Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:56:59 GMT

رادیو «وحدت» آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۱۴۱۳

رادیو «وحدت» آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، علی بخشی زاده روز یکشنبه در مراسم آغاز به کار رادیو وحدت ، سه کارکرد اطلاع رسانی، آموزشی و تفریحات را وظیفه رسانه‌ها دانست و افزود: رسانه وقتی ارزشمند است که کارکردهای دیگری داشته باشد که یکی از آنها موضوع وحدت بوده و این دستور کار جدید ما است.

وی در ادامه،  رادیو را رسانه ای جریان ساز دانست و گفت: رادیو با سرعت موضوع وحدت را در دستور کار خود  قرار داده و به این موضوع به شکل فنی توجه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با اشاره به فرازهایی از کتاب سنن النبی علامه طباطبایی گفت: باید هنرمندانه به این موضوع پرداخت و علاوه بر رادیو وحدت سایر رادیوها نیز با استفاده از نظرات کارشناسان به موضوع وحدت بپردازند.

وی با اشاره به سنت های پیامبر گفت: امام صادق فرمود خوش ندارم کسی بمیرد درحالی که هنوز برخی از آداب پیامبر را بجا نیاورده است.

تدارک برنامه های مختلف با تاکید بر وحدت

مدیر رادیو وحدت با اشاره به ضرورت وحدت جهان اسلام گفت: برنامه‌های مختلفی به منظور وحدت بیشتر برادران اهل سنت و شیعه داخل کشور تدارک دیده شده و همچنین در سطح جهانی نگاهی به امت رسول الله داریم.

مهدی مسعودی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این شبکه رادیویی برنامه امت رسول الله است که با علما و بزرگان جهان اسلام ارتباط برقرار می کنیم.

رادیو وحدت با شعار صدای همدلی امت رسول الله همزمان با آغاز ماه ربیع الاول روی موج اف ام ردیف ۹۵ و ۵ شروع به کار کرد.

شروع مراسم با قرائت آیاتی از قرآن توسط یک فلسطینی از کنار مسجد الاقصی بود که به صورت اختصاصی برای رادیو وحدت آماده شده بود.

رادیو وحدت گفتمان دستیابی به امت واحده را ترویج کند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این مراسم گفت: رادیو وحدت گفتمان دستیابی به امت واحده را ترویج کند که دستیابی به تمدن اسلامی است. اگر اهل پیامبر هستیم باید  ادب اختلاف را رعایت کنیم و از گریبانگیری و ناسزاگویی خودداری کنیم.

حجت‌الاسلام‌ حمید شهریاری، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ، با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: خداوند ولی مطلق هستی است وولایت الهی یگانه محوری است که وحدت جهان را شکل داده است. اگر ما شاهد مخلوق واحدی هستیم به دلیل آن است که خالق یگانه‌ای بر جهان حاکم است.

وی با بیان اینکه خداوند برای اینکه ولایت خود را در هستی برای ما ملموس کند ریسمانی از آسمان آویخته و امر کرده به آن تمسک‌جوییم تا بتوانیم سرپرستی او را بپذیریم، افزود: چنگ زدن به این ریسمان موجب اتحاد و‌ پیدایی اتحاد واحده می‌شود. ما امت واحده داریم که یک ولیّ بیشتر ندارد و آن هم خداوند متعال است و اگر به سوی او رکوع و‌سجود می‌کنیم، به خاطر این است که او خالق هستی است. به ما امر کرده که همه با هم به این ریسمان الهی چنگ بزنیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به لزوم جلوگیری از تفرقه، گفت: ما در سازمان و‌نهادهای کوچک شاهد اختلاف سلیقه و تفرقه هستیم، اما قرآن به ما تأکید می‌کند که به ریسمان الهی که همان سنت نبوی و مسیر پیامبر اعظم (ص) برای امت اسلامی ترسیم کرده است، توجه کنیم.

وی با بیان اینکه تفرقه کار دشمن است و دشمن همان شیطان است که قسم خورده انسان را فریب دهد، تصریح کرد: داشتن اختلاف امری طبیعی است و همه با هم متفاوت هستیم. اما مفهوم اختلاف با تفرقه متفاوت است. امروز حداقل سه راه متفاوت در دیپلماسی عمومی ارائه می‌شود که این میدان اختلاف را چگونه باید مدیریت کرد که منحر به تفرقه نشود

وی افزود: اختلاف با تفرقه متفاوت است، باید میدان اختلافات را مدیریت کرد تا منجر به تفرقه نشود. اولین راه، رعایت ادب اختلاف است. جدال احسن و گفتمان مودبانه اولین قدم در این مسیر است.در مقابل، شیطان و دشمن ترویج توهین و ناسزاگویی می‌کند. گفتگوی حضرت موسی و فرعون در قرآن کریم نمونه خوبی در این زمینه است.

او بیان کرد: نکته دوم این است که باید به عقلانیت حکیمانه دعوت کنیم. عقلانی و دقیق حرف بزنیم، مستدل و مستند حرف بزنیم. یکی از مشکلاتی که در جهان داریم جهل است که باید زدوده شود. سوم،باید از منازعه بپرهیزیم.چون انرژی ما را از کارهای اصلی باز می‌دارد.کار اصلی چیست؟خداوند در قران می‌فرماید برای این که در کنار رسول خدا باشید و دچار تفرقه نشوید، با کفاری که به تو ظلم می‌کنند به شدت برخورد کنید و رُحَماءُ بَینَهُم باشید.

شهریاری: افزود ما اگر می‌خواهیم زیر چتر وحدت نبوی باشیم باید این دو شرط را رعایت کنیم. رادیو وحدت هم باید این دو شرط را سرلوحه خود قرار دهد یعنی هم دشمن شناس باشیم و هم با برادران مسلمان خود مهربان باشیم. رادیو وحدت باید مقدمات گفتمان امت واحده را فراهم کند تا همه مسلمانان به سمت این گفتمان حرکت کنند.

الگوی همدلی باشیم

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کاری که صدا و سیما به مناسبت هفته وحدت انجام داده یک کار اسلامی و عقلانی است و پیامبر اعظم نیر با این هدف و مسیر، دین اسلام را به ما عرضه کرد که محبت و وحدت را به عنوان آموزه ای الهی به کار بندیم.

وی افزود: ما به عنوان ایرانی وظیفه داریم الگوی همدلی و زیست مبتنی بر همگرایی باشیم و از آنجا که انقلاب اسلامی پرچم دین باوری را با تقدیم ۲۴۰ هزار شهید برافراشته وظیفه داریم برای وحدت تلاش کنیم تا فرهنگ اصیل ایرانی و آموزه های دین اسلام را ترویج دهیم.

رادیو وحدت پرچمدار وحدت امت اسلامی است

حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم از رادیو وحدت به عنوان ندای وحدت امت اسلامی یاد کرد و گفت: این رادیو پرچمدار وحدت امت اسلامی خواهد بود.

وی افزود: رادیو وحدت می تواند بسیاری از بحث های نظری و تئوری را ارایه کند و به شبهاتی که در این زمینه وجود دارد پاسخ دهد و با برخورداری از نظرات کارشناسان، شکافی را پر کند که از سوی دشمن به آن دامن زده می شود.

در این مراسم ضمن پخش یک نمایش رادیویی از خدمات مرحوم حسین علی مرادی در ساختن مدرسه برای دانش آموزان مناطق اهل سنت تجلیل  ودر پایان از تمبر هفته وحدت و رادیو وحدت رونمایی شد.
تمبر "رادیو وحدت" رونمایی شد

در حاشیه مراسم آغاز به کار "رادیو وحدت" از تمبر اختصاصی این مراسم رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی و جمعی از مسئولان نیز، پس از رونمائی و ممهور شدن  تمبر توسط حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، حاشیه آن را توشیح کردند.

 به منظور وحدت بیشتر بین برادران اهل سنت و شیعه داخل و خارج کشور رادیو وحدت راه اندازی شده و همچنین یکی از مهمترین برنامه‌های این شبکه رادیویی برنامه امت رسول الله است که با علما و بزرگان جهان اسلام ارتباط برقرار می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وحدت رادیو اهل سنت رسانه امت رسول الله حجت الاسلام تقریب مذاهب امت اسلامی رادیو وحدت امت واحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی عصر مجلس

چلسه علنی عصر مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه شروع شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جدوال را به پایان رساندند.

سپس مجلس وارد بررسی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر ایرادات باقی مانده از برنامه هفتم توسعه را مورد رسیدگی قرار می دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است