Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید پاکزاد روز سه شنبه در حاشیه برگزاری مجازی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در گفت گو با ایرنا افزود:  سی و سومین جشنواره کودک و نوجوان اصفهان با سبک  جدید مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا برای اولین بار در نوع خود اقدام ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه در دنیا جشنواره ونیز ایتالیا به این نحوه برگزار شد اما در ایران برای نخستین بار است که یک جشنواره در سطح یک جهانی این گونه برگزار می‌شود، گفت:  " املای نانوشته غلط ندارد" می‌تواند خطاها و اشتباهاتی داشته باشد اما در نوع خود جالب است و با مدیریت خوب مدیر جشنواره بتوانیم جشنواره خوبی را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص زیر ساخت ‌های مورد نیاز برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه ها به صورت آنلاین افزود: در درجه اول زیرساخت‌ها بر می گردد به بستر اینترنت و پهنای باند و سرعتی که باید باشد، چرا که الان مشاهده می کنیم در بحث آموزش دروس برای تمام مقاطع با چه مشکلاتی روبرو هستیم.

وی افزود: امروز من پستی را دیدم که در یکی از روستاهای شمال ایران سمت رودبار بچه‌ها برای استفاده از اینترنت به کنار جاده آمده بودند وبه نوبت از گوشی استفاده می کردند.

وی تصریح کرد: جشنواره کودک و نوجوان با توجه به این که مخاطب آن مشخص است نمی توان گفت در تمام نقاط ایران با توجه به اینترنت قابل پوشش دهی است، آیا آنتن دهی وجود دارد یا سرعت آن مناسب است یا خیر؟ پس به نوعی در زیر ساخت ها با مشکل روبرو هستیم همانطور که برای ارسال فیلم به جشنواره به مشکل برخوردیم.

این کارکردان سینما در ارتباط با جذب مخاطب جشنواره امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: با توجه به این که اولین دوره است و امتحان خود را پس نداده نمی توان قضاوت و نظر درستی داشت اما خدا کند که این اتفاق رخ دهد و این جشنواره که تنها جشنواره تخصصی کودک در ایران است اگر جشنواره رشد را کنار بگذاریم امید که این ریشه خشک نشود و مخاطبان ما که کودکان هستند ریزش نداشته باشند.

پاکزاد با اشاره به اینکه جشنواره به مخاطب و تماشاگر زنده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی که مخاطبان ما مجازی شدند ما نمی دانیم چند نفر فیلم‌ها را تماشا می کنند و همچنین بحث دانلود فیلم‌ها هم هست و اینکه بستری برای مشخص شدن آن نیست.

وی یادآور شد: در پلتفرم‌هایی مانند فیلیمو و نماوا بلافاصله بعد از آن در تمام شبکه‌ها موجود است اگر فیلمی دو ساعت باشد با در نظر گرفتن زمان دانلود آن حدود سه ساعت بعد در تمام سایت‌ها در دسترس است.

کارگردان فیلم سلیم خاطرنشان کرد: باید این اتفاق امسال رخ دهد تا بعد از آن با بررسی نقاط ضعف و قوت به دنبال راهکارهای مناسب باشیم و امیدوارم که این شرایط به زودی حل شود چرا که جشنواره ها به مخاطبان زنده، شور و هیجان راهروهای سینما و حرفها و نقد وبررسی‌ها زنده است و شاید امسال نقد و بررسی‌ها به صورت آنلاین برگزار شود تجربه‌ای که خود من در جشنواره داشتم شور و اشتیاقی که در نقد زنده بود در برنامه آنلاین نخواهد بود.

وی با اشاره به ماهیت فیلمش که در ارتباط با محیط زیست و معضل کم آبی است، گفت: فیلم سینمایی سلیم اتکا و نگاهش بر روی روند خشکسالی در یک روستاست، روستایی که لامکان است و جغرافیای خاصی را در بر نمی‌گیرد و در مورد جهان وطنی صحبت می کنیم و این روستا می تواند هر جای دنیا باشد و زمانی که خشکسالی باشد می تواند تاثیر زیادی در خانواده ، روابط اجتماعی، مباحث فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم به تمام آنها نگاه کنیم و نگاه من فیلم ساز به عنوان راوی آزاد است و هیچ قضاوت و شعاری نداریم و راهکاری هم نمی دهیم و تنها آن را در طیف‌های مختلفی که درگیر خشکسالی می شوند و اتفاقاتی که می‌تواند رخ دهد را بررسی می‌کنیم.

پاکزاد تصریح کرد: چهار نوجوانی که قهرمانان فیلم من هستند و تاثیری که بر روی خانواده آن‌ها می گذارد و اینکه موجب می‌شود آن ها حرکتی را انجام دهند که داستان ما بر اساس حرکت این چهار نوجوان پیش برود.

وی در ارتباط با خلا موضوعاتی که سینمای کودک و نوجوان با آن‌ها روبرو است و تاثیر کودکان بر کل جامعه گفت: به اعتقاد من در این زمینه با 2 دسته موضوع یا فیلم روبرو هستیم اول موضوعات و فیلم هایی که جنبه طنز دارند و مفرح هستند و شادی و جذابیت را برای کودکان به ارمغان می‌آورند که بچه ها مدت زمانی که فیلم را تماشا می کنند جذب آن شوند که می‌توان به کلاه قرمزی یا شهر موش ها اشاره کنیم هر چند کلاه قرمزی همیشه لایه هایی اجتماعی را هم همراه خود دارد و معضلات و نقدهای اجتماعی را هم در بر می گیرد،

وی افزود: گروه دیگر فیلم‌هایی که خیلی جدی تر هستند و در این میان برخی در مورد کودک است که در کنار آن می تواند افراد مرتبط با کودک را در بر بگیرد که در شرایط کنونی دسته دوم که مباحث جدی را دارد دیده نمی شود.

این کارگردان سینما گفت: یکسری فیلم‌های شاد در ژانر طنز ساخته می‌شود و سطحی هستند و در بسیاری از مواقع کودکان را خیلی سطحی می بینند و به دنبال این هستند که فیلم موزیکال باشد و فکر می کنند مخاطب پسند است در حالی که این گونه فیلم ها تاریخ مصرف دارند و کودک ممکن است تنها یکبار آن را تماشا کند اما در سطح جدی و برای کودک مثل فیلم های سازدهنی، باشو، دونده خیلی خیلی کم داریم و فیلم سازان بیشتر متهم به سیاه نمایی می‌شوند.

پاکزاد خاطرنشان کرد: در ارتباط با فیلم سلیم خیلی‌ها آن را تلخ برای کودکان خواندند  در صورتی که در تحقیقاتی که برای نوشتن فیلمنامه داشتیم دقیق اتفاقاتی بود که در شرق اصفهان در اثر کم آبی و خشکسالی رخ داده بود و مستندات تصویری آن هم موجود است. یا همان مثالی که زدم اگر الان من فیلمی در خصوص اینترنت این کودکان کنار جاده رودبار بسازم آن را تلخ و سیاه نمایی می‌دانند.

وی گفت: این تلخی‌ها واقعیت دارد و باید نشان دهیم تا به دنبال راهکاری برای آن باشیم اگر قرار است تلگنری باشد. بحث شادی کودکان بسیار مهم است اما باید این طرف قضیه را هم نگاه کنیم. البته چون بحث گیشه هم به میان می‌آید و مباحث تجاری تهیه کنندگان نیز خیلی راغب به این مساله نمی شوند بحث اقتصادی سینما بسیار ضعیف است.

وی که سومین سال حضور خود در جشنواره را تجربه می کند، در ارتباط با مقایسه سینمای کودک در ایران و جهان گفت: در جشنواره های قبلی فیلمی با نام کفشهای پاره و آسوده با او را داشتم که فیلم آسوده با او چهار جایزه در بخش جنبی گرفت.

وی افزود: سطح سینمای کودک ایران در دهه اخیر با جهان زیاد شده است در دهه‌های گذشته ما فیلم های بسیار خوبی مثل رنگ خدا، بچه های آسمان و کلاه قرمزی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری با کمترین بودجه و امکانات ساخته می شدند اما در سالهای اخیر بحث سینمای کودک اصلا جدی گرفته نشده است.

وی بیان کرد:  در بحث اکران و ساخت و تولید مشکل داریم. زمانی که به چنین فیلم هایی سرگروهی تعلق نمی گیرد و تک سانس می شود موجب می شود که فاصله زیاد شود و تهیه کننده علاقه ای به ادامه کار نداشته باشند. زمانی مرجع دولتی ما کانون فرهنگی فکری کودک و نوجوان بود که به شدت حمایت می کرد و حوزه هنری اما آن ها هم درگیر مباحث اقتصادی شدند و به دنبال فیلم های پرفروش و گیشه ای هستند.

پاکزاد که فیلم سلیم او در بخش فیلم های بلند داستانی اکران می شود، در خصوص شرکت در جشنواره های خارجی تاکید کرد: این کار را خواهم کرد چرا که فیلم زیر نویس انگلیسی دارد و بعد از جشنواره کودک با مدیر پخش و برنامه که صحبت کردیم برای پخش فیلم قرار است برای جشنواره های بین المللی هم اقدام کنیم هرچند بسیاری از جشنواره ها تحت تاثیر کرونا هستند و به تعویق افتاده اند و یا به صورت آنلاین قرار است برگزار شود.

کارگردان فیلم سلیم در ارتباط با مشکلاتش در تهیه این فیلم گفت: این فیلم با بودجه شخصی و مستقل ساخته شد و نکته آخر در روند ساخت فیلم به مشکلات زیادی برخوردیم که با همیاری و همفکری تمام عوامل ساخته شد.

فیلم سینمایی سلیم با بازی علیرضا هوشیار، امین مهری بابادی، فرهان منصوری و ابوالفضل صابری در قالب ژانری اجتماعی-انتقادی با موضوعیت کمبود آب ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان  از ۲۸ مرداد تا چهارم شهریور ۹۸ در ۲ بخش "ملی" و "بین المللی" در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان،  براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، و با عنایت به شیوع جهانی کووید -۱۹، از ۲۷ مهر ماه لغایت ۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۸ اکتبر لغایت ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰) به صورت مجازی و نمایش آنلاین برگزار و در آن جوایزی به برگزیدگان جشنواره اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان فیلم جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان فیلم اخبار کنکور کودک و نوجوان سینمای کودک جشنواره ها بین المللی فیلم سلیم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی و سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره وقف پول و چگونگی صدور جواز آن از سوی رهبر انقلاب گفت: در گذشته واقفین اموالی را برای موضوعات مدنظر خود وقف می‌کردند. با تغییر سبک زندگی‌ها و شرایط اقتصادی وقف‌های نوینی مطرح شد، که یکی از آنها وقف پول است. هر فردی هم می‌تواند با هر مبلغی جزو واقفین قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عادل درباره رفع ابهامات پیرامون وقف پول توضیح داد: در تعریف شرعی وقف ابهام وجود داشت، که آیا از نظر شرعی می‌توان پول را وقف کرد یا نه. چون در تعریف وقف آمده که عین مال باقی بماند و از منافعش استفاده شود. اما پول باقی نمی‌ماند و خرج می‌شود. استفاده کردن از پول مساوی با خرج کردن است. مراجع عظام نظراتی داشتند. مقدمه‌ای پیرامون وقف پول آماده شد و از دفتر رهبر انقلاب سوالی تحت عنوان استفتا پرسیده شد. حضرت آقا در پاسخ به استفتا جواز وقف پول را با توضیحات آن صادر کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از سال گذشته که استفتا رهبری صادر شد، وقف پول در سازمان اوقاف تحت ۲۰ عنوان مطرح شد. الان در بعضی از سکو‌های بانکی از جمله بام بانک ملی وقف پول اعلام شده است. البته موضوعات وقف محدود به آن ۲۰ عنوان نمی‌شود. ما بر اساس اولویت‌ها آن موضوعات را اعلام کردیم. ولی در هر موضوعی که بتوان گره‌ای از مشکلات جامعه باز کرد، واقفین می‌توانند ورود کنند.

وی با بیان اینکه از منافع وقف پول در زمینه نیت‌های بیست‌گانه استفاده می‌شود، افزود: از طرفی، یکی از راه‌های حفظ سرمایه وقف سپرده‌گذاری است. احتمالاً در بعضی از موارد نیاز به استفتا داشته باشیم و در حال پیگیری هستیم.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که واقفین برای وقف پول باید به کجا مراجعه کنند، گفت: کافی است واقفین به نرم‌افزار بام بانک ملی مراجعه کنند. مبالغ واقفین در حساب سازمان اوقاف واریز می‌شود و شناسه و نیت واقف مشخص است. هر ماه بخش مالی سازمان اوقاف آمار ورودی و عواید وقف را اعلام می‌کند. از آنجایی که مبنای هر وقف حفظ اصل آن است، در وقف پول هم اصل آن حفظ شده و از درآمد و منافع ناشی از آن استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل در پاسخ به این سوال که آیا سازمان اوقاف مبلغی را برای وقف پول درنظر دارد؟ توضیح داد: میزان وقف پول محدودیت ندارد. هرکس به هر میزان می‌تواند وقف کند؛ از هزار تومان تا مبالغ بیشتر را شامل می‌شود. ما در تلاشیم این نوع وقف را در سایر نرم‌افزار‌های بانکی اجرایی کنیم. در این ۶ ماه گذشته که هنوز کار تبلیغاتی برای آن انجام ندادیم، نزدیک به سه میلیارد تومان وقف پول انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم