Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: مشکلات خطوط تولید و نیاز به تعمیر و تامین تجهیزات تولید را از طریق مهندسی معکوس و داخلی‌سازی این تجهیزات توسط شرکت‌های دانش‌بنیان استان برطرف می‌کنیم. - اخبار استانها -

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: به دلیل اهمیت تولید ملی و مسائل مترتب بر تولید، مقام معظم رهبری سال جاری را به نام جهش تولید نامگذاری کردند و این موضوع به همه ما تکلیف می‌کند که در حوزه تولید به صورت جدی ورود کنیم و تلاش مضاعفی کنیم تا جهش تولید در استان و کل کشور رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت استان قزوین برای جهش تولید فراهم است، اضافه کرد: با وجود جنگ اقتصادی دشمن و همه مشکلات موجود مهم این است که اراده ما بر این باشد که از هر ابزاری برای تحقق جهش تولید استفاده کنیم. به طوری که همه ظرفیت‌ها بسیج شود و مدیران برای برطرف کردن مشکلات تولید در صحنه باشند.

جمالی‌پور با اشاره به برخی از مشکلاتی که جنگ اقتصادی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده ادامه داد: برخی از فناوری‌هایی که در استان قزوین توسط برخی واحدهای صنعتی ما استفاده می‌شود، مربوط به خارج از کشور است. ضمن اینکه برخی مواقع اجرای طرح‌های توسعه تولید نیاز ملزومات و ابزار تولیدی است که باید از خارج از کشور وارد شود که در این موضوعات به دلیل تحریم‌ها با چالش روبه رو شدیم.

استاندار قزوین: نظام پرداخت تسهیلات تولید در بانک‌ها باید شفاف شوداستان قزوین ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید قطعات خودرو را دارد + فیلماستاندار قزوین: مدیران کشور نگاه خود را نسبت به تولید اصلاح کنند

استاندار قزوین با بیان اینکه مشکلات خطوط تولید را از طریق مهندسی معکوس و داخلی‌سازی برطرف می‌کنیم گفت: در این حوزه با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان قزوین توانسته‌ایم نسبت به تعمیر دستگاه‌های خط تولید و تولید قطعات این دستگاه‌ها اقدام کنیم و در این حوزه هم توطئه دشمن را بی‌اثر کرده‌ایم.

جمالی‌پور با ذکر اینکه در این شرایط سخت باید کاری کنیم که هیچ واحد تولیدی با مشکل و مانع روبه رو نشود، افزود: در بحث تامین و ترخیص مواد اولیه تولید از گمرک موافقت‌های لازم را از بانک مرکزی گرفتیم. ضمن اینکه در تامین تجهیزات مورد نیاز تولیدکنندگان و هم با استفاده از ظرفیت مهندسی معکوس وارد عمل شدیم تا تولیدکننده ما بتواند در این شرایط موفق عمل کند و نیاز کشور را در حوزه کاری خود تامین کند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال رونق تولید تولید ملی استانداری قزوین سال رونق تولید تولید ملی استانداری قزوین مهندسی معکوس استان قزوین جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد دولتی، اقتصادی پویا و موفق نیست، اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردمی شکل بگیرد، موانع موجود در این زمینه اطلاع رسانی شود و مسئولان مربوطه بیشتر پیگیر باشند.

محمد کرمی شامگاه چهارشنبه 5 اردیبهشت در بازدید از پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای دو منطقه آزاد و یک منطقه ویژه اقتصادی است که بر این اساس باید بر پایه صادرات، تولید محصول داشته باشیم.

وی با تاکید بر حضور شخص مدیران دستگاه‌ها در جلسات بیان کرد: کارکنان دولت باید تسهیلگر امور باشند، کسانی که موانع ایجاد می‌کنند باید شناسایی و با آنها برخورد شود و درصورت لزوم از بدنه خارج گردند.

محمد کرمی بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در پارک علم و فناوری باید محصولات تجاری‌سازی گردد و سرمایه‌گذاری برای تولید انبوه انجام و سپس از مجموعه پارک علم و فناوری خارج شود.

 استاندار با اشاره به موضوع پشتیبانی دیجیتال دستگاه‌ها افزود: دستورات و اقدامات آموزشی لازم برای بهره‌مندی از شرکت‌های داخل استان انجام شده و به دستگاهها نیز برای بهره گیری از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخل استان تاکید شده است.

 کرمی بر حضور مدیران کل و مجموعه مدیران شهری جهت آشنایی با توانمندی مجموعه های پارک علم و فناوری برای بهره گیری از توانایی مجموعه‌ها در مدیریت، طراحی و ...تاکید کرد.

وی تصریح کرد: نوآوری و خلاقیت در مجموعه شرکت های دانش بنیان بسیار مهم است و این شرکت ها تاثیر مهمی در زمینه اقتصادی و تولید ثروت دارند.

استاندار اظهار کرد: حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه اقتصاد دریا، حوزه کشاورزی و معادن مهم است و با ایجاد شرکت‌های مختلف در این حوزه ها و بهره گیری از ظرفیت‌های نهفته به تولید محصولات و ایجاد کارخانه های متنوع دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های توزیع از استانهای دیگر در این استان گفت: فقط در منطقه سیستان ۴۰ هزار کارت بازرگانی، مجوز واردات ۹۰۰ قلم کالا و مجوزهای که مختص استان سیستان و بلوچستان است، داریم که با توجه به این پتانسیل‌ها می‌توان شرکت‌های توزیع را در داخل استان ایجاد کرد.

 کرمی با بررسی دلایل عدم تشکیل شرکت‌های دانش بینان در استان افزود: دانشگاه‌ها باید از دوران دانشجویی و دانش آموزی جوانان و نوجوانان را با عرصه کار و فعالیت تولیدی آشنا کنند و فقط به ارائه مطالب تئوری اکتفا نکنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از جوانان به خصوص جوانان خوش استعداد این استان انتظار می‌رود که در تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و تعاونی‌های دانش بنیان حضور فعال داشته باشند.

وی به اهمیت پتانسیل و آموزشهای انجام شده حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: بحث کریدور شمال و جنوب، حضور کشورهای آسیای میانه و همچنین کشورهای اطراف دریای خزر از عوامل گسترش تجارت در استان است که باید به نحو مطلوب از آنها بهره‌برداری کنیم.

استاندار در پایان بر همکاری بانک‌ها، حضور اساتید، بومی سازی دستور العمل ها، طراحی و برنامه ریزی دقیق کارها و برگزاری جلسات با حضور بانک ها، مدیران کل و مجموعه اعضا پارک علم و فناوری تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری