Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای پیشنهاد جدید این کشور به آمریکا برای تمدید پیمان استارت-۲ مطرح کرده است.

در این بیانیه گفته شده است: طرف روسی هنوز پاسخ رسمی آمریکا به نامه مورخه ۱۶ اکتبر خود را که در آن طرح پیشنهادی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای تمدید پیمان استارت-۲ برای یک سال دیگر مطرح شده بود را دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت خارجه روسیه می گوید: فقط شاهد برخی اظهارنظرهای مقامهای آمریکایی در شبکه های اجتماعی در این مورد هستیم. باتوجه به واکنش متفاوت و ضد و نقیض به وضعیت کنونی می خواهیم در این مورد وضعیت روشن باشد.

در بیانیه آمده است: روسیه پیشنهاد کرده است که پیمان استارت-۲ برای یک سال دیگر تمدید شود و در این حال آماده ایم به همراه آمریکا در این دوره تعهدات سیاسی برای منجمد کردن تعداد کلاهک های هسته ای برعهده گیریم.

در بیانیه خاطرنشان شده است که این موضع می تواند بطور کامل و در صورتی اجرا شود که منجمد کردن تعداد کلاهک های هسته ای با هیچ درخواست اضافی طرف آمریکایی همراه نباشد.

«اگر آمریکا با این رویکرد موافق باشد فرصتی که با تمدید استارت-۲ بدست می آید می تواند برای برگزاری مذاکرات دوجانبه در مورد سرنوشت کنترل تسلیحات هسته ای با بررسی همه عوامل تاثیرگذار بر ثبات راهبردی استفاده شود.»

  در پایان بیانیه وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری شده است که آمریکا به نامه رسمی روسیه برای تمدید پیمان استارت-۲ که روز ۱۶ اکتبر (روز جمعه هفته گذشته) به آن کشور تحویل شده است، پاسخ دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه پیشنهاد کرد که پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به استارت-۲ بین مسکو و واشنگتن بدون هر گونه پیش شرطی برای یک سال دیگر تمدید شود و کاخ سفید این پیشنهاد را بلافاصله رد کرد.

رئیس جمهوری روسیه به سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دستور داد که در آینده نزدیک از آمریکا پاسخ قانع کننده دریافت کند.

پیمان استارت ۲ یا استارت نو در راستای کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان مسکو و واشنگتن امضا شد.

باراک اوباما رییس‌ جمهور وقت آمریکا و دمیتری مدودیف همتای روسی وی سال ۲۰۱۰ در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار کرده و این پیمان را برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و ۵۵۰ کلاهک مستقر کنند،  حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال ۲۰۰۲ قید شد. نخستین پیمان سال ۱۹۹۱ منعقد شد و سال ۲۰۰۹ منقضی شد.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز گذشته با اشاره به علاقه مندی مسکو به تمدید پیمان استارت-۲ بدون پیش شرط اظهار داشت: ما ترجیح می دهیم آمادگی آمریکا برای تمدید پیمان استارت-۲ را بشنویم.

وی هشدار داد: رد پیمان استارت-۲ پیامدهای بسیار منفی برای کل جهان خواهد داشت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشنهاد رییس جمهوری روسیه برای تمدید یک ساله و بدون پیش‌شرط پیمان استارت-۲ را "بی‌سرانجام" توصیف کرد.

«رابرت اوبراین» مشاور امنیت کاخ سفید پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه برای تمدید یک ساله و بدون پیش‌شرط پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به استارت-۲ بین مسکو و واشنگتن را "بی ‌سرانجام" دانست.
وی گفت: آمریکا پیشتر با هدف فرصت دادن به مذاکرات کنترل تسلیحاتی میان واشنگتن و مسکو، پیشنهاد تمدید یک ‌ساله این پیمان را با این شرط که دو قدرت بزرگ اتمی جهان ساخت کلاهک هسته‌ای را در این مدت متوقف کنند، به کرملین داده بود.

برچسب‌ها وزارت امور خارجه روسیه ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه روسیه ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین وزارت امور خارجه روسیه ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین اخبار کنکور برای تمدید پیمان استارت ۲ رئیس جمهوری روسیه روسیه برای تمدید ولادیمیر پوتین خارجه روسیه پیش شرط هسته ای یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند

رادیوی رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی برای حل‌وفصل مسائل امنیتی غزه را داده بود، گزارش داد این کشورها تلاش ترکیه برای اثرگذاری بر تحولات جاری در نوار غزه و تبدیل آنکارا به بازیگر اصلی این عرصه را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، رادیوی عبری زبان «کان» به نقل از یک دیپلمات عرب که نامش را فاش نکرد، خبر داد ترکیه در 2 ماه ابتدایی جنگ، به چند کشور عربی پیشنهاد تدوین طرحی جهت حل‌وفصل مسائل امنیتی را داد که شامل ایجاد نیروهای مشترکی در غزه تحت عنوان «روز پس از جنگ» بود.

به گفته این منبع، ترکیه طرح خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی ارائه کرد اما این ابتکارعمل با واکنش مثبت کشورهای عربی از جمله مصر روبه‌رو نشد.

این رسانه عبری زبان در ادامه افشا کرد در همین مرحله از جنگ برخی کشورهای عربی به شدت تاکید کردند که هیچ چیزی در خصوص حل‌وفصل اوضاع شامل نیروهایی از طرف آنها در نوار غزه نشنیدند، با این وجود در دوره اخیر اقدامات ویژه‌ای در این مورد انجام شد، از جمله اینکه برخی کشورهای عربی از جمله مصر پیشنهاد اعزام نیروهایی از طرف خود به نوار غزه و کرانه باختری را دادند، این پیشنهاد به عنوان بخشی از حل‌وفصل مساله فلسطین مطابق راه‌حل ۲ دولتی از سوی کشورهای عربی به آمریکا عرضه شد.

دیپلمات یاد شده در ادامه گفت: ترکیه سعی دارد بر اتفاقات جاری در نوار غزه تاثیر بگذارد و خود را به بازیگر اصلی آن به ویژه در مقابل آمریکا تبدیل کند اما برخی کشورهای عربی به هرگونه تلاش از سوی آنکارا برای قدم گذاشتن در عرصه فلسطین با تردید نگاه می‌کنند.

این منبع افزود: به نظر می‌رسد ترکیه با توجه به ناکامی مذاکرات فعلی برای رسیدن به قراردادی میان جنبش حماس و اسرائیل تلاش می‌کند نقش برجسته‌ای را به زیان دیگر کشورها ایفا کند و دیدارها میان سران ترکیه و سران حماس ممکن است تاثیر ترکیه بر تمام مسایل مرتبط با نوار غزه را بیشتر ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • اولتیماتوم اینتر به دنزل دومفریز برای تمدید قرارداد
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه