Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارگردان محکوم امنیتی در گفت‌وگوی خود با رسانه وابسته به بیگانگان پروانه‌های ساخت و نمایش سازمان سینمایی را فاقد ارزش دانست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با انتشار خبر مصاحبه «مهناز محمدی» که به عنوان محکوم امنیتی در سال 1388 شناخته شده بود با رادیوفردا، نگاه‌های اصحاب رسانه جلب این نکته شد که چگونه یکی از کارگردانان محکوم امنیتی کشور توانسته است فیلمی که سرشار از ترسیم فضای کدر و مفلوک از ایران است را بسازد و راهی جشنواره‌های خارجی کند؟ جواب این پرسش یک جمله است: خواب زدگی مدیران سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهناز محمدی 3 بار سابقه بازداشت و محکومیت دارد که در دومین بار به جرم حضور فعال در فتنه 1388 و تبلیغ و اجتماع و تبانی علیه نظام به 5 سال حبس قطعی محکوم شد.

اینطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد همراه با این کارگردان «احسان رسول‌اف» یکی دیگر از محکومین امنیتی نیز همکاری کرده است و با این حساب یک تیمی که علناً علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های فرهنگی دست زده‌اند، بار دیگر فیلم ساختند و آن را به فضای فرهنگی خارجی منتقل کردند.

اما چند نکته مهم در اینجا لازم بذکر است. اول اینکه فیلم وی با عنوان «مادر-پسر» معرفی شده است در حالی که در رسانه‌ها فیلمی به این نام که پروانه ساخت و نمایش گرفته باشد معرفی نشده است. آخرین پروانه نمایشی که برای این کارگردان صادر شده است فیلمی به عوان «سکوت طولانی» است که با پیگیری خبرنگار تسنیم از سازمان سینمایی معلوم شد که فیلم مذکور همین فیلم «سکوت طولانی» است که در پروانه صادره از سوی سازمان نام قبلی آن در پرانتز اعلام شده است.

حالا کارگردان فیلم «مادر-پسر» یا «سکوت طولانی» در گفتگوی خود با رادیو فردا، پروانه ساخت و نمایش همین سازمان که برای فیلمش صادر شده است را فاقد ارزش خوانده است. این نکته مایه آبروریزی برای سازمانی است که از در عطوفت بیجا با چنین افرادی وارد می‌شود و بعد هم همین افراد بعد از آنکه خرشان از پل رد شد، با پوزخندی به وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران علیه نظام مواضع صریح می‌گیرند و با رادیوهای وابسته به گفتگو می‌پردازند و در حقیقت به ریش وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران می‌خندند.

نکته دیگر که البته باید در گزارش مفصلی و به صورت جداگانه به آن پرداخت این است که سازوکار حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی چگونه است که هر فیلمی که به صرف اینکه در ایران ساخته شده باشد و جواز ساخت داشته باشد، با هر محتوا و مضمونی می‌تواند در هر جشنواره‌ای که دلش خواست حاضر شود؟ آیا وزارت ارشاد اجازه حضور این فیلم را در جشنواره‌های خارجی داده است؟ با فرض اینکه فیلم «مادر-پسر» هنگام تولید با فیلمنامه‌ای متفاوت از آنچه ساخته شده است فیلم خود را تولید کرده باشد، اثر مذکور بعد از یکبار دیدن روشن می‌شود که از چه محتوا و مضمونی برخوردار است پس چطور پروانه نمایش برای آن صادر شده و در عین حال اجازه حضور در جشنواره‌های خارجی را پیدا کرده است؟

آیا سازمان سینمایی برای این مسأله بسیار مهم که در فضای بین‌المللی و فرهنگی جهان نقش بسزایی در معرفی تصویر درست و مثبت از ایران دارد تصمیمی گرفته است؟

به نظر می‌رسد که مسئولین سینمایی دولت تدبیر و امید که قرار است سازمان سینمایی را تا سال آینده به مقصد کشورهای خارجی ترک کنند از الان در حال برنامه‌ریزی برای حضور موردپسند کشورهای اروپایی‌اند و در حال حاضر چندان به فکر کار برای سازمان سینمایی جمهوری اسلامی نیستند.

جا دارد که هنرمندانی که هر فیلمی که از طرف ایران وارد جشنواره‌های خارجی می‌شود را نماینده و سفیر فرهنگی ایران معرفی می‌کنند، اینجا پاسخگو باشند که آیا فیلمی که تصویری لجن و چرک از کشور را نشان می‌دهد، واقعاً نماینده آبرو و حیثیت کشور است؟

بازیگران سینما حواسشان باشد صابونِ شستن پول‌های کثیف نشوندنگاهی به فیلم «بی‌حسی موضعی»| من ابزوردم پس هستم!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سینمایی فیلم های سینمایی ایران سینما سازمان سینمایی فیلم های سینمایی ایران سینما جشنواره های خارجی سازمان سینمایی جمهوری اسلامی محکوم امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در این بازدید برخی از دستاوردهای این بانک در سال‌های اخیر را تشریح کرد و گفت: حرکت در مسیر افزایش سودآوری از جمله این دستاوردها است. تلاش کردیم با توسعه اقدامات و ارائه خدمات متمایز و مطلوب بانکی به مشتریان نسبت به ارتقای سودآوری بانک رفاه کارگران اقدام و این بانک را به دومین بانک سودآور کشور تبدیل کنیم.  

 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی به افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت مردمی سیزدهم سرمایه این بانک بسیار پایین و کمی بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال بود که عملاً به سمت صفر می‌رسید و قدرت پرداخت تسهیلات از سوی بانک در حال از بین رفتن بود که با اقدامات صورت گرفته این مشکل برطرف و شاخص بهبود یافت و سرمایه بانک به بیش از ۶۲۰ هزار میلیارد ریال رسید و در حال افزایش سرمایه ۹۰ میلیارد ریالی هستیم که جمعا به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد. 

وی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار، ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) در قالب طرح بانکداری اسلامی را به عنوان یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر برشمرد و گفت: این اوراق با هدف حمایت از تولید ملی و در راستای تامین مالی طرح‌های مختلف اقتصادی (تولیدی، ساختمانی و خدماتی) بر اساس ضوابط و مقررات بانک مرکزی منتشر می‌شود.

 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به افزایش بهره‌وری این بانک در سال‌های اخیر اشاره کرد و از این مهم به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای بانک نام برد و گفت: سازمان مدیریت صنعتی هر ساله 500 شرکت برتر کشور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و جای بسی خرسندی است که در آخرین ارزیابی این سازمان که نتایج آن اواخر سال گذشته اعلام شد، بانک رفاه کارگران در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری رتبه نخست در شاخص بهره‌روی کل عوامل (TFP) را به دست آورد و نشان می‌دهد که بهره‌وری در بانک افزایش پیدا کرده است. در شاخص فروش نیز رتبه دوم را کسب کردیم که نشان‌دهنده افزایش بسیار خوب عملیات و ظرفیت بانک است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد