Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک نگاهداری، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان و مدیر گروه بیوتکنولوژیک دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: توانستیم اولین نمونه واکسن نسل جدید ویروس کرونا و نوترکیب  را بسازیم و  به دانش فنی ساخت نسل سوم کرونا مبتنی بر ویروس مهندسی شده سرخک دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تا پایان آبان، آزمایش‌های حیوانی روی این واکسن انجام می شود و تا ابتدای سال آینده، وارد بازار خواهد شد. در واقع این واکسن در مرحله آزمایش‌های حیوانی است و  پس از اخذ مجوز‌ها، وارد فاز انسانی و تولید انبوه خواهد شد.

نگاهداری تصریح کرد: این فناوری در اختیار ۵ کشور است که ایران در زمره این دسته از کشورها قرار دارد و  این شرکت با همکاری یکی از شرکت‌های وابسته به هلدینگ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به این دانش فنی رسیده‌ است.

مدیر گروه بیوتکنولوژیک دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: پیشروترین کشور‌ها در حوزه طراحی و ساخت ویروس کرونا به ترتیب چین، آمریکا، آلمان، انگلیس، روسیه، ژاپن، هند، فرانسه و اخیرا کوبا و قزاقستان هستند که واکسن‌های آن‌ها به فاز ارزیابی بالینی رسیده اند.

مدیر گروه بیوتکنولوژیک دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها در حوزه کاندید‌های واکسن علیه کووید ۱۹ در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰، ۴۲ کاندید واکسن در مرحله ارزیابی کلینیکی فاز انسانی هستند و ۱۵۶ کاندید واکسن در مرحله ارزیابی قبل از کلینیک یعنی مرحله حیوانی قرار گرفته اند.

نگاهداری افزود: این واکسن‌ها بر پلتفرم سکو‌هایی نظیر ذرات شبه ویروسی، RNA، ویروس‌های نوترکیب، زیر واحد‌های پروتئینی، وکتور‌های ویروسی غیر تکثیر شونده، ویروس ضعیف و ویروس غیر فعال و DNA طراحی و ساخته شده اند.

مدیر گروه بیوتکنولوژیک دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: اولین گروهی در کشور هستیم که ویروس انسانی تکثیر شونده را برای ساخت واکسن کرونا مهندسی کرده ایم، ما در این پروژه یک ژن پروتئین ویروس کرونا را سنتز کردیم و سپس به داخل ژنوم ویروس سرخک بردیم و ویروسی ساخته ایم که هم واکسن سرخک و هم یک پروتئین از ویروس کرونا را در بدن انسان تولید می‌کند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان ادامه داد: در حال تست واکسن خودمان روی نمونه‌های حیوانی میمون هستیم و برنامه ریزی برای تولید انبوه آن با همکاری شرکت‌های دانش بنیان دیگر و بردن واکسن در فاز انسانی تا انتهای سال ۹۹ را در دستور کار داریم.

نگاهداری تاکید کرد: غیر از ما ۵ شرکت و مجموعه تحقیقاتی در دنیا وجود دارد که به تکنولوژی بسیار پیشرفته ساخت واکسن با مهندسی ویروس سرخک برای کرونا دسترسی دارد.

او گفت: واکسنی که ما ساخته ایم دارای مزیت‌هایی مانند قیمت پایین، تکنولوژی تولید، استفاده از آن در واکسیناسیون عمومی اطفال به صورت فراگیر و ... است.

بیشتر بخوانید

واکسن کرونا چه زمانی توزیع خواهد شد؟ توقف یکی از خلاقانه‌ترین آزمایش‌های مربوط به واکسن کرونا از سوی دولت آمریکا خطر مرگبار ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا شرکت دانش بنیان واکسن کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم

 شهید حجت الاسلام مهدی شاه ‏آبادی، روحانی مبارز و نماینده مردم تهران در دوره دوم مجلس شورای اسلامی سرانجام در تاریخ ششم اردیبهشت ۱۳۶۳ هنگام بازدیداز جبهه‏‌های جنگ تحمیلی در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ متجاوزان بعثی به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • برگزاری آزمون سراسری در پلدشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد