و شرایطی که برای دریافت یا تبدیل مجوز لازم است، توجه ویژه داشته باشند.

در همین راستا هم درگاه ملی مجوزها در یک فراخوان و بیانیه رسمی اعلام کرد: «براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب می‌شود.» بنابرابن هر فعال اقتصادی که نامش در بانک اطلاعات کسب و کار کشور ثبت نباشد، از تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه، فاقد مجوز تلقی و به تدریج از دریافت خدمات در سامانه‌های دولتی محروم خواهد شد.

لازم به ذکر است که از سوی سازمان فناوری اطلاعات، تمهیدات فنی لازم بر روی درگاه ملی مجوزها به نحوی فراهم شده تا هر فعال اقتصادی با داشتن «کارت ملی»، «کد پستی» و «شماره مجوز»، بتواند به راحتی مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت و نامش در بانک اطلاعت کسب و کارها به نشانی qr.mojavez.ir قرار گیرد.

چگونگی دریافت شناسه یکتا

هر کسی که پروانه کسب یا مجوز کاغذی دارد، کافی است که از طریق تلفن همراه خود به آدرس mojavez.ir مراجعه کرده و با انتخاب گزینه تبدیل مجوز قبلی یا کاغذی به شناسه یکتا، با ارائه «کد پستی محل کار» و «کد مندرج بر روی پروانه کسب»، به صورت رایگان و آسان شناسه یکتا خود را دریافت کند.

با این حال در برخی از دستگاه‌ها که از لحاظ فناوری به روز نیستند، متقاضیان دریافت شناسه یکتا، باید علاوه بر موارد فوق، تصویر مجوز کاغذی خود را نیز در سامانه ملی مجوزها، بارگذاری و ثبت کنند.

بر اساس آخرین آمار نیز تاکنون سازمان ملی استاندارد با ۲۵ درصد و وزارت ورزش با دو هزار و ۱۰۰ مورد و سازمان نظام پزشکی و وزارت راه بهترین عملکرد را داشته اند و سازمان محیط زیست بانک مرکزی و وزارت علوم بدترین عملکرد را داشته اند.

همچنین استان‌های لرستان؛ گیلان؛ همدان و تهران در صدر جدول تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند.

تبعات عدم دریافت شناسه یکتا

بر این اساس دریافت شناسه یکتا برای کسب و کارها الزامی بوده و در صورت عدم تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی، تبعاتی را برای فعالان کسب و کار به دنبال دارد.

در این ارتباط امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه تاکنون ۲۰ درصد پروانه‌های کسب دارای شناسه یکتا شده اند، گفت: فعالان اقتصادی اگر در مهلت باقی مانده شناسه یکتا دریافت نکنند از دریافت خدمات دولتی شامل تسهیلات بانکی به تدریج محروم خواهند شد.

به گفته سیاح، اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی پای کار هستند و برای سهولت در دریافت شناسه یکتا میز خدمت در مراکز تجمع صنفی استان‌ها و در تهران در بعضی ایستگاه‌های مترو، بازار تهران و در امامزاده‌های بزرگ نزدیک بازار برپا شده است.

کد خبر 6092687 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • محرومیت از خدمات دولتی در صورت عدم دریافت شناسه یکتا
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود