Web Analytics Made Easy - Statcounter

" غلامرضا تقوی" روز سه‌شنبه در آیین گشایش نمایشگاه گل‌های داودی در محلات، افزود: تغیر رویکرد در تولید گل به سمت ژنتیک در شرایطی که کشور سهم اندکی از صادرات و معرفی گل را دارد، ضروری است.
وی ادامه داد : شیوع ویروس کرونا فعالیت تجاری و عرضه گل و گیاه را در ماه های پر تقاضای این محصولات متوقف کرد.
وی با اشاره به تمهیدات عمومی برای جبران این خسارت‌ها از سوی دولت و بانک مرکزی اظهار داشت: اطلاعات خسارت دیدگان جمع آوری شده است تا از این تمهیدات بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فروش گل در فضای مجازی و به‌صورت بر خط و بدون ارتباطات فیزیکی یکی از راهکارهای صادرات این محصول پر تقاضا در زمان شیوع بیماری کرونا در جهان است.

تقوی یکی از درس‌های کرونا را تقویت محصولات پس از برداشت دانست و اضافه کرد: ظرفیت سردخانه، خشک کردن، تهیه روغن و اسانس از گل‌های برداشت شده را نداشتیم تا در زمان شیوع ویروس کرونا از آن برای صادرات استفاده کنیم.

وی گفت: صادرات گل امسال یک بیستم پارسال است و واردات آن یک دوازدهم سال گذشته است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی افزود: محصولات باغبانی و گل و گیاه صادرات محور هستند و پارسال به دلیل شیوع کرونا، صادرات به بازارهای جهانی را از دست دادیم. 

۱۸ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه، ۱۲ درصد از تولید انواع گل شاخه بریده، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در شهرستان محلات تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی فصلنامه علوم و فنون کشت های گلخانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود

 محمد علیمهری معاون استاندار در حاشیه جلسه بررسی آخرین وضعیت احداث واحد‌های بزرگ مقیاس پرورش مرغ گوشتی (مگافارم) اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ درصد مصرف روزانه مرغ استان تهران در داخل استان تولید می‌شود. 

وی افزود: برنامه ریزی اولیه برای احداث ۲ مگافارم در شهرستان ری و فیروزکوه انجام شده تا خودکفایی استان تهران به ۳۰ درصد افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر افزایش تولید خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۹ واحد راکد مرغداری استان تهران احیا شد که موجب افزایش جوجه ریزی از ۵۰۰ هزار قطعه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی