Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاوزی قائم شهر از کشت مخلوط تریتیکاله و کلزای علوفه ای در 8.5 هکتار زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان قائم شهر، مجید جعفری از کشت 8.5 هکتاری مخلوط تریتیکاله و کلزای علوفه ای در زمین های زراعی شهرستان قائم شهر خبر داد.

وی بیان کرد: تریتیکاله یک گیاه شاخص بین غلات محسوب می شود و از نظر خصوصیات مورفولوژیک از جمله شکل، ریشه و دوره رشد و نمو شبیه گندم است و زمان گلدهی آن همانند گندم بوده اما رسیدگی آهسته تر صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری تصریح کرد: دانه تریتیکاله به دلیل محتوی پروتئین بیشتر نسبت به دانه جو و ذرت منبع انرژی با ارزش برای تغذیه دام و طیور است و در رژیم غذایی دام و طیور می توان از این محصول گیاهی بصورت دانه یا علوفه بجای سویا و ذرت استفاده کرد.

وی اضافه کرد: علوفه سبز تریتیکاله دارای مواد خشبی قابلیت هضم مناسب، پروتئین خام زیاد و بسیار خوشخوراک است.

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان قائم شهر اظهار کرد: تاکنون 570 کیلوگرم بذر تریتیکاله و 39 کیلوگرم بذر کلزا رقم ظفر (علوفه ای) بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

وی یادآور شد: اواخر مهرماه بعلت رشد سریع آن با مدیریت مناسب و رعایت نکات فنی می توان علاوه بر تامین قسمتی از علوفه مورد نیاز دام ها (بخصوص گوسفند) در زمستان، دانه و کاه مناسبی نیز در پایان فصل تولید کرد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشت 8 هکتاری در قائم شهر قائم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی

کمال علیپورخنکداری کد خبر 6093418

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود