Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با اشاره به آخرین بررسی‌ها وضعیت شیوع کرونا گفت: در شرایط فعلی، روند شیوع کرونا در ۱۲ استان سیر صعودی و ۹ استان هم در شرایط هشدار قرار دارند و تهران هم در مرحله صعودی قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری اظهار کرد: یکی از دستاوردهای دولت در عرصه بین‌الملل که بر اساس حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مقاومت جامعه ایران بود، برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران بود که یک دستاورد مهم در عرصه بین الملل به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی افزود: به رغم مخالفت‌ها و فشارهای سیاسی و زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل این محدودیت‌ها برداشته شد. جامعه جهانی نیز طی یک سال اخیر استقلال و عدم تبعیت در مقابل زورگویی های آمریکا را از خود نشان داد.

وی تاکید کرد: این دستاورد نشان داد به رغم تصمیمات نادرست و جنگ آفرینانه ترامپ و مفروض دانستن خروج ایران از برجام، سیاست درست  جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام علاوه بر خنثی کردن نقشه دولت آمریکا در به انزوا کشاندن ایران و بازگرداندن قطعنامه شورای امنیت علیه ایران آثار مثبت خود را به مرور نشان می‌دهد که علاوه بر این می‌توان به موفقیت‌های دیگر از جمله موفقیت در دادگاه لاهه و زبر بار نرفتن شورای امنیت نیز اشاره کرد.   

سخنگوی دولت تصریح کرد: شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود می‌تواند نوید بخش عقب نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه های اقتصادی و مالی و بانکی و سایر اقلام بشری باشد.

ربیعی گفت: به بیان روشن‌تر همان مقاومت و همان ایستادگی بر مواضع اصولی و حقوقی که زمینه ساز رفع تحریم تسلیحاتی شد در منتهای منطقی خود ثمرات دیگری در عرصه های اقتصادی به دنبال خواهد داشت که از هم اکنون واکنش سراسیمه تحریم گران و سوداگران تنش را بر انگیخته است. هوچی‌گری تحریم‌گر در باره رفع تحریم تسلیحاتی ریشه در همین ایران هراسی دیوانه وار دارد.

وی ادامه داد: آنها خیلی خوب می دانند که ایرانیان در قرون اخیر هیچگاه آغازگر تهاجم نظامی به هیچ کشوری نبوده‌اند. سلاح ایرانی در این کشور همواره پشتوانه صلح و امنیت سرزمینی و منطقه ای بوده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: صریح‌تر بگویم ایرانی‌ها عاشق سلاح نیستند، بلکه عاشق صلح و ثبات و همزیستی و همکاری های منطقه‌ای برای توسعه پایدار هستند. سلاح ایرانی فقط یکی از مولفه های ضرور در حوزه های دفاعی بوده است. قدرت دفاعی ایران یک قدرت ترکیبی و چند وجهی است که در ظل قدرت معنایی و تمدنی آن مفهوم اصلی خود را می یابد.

ربیعی اظهار کرد: ما بر این اساس در همه حوزه‌های منطقه‌ای در شمال و جنوب و شرق جغرافیای زیست خود، نقشی سازنده داشتیم. طی همین روزها، جهان و منطقه شاهد رفتار سازنده و صلح‌طلبانه ما در مناقشات منطقه‌ای قفقاز است. در یمن نیز ما توسعه‌طلبی  و تجاوز را محکوم کرده‌ایم و خواهان مذاکره طرفین برای صلح پایدار شده‌ایم. همه کشورهای منطقه را به پیمان‌های صلح دعوت کرده‌ایم و با تروریسم و خشونت و افراطی گری مبارزه بی‌امان و واقعی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بنابراین هراس امریکا یک هراس تسلیحاتی نیست هراس از این است که رفع تحریم تسلیحاتی رفع کلیه تحریم‌های ظالمانه دارویی و بانکی و اقلام بشری را در چشم انداز قابل رویت قرار داده است.

سخنگوی دولت با اشاره به آخرین بررسی‌ها از شیوع کرونا گفت: در شرایط فعلی، روند شیوع کرونا در ۱۲ استان سیر صعودی و ۹ استان هم در شرایط هشدار قرار دارند و تهران هم در مرحله صعودی قرار دارد.

ربیعی گفت: به رغم همه تاکیدها رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ۴۲ درصد در دو هفته قبل به ۵۴ درصد رسیده است و امیدواریم با همکاری همه مردم عزیز این روند افزایش یابد و رعایت دستورالعمل‌ها به بالای ۹۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: همچنین تزریق رایگان واکسن آنفولانزا برای مادران باردار و مراکز نگهداری سالمندان و افراد دارای بیماری سرطان در هفته گذشته دنبال شده است. از همه مادران باردار می‌خواهم برای حفظ سلامت خود و فرزندان در راه، حتما به مراکز بهداشت مناطق خود مراجعه کنند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این روزها فشار بسیار زیادی بر کادر درمان ما وارد می شود. از همه هموطنان می‌خواهیم ضمن حمایت خود با مراعات پروتکل‌ها، به اقدامات حمایتی که توسط آحاد مردم و نهادهای اجتماعی و خیریه‌ای در روزهای اول شکل گرفته بود ادامه دهند.

وی با اشاره به تصمیمات هفته گذشته هیئت دولت گفت: کنترل قیمت‌ها و افزایش نظارت‌ها از مهمترین مواردی بود که در جلسات دولت مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت. دولت به هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال، با صدور مجوز سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح های رسیدگی جدید و بافندگی در استان خراسان جنوبی موافقت کرد.

سخنگوی دولت گفت: بر این اساس ایمیدرو و باید نسبت به سرمایه گذاری در طرح‌های ریسندگی و بافندگی با ظرفیت تولید سالانه ۳ هزار و ۹۶۰ تن انواع نخ و ۵.۱۶ میلیون مترمربع پارچه در مناطق توسعه یافته استان خراسان جنوبی از محل منابع داخلی اقدام کند.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: سخنگوی دولت علی ربیعی تحریم تسلیحاتی رفع تحریم تسلیحاتی سخنگوی دولت شیوع کرونا منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد است تا مسکو را به سوی رقابت تسلیحاتی بکشاند.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه صادره خود در این ارتباط ادامه داد: ناتو به دنبال کشاندن روسیه به یک رقابت تسلیحاتی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورش، سعی دارد مسکو را تحت فشار قرار داده و پای این کشور را به یک رقابت تسلیحاتی بکشاند تا از این طریق ظرفیت رزمی آن را محدود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در این مسیر هرگز موفق نخواهند شد.

این در حالیست که وی پیشتر رزمایش ناتو در فنلاند که ۲۶ آوریل (دیروز هفتم ادریبهشت ماه) آغاز شد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده بود.

زاخارووا در این خصوص تاکید کرده بود: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد. هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا گفته بود که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم قرار دارند.»

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از ۲ سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو را صادر کرد.

کد خبر 6090224

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!