Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت:  واگذاری واگن پارس به مپنا تصمیم بسیار درستی است. این کار باعث افزایش کیفیت و در نتیجه افزایش رقابت در بازار ریلی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، سعید فائقی در گفتگو با شبکه خبری با اشاره به واگذاری واگن‌پارس به مپنا افزود: مپنا مدتی است وارد حوزه ریلی شده و لوکوموتیو هم تولید می‌کند و عملا تبدیل به یک برند در بخش ریلی  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این دو چند خط مترو را هم در دست دارد. در حال حاضر هم دو سه مجموعه از مپنا برای این کار بسیج شده‌اند و نتیجه این است که در حال حاضر هم مپنا از نظر تکنولوژی تولید حمل‌ونقل ریلی در کشور شماره یک است.

او تاکید کرد: از طرف دیگر واگن پارس یکی از بهترین کارخانه‌های کشور است که متاسفانه در سال‌های اخیر در شرایط نابسامانی قرار گرفته بود. البته عزیزانی که آنجا بودند زحمت زیادی کشیده بودند. اما باید قبول کنیم این شرکت باید به منبعی متصل شود که بتواند کارایی و راندمان لازم را داشته باشد. این شرکت نیازمند تامین و تدارک مناسب است تا بتواند تولید مناسب را داشته باشد. از این نظر مپنا می‌تواند گره‌گشای این مشکل باشد و این شرکت را در شرایط بهتری قرار دهد و هم مهندسی مالی بهتری داشته باشد.

این کارشناس سازمان گسترش و نوسازی تصریح کرد: از سوی دیگر فکر می‌کنم مسئله خدمات پس از فروش و کیفیت هم برای این شرکت تعیین‌کننده است که در این بخش هم با نگاهی که مپنا دارد شرایط بسیار بهبود خواهد یافت. مطمئن هستم که این توانمندی وجود خواهد داشت که تکنولوژی قطار ارتقا یافته و به تدریج به جایی برسیم که ما هم از قطارهای پرسرعت بهره‌مند شویم و از این میانگین سرعت پایین در بخش ریلی که در حال حاضر دچارش هستیم رها شویم.

بیشتر بخوانید از خرید واگن پارس توسط مپنا استقبال می‌کنم / به اسم انحصار جلوی تولید و اشتغال را نگیریم

 

فائقی با اشاره به حواشی مطرح شده درباره این واگذاری گفت:  من فکر می‌کنم اگر بخواهیم تعداد کارخانجاتی که دنیا مشغول تولید واگن هستند را بشماریم از 20 کارخانه تجاوز نمی‌کند. اما در کشور ما به تنهایی حدود 7 یا 8 کارخانه تولید واگن داریم. مگر ما چقدر ظرفیت داریم که اینهمه کارخانه داشته باشیم. آن هم با میانگین پایین سرانه ریلی در کشور ما.

او افزود: حتی با در نظر گرفتن صادرات هم این تعداد قابل توجیه نیست. واقعا فکر می‌کنیم چه انحصاری قرار است راه بیفتد. این فقط یک واگن‌سازی است و یک لوموتیوسازی هم که خود مپنا داشته است. بقیه هم می‌توانند تولید کنند. چرا فکر می‌کنیم ممکن است انحصار باشد.به عکس فکر می‌کنم چون کیفیت بالا خواهد رفت، رقابت هم افزایش خواهد یافت.

فائقتی تصریح کرد: واقعیت این است که که این نوعی ترس از حریف است. این انحصار نیست و امیدوارم مپنا به بازارهای منطقه‌ای هم فکر کند چون این توانمندی و ظرفیت در این شرکت وجو دارد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واگن پارس مپنا واگذاری واگن پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور یکی از برنامه‌های مهم وزارت نفت را خاموشی فلرها دانست و گفت: این فلرها بر اساس برنامه زمانبندی خاموش و به ارزش افزوده تبدیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه مرتضی شاهمیرزایی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی راهکارهای تحقق حداکثری جهش تولید با مشارکت مردمی در صنعت ارز آفرین پتروشیمی در شرکت پتروشیمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مشعل‌های صنایع و شرکت‌ها و صنایع مختلف مستقر در منطقه پارس جنوبی باید خاموش شوند.

معاون وزیر نفت افزود: برنامه قطعی وزارت نفت و نظام، خاموشی فلرها است.

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور اضافه کرد: از هم اکنون که پروژه‌ها در حال اجرا هستند در مورد مصرف بهینه انرژی برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

وی با بیان این که فلرها برای اضطرار و موارد خاص هستند، خطاب به مدیران فنی و طراحان گفت: اقدامات تکمیلی برای مهار فلرها انجام شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر هم از افزایش رشد 37 درصدی تولید این پتروشیمی در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و گفت: پتروشیمی بوشهر در سال گذشته با 510 میلیون دلار صادرات در این شاخص رشد 18 درصدی ثبت کرد.

جواد حاتمی کسب درآمد 20 هزار میلیارد تومانی را از دیگر موفقیت‌های شرکت پتروشیمی بوشهر در سال قبل دانست و بیان کرد: ظرفیت تولید شرکت پتروشیمی بوشهر حدود 9 میلیون و 248 هزار تن است که ضمن تامین خوراک صنایع دیگر بخش از آن به عنوان محصول نهایی صادر می‌شود.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی از راه‌اندازی فاز دوم این پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: یکی از مسائل و مشکلات پتروشیمی بوشهر تهیه خوراک است که با توجه به راه‌اندازی فاز دوم در آینده نزدیک نیاز است سهمیه خوراک این مجموعه افزایش یابد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس