Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ربیعی گفت: پایان تحریم تسلیحاتی ایران نوید بخش عقب‌نشینی‌های دیگر، از جمله رفع تحریم‌های مالی و بانکی است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: یکی از دستاوردهای دولت در عرصه بین الملل که براساس حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نتیجه مقاومت جامعه ایران بود، برداشته شدن محدودیت های تسلیحاتی ایران بود که یک دستاورد مهم در عرصه بین الملل به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: به رغم مخالفت ها و فشارهای سیاسی و زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل این محدویت ها برداشته شد.

ربیعی گفت: جامعه جهانی نیز یک سال اخیر استقلال و عدم تبعیت در مقابل زورگویی های آمریکا را از خود نشان داد.

بیشتر بخوانید: واکنش‌ها به رفع محدودیت‌های تحریم تسلیحاتی ایران چیست؟

این دستاورد نشان داد به رغم تصمیمات نادرست و جنگ آفرینانه ترامپ و مفروض دانستن خروج ایران از برجام، سیاست درست  جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم خروج از برجام علاوه بر خنثی کردن نقشه دولت آمریکا در به انزوا کشاندن ایران و بازگرداندن قطعنامه شورای امنیت علیه ایران آثار مثبت خود را به مرور نشان می دهد که علاوه بر این می توان به موفقیت های دیگر از جمله موفقیت در دادگاه لاهه و زیر بار نرفتن شورای امنیت نیز اشاره کرد.  

ربیعی افزود: شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان به نوبه خود نوید بخش عقب نشینی های دیگر از جمله رفع سایر تحریم های ظالمانه در همه عرصه های اقتصادی و مالی و بانکی و سایر اقلام بشری می تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: به بیان روشن تر همان مقاومت و همان ایستادگی بر مواضع اصولی و حقوقی که زمینه ساز رفع تحریم تسلیحاتی شد در منتهای منطقی خود ثمرات دیگری در عرصه های اقتصادی به دنبال خواهد داشت که از هم اکنون واکنش سراسیمه تحریم گران و سوداگران تنش را بر انگیخته است. هوچی گری تحریم گر در باره رفع تحریم تسلیحاتی ریشه در همین ایران هراسی دیوانه وار دارد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: آنها خیلی خوب می دانند که ایرانیان در قرون اخیر هیچگاه آغاز گر تهاجم نظامی به هیچ کشوری نبوده اند.

بیشتر بخوانید: با وجود تهدیدهای آمریکا ایران معامله تسلیحاتی خواهد کرد؟ +فیلم

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: سلاح ایرانی در این کشور همواره پشتوانه صلح و امنیت سرزمینی و منطقه ای بوده است. صریح تر بگویم ایرانی ها عاشق سلاح نیستند عاشق صلح و ثبات و همزیستی و همکاری های منطقه برای توسعه پایدار هستند.

ربیعی اظهار داشت: سلاح ایرانی فقط یکی از مولفه های ضرور در حوزه های دفاعی بوده است. قدرت دفاعی ایران یک قدرت ترکیبی و چند وجهی است که در ظل قدرت معنایی و تمدنی آن مفهوم اصلی خود را می یابد.

وی بیان داشت: ما بر این اساس در همه حوزه های منطقه ای در شمال و جنوب و شرق جغرافیای زیست خود، نقشی سازنده داشتیم. طی همین روزها، جهان و منطقه ما شاهد رفتار سازنده و صلح طلبانه ما در مناقشات منطقه ای قفقاز می باشد. در یمن نیز ما توسعه طلبی  و تجاوز را محکوم کرده ایم و خواهان مذاکره طرفین برای صلح پایدار شده ایم. همه کشورهای منطقه را به پیمانهای صلح دعوت کرده ایم و با تروریسم و خشونت و افراطی گری مبارزه بی امان و واقعی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: امیر خانزادی: تحریم‌های تسلیحاتی را برای نیروی دریایی یک شوخی می‌دانیم

ربیعی تصریح کرد: بنابراین هراس امریکا یک هراس تسلیحاتی نیست، هراس از این است که رفع تحریم تسلیحاتی رفع کلیه تحریم های ظالمانه دارویی و بانکی و اقلام بشری را در چشم انداز قابل رویت قرار داده است.

وی اظهار داشت: آخرین بررسی از شیوع کرونا نشان می دهد که در شرایط فعلی، روند شیوع کرونا در ۱۲ استان سیر صعودی و ۹ استان هم در شرایط هشدار قرار دارند و تهران هم در مرحله صعودی قرار دارد. به رغم همه تاکیدها رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ۴۲ درصد در دو هفته قبل به ۵۴ درصد رسیده است و امیدواریم با همکاری همه مردم عزیز این روند افزایش یابد و رعایت دستورالعمل ها باید به بالای ۹۰ درصد برسد. 

ببینید: عکس/ وضعیت قرمز کرونا

ربیعی اظهار داشت: همچنین تزریق رایگان واکسن آنفولانزا برای مادران باردار و مراکز نگهداری سالمندان و افراد دارای بیماری سرطان در هفته گذشته دنبال شده است.

بیشتر بخوانید: نمکی: با خواندن گزارش‌های کرونایی هرشب استرس دارم

ربیعی گفت: از همه مادران باردار می خواهم برای حفظ سلامت خود و فرزندان در راه، حتما به مراکز بهداشت مناطق خود مراجعه کنند. این روزها فشار بسیار زیادی بر کادر درمان ما وارد می شود. از همه هموطنان می خواهیم ضمن حمایت خود با مراعات پروتکل ها، به اقدامات حمایتی که توسط آحاد مردم و نهادهای اجتماعی و خیریه ای در روزهای اول شکل گرفته بود ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مجددا ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهای کادر بهداشت و درمان در سراسر کشور درگذشت جناب آقای دکتر زارع رییس فقید بیمارستان لبافی نژاد را به خانواده ایشان و همه بازماندگان خانواده بهداشت و درمان تسلیت عرض می کنم.

ربیعی تصریح کرد: در هفته گذشته هیات دولت تصمیماتی داشت که از جمله به موارد زیر اشاره می شود؛ کنترل قیمت ها و افزایش نظارت ها از مهمترین مواردی بود که در جلسات دولت مورد بحث، بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: دولت به هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال، با صدور مجوز سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در طرح های رسیدگی جدید و بافندگی در استان خراسان جنوبی موافقت کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ حسن روحانی دولت تدبیر و امید هیات دولت جمهوری اسلامی ایران آمریکا علی ربیعی برجام تحریم ایران تحریم تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی بیشتر بخوانید رفع تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۱‌.۷۲ درصد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۱.۶۸ درصدی در پله ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۶۱ درصدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص صنعت حمل و نقل با افزایش ۴.۴ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت انتشار و چاپ در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت استخراج نفت به جز کشف هم با افت ۱۰.۷۷ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۱۵ هزار و ۶۸ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۳ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۳ هزار و ۹۵ میلیارد تومان، دوشنبه ۳ هزار و ۵۳ میلیارد تومان، سه شنبه ۲ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲ هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

خروج هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

فراهم شدن مجالی برای رشد سهام بازار محور در کوتاه مدت 

در ادامه هم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت