Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس با بیان اینکه فارس بیشترین میزان استفاده از بخاری نفتی در مدرسه را داشته است، گفت: طرح جمع‌آوری ۶ هزار بخاری نفتی را اجرایی و بالغ بر ۹۰ درصد این بخاری‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم.

سرافراز موصلی سه‌شنبه ۲۹ مهر در یک کنفرانس خبری گفت: جمع‌آوری بخاری‌های نفتی در تمام مناطق استان فارس اعم از نقاط دارای زیرساخت‌های استاندارد یا فاقد این زیرساخت‌ها در دستور کار است، به این معنا که بخاری نفتی موجود در مدارس روستاهایی که فاقد برق و گاز باشند هم جمع‌آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موصلی با بیان اینکه در استان فارس مدرسه خشت و گلی نیست، گفت: سال گذشته آخرین مدرسه خشت و گلی را جمع‌آوری کردیم؛ البته مدرسه کانکسی در مناطقی از استان فارس بنا به ضرورت‌هایی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در بعضی از مناطق که با کاهش جمعیت دانش‌آموزی مواجه هستیم و ساخت مدارس ۲ کلاسه هم توجیهی برای آینده ندارد و در مناطقی که با افزایش یکباره جمعیت دانش‌آموزی روبرو باشیم، از مدارس کانکسی استفاده می‌شود و به همین دلیل تعداد این مدارس سیال بوده و ثابت نیست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس همچنین یادآور شد که در این استان ۷۸۰ مدرسه نیازمند تخریب، نوسازی یا بازسازی وجود دارد و گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده برای سال ۹۹ در استان فارس از محل مشارکت خیرین ۱۳۰ میلیارد تومان است که به همین میزان نیز منابع اعتباری دولتی اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوسازی مدارس فارس اکنون نسبت به زمان بندی تامین منابع مالی پیش بینی شده، جلوتر است، گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار محقق شده است و امیدوار هستیم و تلاش می‌کنیم که تا پایان سال مالی، یعنی تیرماه سال آینده، کل اعتبار مورد نظر تحقق یابد.

موصلی کارنامه‌ی خیرین مدرسه ساز فارس را بسیار درخشان توصیف و اضافه کرد: تنها در سال ۹۸ بالغ بر ۶۵۱۴ کلاس درس در قالب ۱۲۵۷ مدرسه در استان فارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است.

او با اشاره به اینکه ۱۲۶ مدرسه با ۱۰۸۰ کلاس درس در سطح استان فارس مراحل ساخت را طی می‌کند، خاطرنشان کرد که طی سال ۹۸ تعداد ۵۸ پروژه شامل ۴۱۱ کلاس درس، در استان فارس افتتاح شده است.

موصلی تاکید کرد که در میان شهرهای استان فارس، بیشترین نیاز به مدرسه در شیراز وجود دارد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی، کمترین سرانه فضای آموزشی در سطح استان فارس مربوط به شهرستان شیراز است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس، آجر به آجر را یکی از موفق‌ترین طرح‌های جلب مشارکت مردمی برای احداث واحدهای آموزشی دانست و گفت: به نظر می‌رسد که اهمیت مدرسه سازی آنگونه که باید به جامعه منتقل نشده است.

وی با تاکید براینکه مدرسه سازی و مشارکت در آن، یکی از بارزترین مسائل در حوزه مسئولیت اجتماعی است، گفت: تا زمانیکه شهروندان نسبت به دارایی‌های یک شهر احساس مالکیت نداشته باشند، در مقابل آن احساس مسئولیت هم نخواهند داشت.

موصلی با اشاره به اهمیت کار رسانه در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی در امر ساخت و تجهیز مدارس، گفت: اصلی‌ترین هدف در طرح آجر به آجر، تلاش برای ترویج فرهنگ مشارکت در سطح جامعه و افزایش سطح مسئولیت اجتماعی است.

موصلی یکی دیگر از اهداف پویش آجر به آجر را استفاده از رویکرد جمع سپاری و مشارکت آحاد مردم در امر مدرسه سازی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای عنوان و اضافه کرد: خیران و شهروندان با هر میزان از توان مالی می‌توانند برای مشارکت در امر مدرسه سازی به سامانه مهر مدرسه یا سایت مجمع خیرین مدرسه ساز مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پویش آجر به آجر سازمان نوسازی مدارس بخاری نفتی در مدرسه استان فارس مدرسه سازی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: امام جعفر صادق(ع) در تبیین مفاهیم قرآنی و دینی شیعه نقش بسزایی داشته و از زمان امامت امام جعفر صادق(ع) شاهد فرهنگ اصیل شیعه هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی واعظ موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع)‌ اظهار کرد: یکی از تفاوت‌های امام صادق(ع) با اهل بیت(ع) و ائمه به دوران زندگی ایشان باز می گردد، دوران زندگی این حضرت مصادف با اوج نهضت عباسی و از طرفی دیگر دوران اضمحلال حکومت بنی‌امیه بود.

وی افزود: درگیری میان حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس باعث شد تا فرصتی برای امام به وجود بیاید و بتواند از این فرصت برای تبلیغ دین استفاده کنند؛ در واقع امام صادق(ع) در این دوران به نهضتی فرهنگی پرداختند و شاگردان زیادی را تربیت کردند و به تبلیغ و تبیین مفاهیم دینی و علمی پرداختند.

این کارشناس مذهبی در خصوص اینکه  پیروان امام جعفر صادق(ع) را شیعه جعفری می‌نامند بیان کرد: امام صادق(ع) موفق شد تا اسلام ناب بی پالایش را معرفی کند و این نوع اسلام را به شاگردان بزرگ خود همچون هشام بن الملک و امثال دیگر آموزش دهد، از آنجایی که اسلام واقعی توسط امام جعفر صادق(ع)‌ تبیین شد به پیروان شیعه اثنی عشری شیعه جعفری می‌گویند.

موسوی ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) در تبیین مفاهیم قرآنی و دینی شیعه نفش بسزایی داشتند و امام مفاهیم دینی و علمی را به بهترین وجه برای بشریت تبیین و ترویج می‌کردند و شاهد فرهنگ اصیل شیعه از زمان امامت امام جعفر صادق(ع) به بعد هستیم.

وی گفت: اسلامی که امام جعفرصادق(ع) از نگاه تشیع به بشریت معرفی کرد هیچ نوع افراط و تفریطی نداشت، تمام خوبی‌ها در این اسلام جمع شده است و امام توانستند بسته‌ای آموزشی از نگاه خودشان را ارائه کنند.

این کارشناس مذهبی در خصوص شاگردان تربیت یافته مکتب امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: شاگردان امام جعفر صادق(ع) در طبقات مختلف دسته‌بندی می‌شوند. یکی از رشته‌های مختلف که ایشان شاگردان زیادی را در این حوزه تربیت کردند کلام است که به معنای دفاع از حقایق شیعه است و در چهارچوب اصول و قواعد از مبانی شیعه دفاع می‌شود.

موسوی اضافه کرد: امام صادق(ع) شاگردان مطرح و زیادی داشتند از جمله آن‌ها هشام بن الملک است که فردی خلاق و نوآور و مبتکر بود و نقل شده که در یکی‌ از مناظراتی که با یکی از مراجعین داشتند به خوبی توانستند از اعتقادات و مفاهیم شیعی دفاع کنند و زمانی که امام از این کار مطلع شدند به هشام بن الملک گفتند چطور این کار را انجام دادی و بر مخالفین ما غالب شدید در حالیکه من هنوز چیزی به شما آموزش ندادم و ایشان به امام عرض کردند که من الهامی از سخنان شما گرفتم و همان را با ابتکار وخلاقیت خود انجام دادم.

وی خاطرنشان کرد: شاگردان تربیت یافته مکتب امام صادق(ع) افرادی خلاق و نوآور هستند و با توجه به قصه و روایاتی که نقل شده، می‌توان فهمید که شاگردان ایشان از علم و خلاقیت بالایی برخوردار بودند در حالیکه امروزه نظام درسی ما از بین برنده خلاقیت و نوآوری است.

این کارشناس مذهبی با توجه به اینکه امام شاگردان زیادی داشتند و تعداد آن‌ها مشخص نیست، بیان کرد: تعداد شاگردان امام جعفر صادق(ع) بالا بوده و کسی نمی‌تواند بگوید که این تعداد را سرشماری کرده است، هدف از این صحبت این است که امام از فرصتی که در اختیار داشته به درستی استفاده کرده و شاگردان زیاد و سرشناسی تربیت کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند