Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@08:54:54 GMT

شهرک گلخانه‌ای در پرند احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۰۶۶۸

شهرک گلخانه‌ای در پرند احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان رباط‌کریم صبح امروز در نشستی در محل فرمانداری اظهار کرد: با توجه به این که برش شهرستانی ۲۵ هکتار برای ایجاد گلخانه سال جاری در نظر گرفته شده تاکنون توانسته‌ایم ۷ و نیم هکتار آن را اجرایی کنیم که ۵ هکتار آن به شکل خود اجرایی انجام شده و ۲ و نیم هکتار با تسهیلات بانک کشاورزی است که باید هر چه سریع‌تر برای رسیدن به حد مطلوب در نظر گرفته شده تلاش و اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: علاوه بر برش شهرستانی، جواز تأسیس ۲۶ هکتار گلخانه از سوی واحد مهندسی جهاد کشاورزی صادر شده که در راستای ایجاد اشتغال باید برای این عدد را تا پایان سال به ۳۰ هکتار در سطح شهرستان برسانیم.

فرماندار رباط کریم با بیان ایجاد شهرک گلخانه مزید بر طرح احداثی اشاره شده در شهرستان، اظهار کرد: به جد دنبال مشخص شدن اراضی گلخانه‌ای با استفاده از آب تصفیه خانه در شهر پرند هستیم و طی رایزنی‌های انجام شده در کوتاه‌ترین بازه زمانی کارشناسان شرکت شهرک‌های کشاورزی استان تهران برای مشخص کردن میزان اراضی و آبیاری مورد نیاز در شهر پرند حضور خواهند یافت تا بتوانیم در سال جهش تولید در راستای اشتغالزایی گام اساسی برداریم.

ملکشاهی با تأکید بر حمایت از جهادگران اقتصادی در سال جهش تولید، عنوان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده همه مسؤولان شهرستان مکلف هستند پای کار باشند چرا که جهش تولید جهاد اکبر است و عزم همگانی را می‌طلبد و هر شخصی در این مسیر کوتاهی کند خیانت به کشور و ظلم به وطن کرده است.

وی در پایان یادآور شد: احداث شهرک گلخانه‌ای در راستای تولید و اشتغالزایی نیاز مبرم شهرستان است که به زودی این مهم علاوه بر سهم برش شهرستانی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: جهش تولید شهرک گلخانه ای کشاورزی فرماندار رباط کریم نظام ملکشاهی پرند رباط کریم جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید، قیمت منطقی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶۰ هزار تومان است که متاسفانه به رغم‌ پیگیری های مکرر، تاکنون خبری از اصلاح نرخ نیست.

او قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب سال گذشته و ۲۵ هزار تومان زیر نرخ واقعی عرضه می شود.

کاشانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در اردیبهشت به ۱۱۴ هزار تن برسد، در حالیکه حداکثر مصرف ۸۰ تا ۸۵ هزار تن است‌.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه تاکنون اقدامی برای خرید حمایتی تخم مرغ صورت نگرفته است، افزود: با توجه به آنکه تولید تخم مرغ خطی است، از این رو پشتیبانی امور دام باید تا پایان خرداد ۳۰ هزار تن تخم مرغ خرید حمایتی کند.

او گفت: با واگذاری امور تنظیم بازار به اتحادیه، کمترین نوسان قیمت را در بحث بازار مرغ داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان