Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از ثبت رکوردهای جدید افزایشی در یکی دو ماه اخیر، از روز گذشته روند کاهش آرام بهای ارز آغاز شد و از حدود 32 هزار تومان به دامنه 31 هزار تومان رسید.

از ابتدای امروز قیمت ارز ریزش 2700 هزار تومانی داشته است به ‌طوری که در حال حاضر در سطح 28 هزار و 200 تومان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از فعالان بازار ارز علت کاهش قیمت ارز در دو روز اخیر را کاهش تقاضای خرید عنوان کرد و گفت اغلب دارندگان ارز فروشنده ارز شده‌اند.

یک منبع آگاه از بازار ارز نیز به خبرنگار ما گفت: برخی دارندگان عمده ارز در حال تبدیل دارایی‌های ارزی خود به ریال هستند و همین مساله موجب عرضه سنگین ارز در بازار شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این رفتار فعالان بازار ناشی از برخی پیش‌بینی‌ها از تحولات بیرونی بوده است.

از طرف دیگر از روز گذشته یکی از صندوق‌های‌ بزرگ و فعال در زمینه طلا پیش‌بینی‌های خود از سود آتی را تعدیل کرد و به شدت کاهش داد. همین موضوع نیز از سوی معامله‌گران بازار یک نشانه برای ادامه‌دار بودن این روند تلقی می‌شود.

یکی از فعالان بازار ارز نیز رایزنی‌های مثبت رئیس کل بانک مرکزی برای آزادسازی منابع ارزی کشور را هم در نزولی شدن بهای ارز موثر ارزیابی کرد. این رایزنی‌ها بر آزادسازی منابع ایران در دو کشور عراق و کره متمرکز بوده است.

در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر دلارهای بالای 30 هزار تومان نیز خریدار ندارند و اغلب واردکنندگان معتقدند اجناسی را که با دلار بالای 30 هزار تومان وارد می‌کنند نمی‌توانند در بازار داخل به فروش برسانند و خریداران قدرت خرید با قیمت‌های بالاتر را ندارند.

بعضی فعالان بازار ارز نیز به رفع تحریم‌های تسلیحاتی اشاره می‌کنند و معتقدند امکان معامله تسلیحات ایران و انتقال منابع حاصل از آن نیز می‌تواند به روند کاهشی قیمت ارز در آینده کمک کند.

به گزارش فارس، برخی فعالان بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند کاهش بهای ارز در این مرحله ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار ارز ارز بانک مرکزی فعالان بازار ارز هزار تومان بهای ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899492

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد