Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان دستاوردهای سفر خود به تهران و دیدار با برخی از مقامات کشوری را تشریح کرد.

دکتر "محمدجواد فدایی" عصر امروز ۲۹ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان پیرامون سفر اخیر خود به تهران و دستاوردهای این سفر گفت: یکی از کارهایی در دو سال گذشته انجام دادیم، این بود که در فصل تنظیم بودجه پروژه‌های عمرانی؛ با مسئولان ملی و استانی جلساتی را برای برنامه‌ریزی پروژه‌های سال آینده و اخذ بودجه برای اجرای آنها، جلساتی را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسات روز گذشته خود با مسئولین ارشد کشوری، اظهار کرد: روز گذشته جلسات خوبی را در سازمان برنامه و بودجه کشور برای پروژه‌های آب، راه و بهداشت و درمان استان کرمان داشتیم که خوشبختانه اتفاق های خوبی نیز رقم خورد.

استاندار کرمان از توافقات روز گذشته در زمینه پروژه‌های راه سخن به میان آورد و بیان کرد: روز گذشته، توافق مسئولین برای قرار گرفتن پروژه‌های احداث مسیر «جیرفت – فاریاب»، «کهنوج – قلعه‌گنج» و «نرماشیر – ریگان» در پیوست بودجه سال ۱۴۰۰ را اخذ کرده همچنین موافقت اضافه شدن چند پروژه دیگر در جدول شماره ۲۰  (جدول شماره ۲۰ مرحله دوم نسبت به پیوست قانون بودجه قرار دارد) قانون بودجه ۱۴۰۰ گرفته شد که این پروژه‌ها شامل احداث کنار گذر شرقی رفسنجان، کنار گذر غربی زرند، کنار گذر غربی سیرجان، جاده رفسنجان به شهربابک، جاده «نگار – دشتکار - بردسیر» و جاده «شهربابک- نیریز» هستند.

وی به دیگر توافقات روز گذشته خود با مسئولین کشوری در بخش راه اشاره کرد و افزود: مقرر شد تامین اعتبار پروژه احداث راه آهن «جیرفت – بم» از تسهیلات ماده ۵۶ پیگیری شود که اگر این مهم صورت گیرد سرعت اجرای این پروژه افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد همچنین مقرر شده است پروژه راه‌آهن «سیرجان – بافت» به صورت مشارکتی با بخش خصوصی به صورت تامین اعتبار ۷۰ درصدی توسط بحش خصوصی (شریک اصلی این پروژه کارخانه فولاد بافت است)  و ۳۰ درصدی با مشارکت دولت انجام شود.

فدایی با اشاره به تصمیماتی که در بخش آب استان کرمان در این سفر گرفته شده اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته پیگیر تامین آب شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت بودیم که خوشبختانه روز گذشته توانستیم پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ این پروژه را نیز بگیریم اما باید هر چه سریعتر مجوز ماده ۲۳ آن را صادر کنند ضمن آنکه باید عنوان کرد که برای شروع این پروژه امسال اعتباراتی را گرفته بودیم و لازم به ذکر است که اکنون آب شرب این شهرستان‌ها از طریق سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود و باتوجه به اینکه کیفیت آب سد جیرفت مطلوب و بهتر از آب زیرزمینی است، با راه اندازی این خط انتقال آب، مردم این منطقه از آب آشامیدنی با کیفیت تری برخوردار خواهند شد.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان ادامه داد: مجوز ماده ۲۳ پروژه آبرسانی از سد قدرونی به شهرستان راور باید گرفته شود تا این پروژه نیز در پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ قرار گیرد و همچنین مقرر شد شهرهای ریگان، فهرج و نرماشیر نیز به پروژه آبرسانی از سد نساء به شهرهای بم و بروات نیز اضافه شوند.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: برای آنکه ادامه اجرای طرح سیل‌بند خرم در جنوب استان برای حفاظت مناطق رودبار جنوب و جازموریان از سیل در پیوست قانون بودجه  سال آینده قرار گیرد، مذاکراتی را با مسئولین مربوطه انجام دادیم اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیدیم و این مذاکرات را تا به حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.

وی از پروژه‌های بیمارستانی استان کرمان نیز سخن به میان آورد و گفت: احداث بیمارستان‌های انار، ریگان و عنبرآباد در پیوست قانون بودجه نبودند که طی رایزنی های صورت گرفته مقرر شد این سه پروژه در پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ استان لحاظ شوند.

فدایی ادامه داد: عملیات احداث بیمارستان‌ جدید شفا و بیمارستان شهرستان فاریاب نیز نیاز به مجوز ماده ۲۳ دارند و همچنین پروژه های بیمارستان کاشانی جیرفت، بیمارستان بم و بیمارستان رفسنجان نیز پیوست بودجه‌ای دارند که در این جلست مقرر شد بودجه این پروژه ها افزایش اعتبار پیدا کنند.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که مقرر شد اعتبار لازم برای احداث دانشکده‌های جدیدالتاسیس در سیرجان، بم و جیرفت برای فضای آموزشی و کمک آموزشی داده شود، تصریح کرد: مقرر شد پاداش پایان خدمت بازنشسته‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی استان امسال پرداخت شود و همچنین حقوق و حق الزحمه کادر درمانی استان که در بخش های کرونای بیمارستان‌ها فعال بودند نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمان اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی پیوست قانون بودجه قانون بودجه ۱۴۰۰ استاندار کرمان استان کرمان روز گذشته پروژه ها مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه از چند محله و آپارتمان در سطح شهر کرمان، ماموران کلانتری ۲۱ با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و تجسس‌های بعدی، متهم دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی و این فرد را هنگام پرسه زدن در یکی از محله‌های شهر دستگیر کردند.

وی افزود: این متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به انجام ۲۳ فقره سرقت دوچرخه و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد که در ادامه طی هماهنگی قضائی، ماموران فرد مالخر را نیز در مخفیگاهش غافلگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: فرد مالخر نیز به خرید و فروش ۲۳ دستگاه دوچرخه سرقتی اقرار کرد که شمار زیادی از این دوچرخه‌ها کشف و با تحویل آنان به مال باختگانی که عمدتا کودک و نوجوان بودند، باعث خوشحالی مجدد آنان شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان