Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی ظهر امروز در بازدید رئیس شورای اسلامی استان سمنان و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان از قسمت‌های مختلف دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، با اشاره به تحصیل ۶۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و ۴۰ درصدی در مقطع کارشناسی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان سمنان با چهار هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی بوده که از این تعداد، ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به مشکلات دانشگاه، خواستار همکاری شورای شهر در خصوص آسفالت محوطه‌های عبور و مرور در مجموعه، مبلمان و فضای سبز دانشگاه شد.

نقدی با اشاره به خواسته خود مبنی بر ایجاد ساختمان آموزشی آزمایشگاهی دو هزار و ۴۰۰ متری برای این مجموعه، خواستار حمایت شورا و سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.

سیدمسعود سیادتی، رئیس شورای اسلامی سمنان نیز با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه فنی و حرفه‌ای و لزوم استفاده از ظرفیت‌های این مراکز آموزش عالی توسط تمام نهادها و سازمان‌های مختلف گفت: مساعدت لازم در خصوص رفع مشکلات دانشگاه و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک انجام خواهد پذیرفت.

او ضمن حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و اعلام کمک به این مجموعه گفت: درخواست‌های موردنظر به‌صورت کتبی به دفتر معاونت عمرانی استاندار سمنان و شورا ارائه تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

در پایان مقرر شد: راهکارهای تعاملات بیشتر و نیز انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در جهت استفاده از ظرفیت‌های دو طرف مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه سمنان دانشجو دستگاه های اجرایی رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان فضای سبز شورای شهر آزمایشگاهی رئیس شورای اسلامی سمنان رئیس شورای اسلامی سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • وعده صادق یک نمونه از نتایج ملموس «ما می توانیم» بود
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران