Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:23:53 GMT

آموزش ۱۰ هزار نفری شاغلان حوزه گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۲۶۱۱

آموزش ۱۰ هزار نفری شاغلان حوزه گردشگری

زاهد شفیعی با ارائه گزارشی در خصوص پروژه‌ توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و مرتبط با حوزه‌ گردشگری، دستاوردها، مخاطبان و فراگیران این طرح، گفت: آموزش و تربیت نیروی انسانی شاغل، مورد نیاز و مرتبط با صنعت گردشگری به طور مستمر جزو سیاست‌های اصلی دفتر مطالعات و آموزش گردشگری است. وی افزود: به دنبال بررسی‌ها و ارزیابی‌های مستمر بر تقویت مهارتی و آموزشی این نیروها، توجه و تمرکز بیشتری شده است و پس از نیازسنجی و شناسایی اولویت‌های آموزشی استان‌ها، برنامه‌ریزی لازم در این زمینه انجام گرفته تا این موضوع به عنوان پروژه توانمندسازی، تعریف و مورد تعقیب قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
شفیعی افزود: در حقیقت هدف و ماموریت این پروژه ارتقای سطح دانش، آموزش و مهارت منابع انسانی شاغل و مورد نیاز صنعت گردشگری است و با پیشبرد آن بر تقویت‌ بنیان‌های علمی، رفتاری، اقتصادی و فکری مخاطبان تاکید می‌شود.
مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری با بیان اینکه خروجی‌ها ودستاوردهای اجرای این پروژه از نوع کیفی و کمی و بر مبنای استراتژی‌های توسعه منابع انسانی بوده است؛ افزود: درمجموع در نیم سال اول سال ۹۹،  قریب به ده هزارنفر از ذی‌نفعان و شاغلان صنعت گردشگری استان‌های سی و یک گانه کشور از آموزش‌های هفده‌گانه ارائه شده درقالب طرح توانمندسازی برخوردارشده‌اند.
شفیعی خاطرنشان کرد:  برخی از این دوره‌های آموزشی عبارتند از : «دوره آموزشی عوامل و دست‌اندکاران اقامتگاه‌های بومگردی»، «دوره آموزشی مدیریت کیفیت در تاسیسات گردشگری»، «دوره آموزشی بلدهای محلی»، «دوره آموزشی مدیریت اکوتوریستم و توسعه‌ پایدار»، «دوره آموزشی عوامل اجرایی طرح‌های ساماندهی دریا»، «دوره آموزشی آداب معاشرت و رفتار حرفه‌ای در گردشگری»، «دوره آموزشی کاربرد فناوری‌های نوین در گردشگری» است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وی افزود: «دوره آموزشی مدیریت کیفیت در تاسیسات گردشگری»، «دوره آموزشی تشریفات برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی»، «دوره آموزشی مدیریت مالی برای تاسیسات گردشگری»، «دوره آموزشی آشنایی با مبانی و ارکان گردشگری سلامت»، «دوره آموزشی اصول و آداب پذیرایی» و «دوره آموزشی بازآموزی راهنمایان گردشگری ایرانگردی و جهانگردی» از دیگر دوره های آموزشی هستند.
مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری در ادامه گفت: ده استان اول از لحاظ تعداد فراگیران و تنوع دوره‌های آموزشی در این پروژه به ترتیب عبارتند از: خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، هرمزگان، گلستان، یزد، کرمان، فارس، زنجان و همدان است.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها افرادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، شهرداران، فروشندگان سوغات و صنایع‌دستی، راهنمایان محلی و سراسری، مدیران واحدهای اقامتی و پذیرایی شهری و بین‌راهی، کادر پلیس، نیروهای امدادرسان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر (شاغل در دستگاه‌ها و ادارات گوناگون) به عنوان تصمیم‌گیرندگان، معتمدین محلی و مرتبطین و ذینفعان این صنعت،  آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را فراگرفتند.  
 به گفته شفیعی آموزش نیروی انسانی ضامن ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و در نتیجه افزایش جایگاه و رتبه گردشگری کشورمان در رتبه‌بندی کشورهای صاحب عنوان در حوزه گردشگری خواهد بود. از همین رو توانمندسازی نیروی انسانی با حمایت وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جزو اولویت‌های اصلی سال جاری به شمار می‌آید.  

برچسب‌ها گردشگری ولی تیموری جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ولی تیموری جهانگردی گردشگری ولی تیموری جهانگردی اخبار کنکور دوره آموزشی مدیریت نیروی انسانی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد محمودزاده در سفر به خوزستان و نشست با مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان، کیفیت بخشی به مقوله آموزش را از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: معاونت‌های آموزشی آموزش و پرورش باید مهندسی کیفیت آموزشی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   وی افزود: پارسال عملکرد آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به آموزش مناسب نبود و سیمای آموزشی خوبی را در سال‌های گذشته شاهد نبودیم.   محمودزاده ادامه داد: بخشی از کار آموزش و پرورش کیفیت بخشی به جریان علمی مدارس است که در این‌مسیر مسئولان آموزش و پرورش در استان‌ها باید با قدرت ورود کنند.   معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توجه داشتن به حوزه پرورشی، اضافه کرد: ۴۳ شاخص آموزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین شده که بیشتر این شاخص‌ها مربوط به حوزه پرورشی است.   وی با تاکید بر اهتمام معاونت‌های پرورشی به اجرای برنامه‌های تربیتی و دینی در مدارس، گفت: توانمندسازی معلم‌ها به لحاظ معیشتی و علمی از دیگر اقدامات مهم در حوزه آموزش و پرورش است.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش