Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@23:54:55 GMT

پیامک روش آگاهی مردم از نوع مصرف برق

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۱۷۱۲

پیامک روش آگاهی مردم از نوع مصرف برق

ایران اکونومیست- سخنگوی صنعت برق گفت: مردم بوسیله پیامک هایی که برای آنها از سوی شرکت های توزیع برق ارسال می شود، از رده مصرفی خود آگاه خواهند شد.

به گزارش روزسه شنبه پایگاه خبری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی افزود: پیامک های ارسالی، مشترکان را از قرار گرفتن در گروه مصرفی و راهکارهای کاهش مصرف آگاه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: الگوهای تعیین شده مصرف برق در طرح برق امید براساس رفتارهای مشترکان در سال های گذشته است و هدف اصلی طرح برق امید اصلاح رفتار مصرفی مشترکان است.

به گفته رجبی مشهدی، برای مشترکان پرمصرف پنل های خورشیدی اختصاص خواهد یافت و به صورت اقساط در اختیار مشترکان قرار خواهد گرفت و وزارت نیرو پرداخت سود تسهیلات را برعهده گرفته است.
وی افزود:کاهش مصرف برق باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی و هوای پاک‌تری برای همه خواهدشد.

 دوم شهریورماه امسال هیات وزیران مصوبه برق رایگان برای مشترکان کم مصرف را تصویب کرد، بر اساس این مصوبه مقرر است طرح برق امید اجرایی شود.
طرح «برق امید» مخصوص مشترکان خانگی است و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده است، به طور متوسط در کل کشور حدود ۳۰ درصد از مشترکان برق در محدوده کم مصرف، ۱۵ درصد پرمصرف و ۵۵ درصد در محدوده خوش مصرف هستند. این تقسیم بندی ارتباطی به محدوده جغرافیایی یا درآمد خانوار ندارد بلکه براساس میزان مصرف برق آنها شکل گرفته است. تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در طرح «برق امید» برای مشترکان کم‌مصرف در نظر گرفته شده است.
در طرح «برق امید»، مشترکان برق خانگی در سه گروه کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف قرار می‌گیرند. بر این اساس، مشترکان کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق بهره‌مند می‌شوند، از مشترکان خوش ‌مصرف قدردانی می‌شود و مشترکان پرمصرف نیز با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها می‌پیوندند.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برق امید مصرف برق کم مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی این رویداد در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمدوند گفت: نمایشگاه با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ تا شنبه ۲۹ در مصلی برگزار می شود، این نمایشگاه بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور دانش، آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه این دوره با اهتمام دستگاه های مختلفی برگزار می شود که شایسته است از آنها تشکر کنیم. همچنین امیدواریم حضور ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد نقطه عطفی برای ارتقا دانش و پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از ۳۵ دوره به قوامی رسیده که جایگاه ویژه ای در تقویم خانواده ایرانی دارد. از خانواده ها برای حضور و بهره مندی از آثار ناشران و برنامه های متعدد فذهنگی دعوت به حضور می کنم امیدوارم میزبان شایسته ای بزای مردم و ناشران باشیم. تلاش شده بخش های مختلف ارتقا پیدا کند و ضعف و کاستی ها را جبران کنیم. در بخش های مختلف در زمینه میزبانی و افزایش سطح رضایتمندی در محیط نمایشگاه و آگاهی دادن به مردم فعالیت‌ها از پیش از آغاز نمایشگاه شروع شده و نقشه کامل غرفه ها تا فردا در دسترس رسانه ها است که به اطلاع مردم برسانند به این ترتیب پیش از شروع نمایشگاه مردم و رسانه ها از جانمایی مطلع می‌شوند.

این‌گزارش تکمیل می‌شود...

کد خبر 6097072 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • حمله نظامی به صهیونیست‌ها موجی از امید و اقتدار را برای ایران رقم زده است