Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: دولت باید به این مساله فکر کند که اقتصاد بهداشت کمرشکن است و متوجه باشد که خرج بیمارستانی بیماران کرونا را باید بدهد. باید بسنجد که این هزینه‌ها را تقبل می‌کند یا حمایت معیشتی و تعطیلی را.

به گزارش رکنا، چند ماه است که کارشناسان سلامت و برخی مسئولان، منتقد شیوه اجرای پروتکل های بهداشتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها از ماه ها پیش معتقد بودند که این شیوه مهار کرونا جوابگو نیست و ما را با شیوع بیشتر مواجه خواهد کرد. آنها معتقدند امروز به نتیجه ای رسیدیم که در توصیه هایشان گفته شده است.

اوضاع کرونا در تهران وحشتناک است
دکتر مینو محرز عضو کمیته علمی مقابله با کرونا در پاسخ به این پرسش که «چرا ستاد ملی مقابله با کرونا در برابر مهار جدی کرونا مقاومت می کند؟» پاسخ داد: اوضاع بسیار اسفناک است. برای قرنطینه هم خیلی دیر است زیرا کرونا در همه جای کشور وضعیت وحشتناکی پیدا کرده است. به‌ویژه تهران اوضاع وحشتناک تری دارد. در هیچ دوره ای در این چند ماه، این تعداد بستری و این تعداد مبتلا و متوفی نداشتیم.

علت فرار ستاد کرونا از تعطیل کردن سیاسی است
وی افزود: حداقل راهی که برای ما مانده این است که دو هفته تعطیلات اعلام کنند تا بیماری فروکش کند. شاید کمی از بار مراجعین به بیمارستان ها کم شود. اینکه چرا ستاد مقابله با کرونا تعطیل نمی کند یا مهار را جدی نمی گیرد، برای من هم سوال است. بر اساس علم پزشکی باید تعطیلی انجام گیرد. من به مسائل سیاسی وارد نیستم تا بدانم چرا تعطیلات برقرار نمی کنند. تعطیل نکردن ها به نظر سیاسی است نه بر اساس علم پزشکی.

الان ۴۷۰۰ نفر در آی سی یو بستری هستند
عضو کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: ما توجه به هزینه های درمان را به دولت توصیه می کنیم. بستری و درمان بیماران کرونایی، برای کشور و دولت بیش از هر اقدام دیگری هزینه دارد. هر شب بستری یک نفر در آی سی یو چند میلیون خرج دارد. الان ۴۷۰۰ نفر در آی سی یو بستری هستند. حساب کنید چقدر می شود و حساب کنید این هزینه را دولت می دهد. این کنار تمام امکاناتی است که برای پیشگیری تهیه می کنند و خرج آنها نیز بر شانه دولت است. از نظر اقتصادی دولت باید به این مسئله فکر کند که اقتصاد بهداشت کمرشکن است. دولت باید متوجه باشد که خرج همه این ها را باید بدهد. باید بسنجد که این هزینه ها را تقبل می کند یا حمایت معیشتی و تعطیلی را.

روح و جسم کادر درمان خسته شده است
محرز در باره کادر درمان گفت: کادر درمان چند ماه است که یک سره کارسنگین است. هنوز با عشق و دلسوزی کار می کنند اما موضوع از نظر فیزیکی متفاوت است. همیشه کار پزشکان شیفت و شبکاری داشته است. اما نه تا این حد. من در تمام ۴۵ سال فعالیت پزشکی خود این تعداد مریض بدحال و مرگ و میر ندیده بودم. تماشای این حد از مرگ و میر روحا هم کادر درمان را خسته می کند. اینها مسائلی است که باید درنظر بگیرند.

لینک کوتاه: asriran.com/0039hR

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کروناویروس مینو محرز تعطیلی مقابله با کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم

محمد مهاجری فیلمی از اظهارات وزیر اقتصاد دولت سیزدهم پیش از تکیه زدن بر این جایگاه را منتشر کرده است.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در واکنش به فیلم منتشر شده از صحبت های احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد که گفته بود: یکسری نارضایتی های مقطعی در اقتصاد وجود دارد که با روی کار آمدن دولت فعال و برنامه‌ریز و با یک حرکت علمی و جهادی بزرگ تا شش ماه قابل رفع است، نوشت:

مطالب بالا را آقای احسان خاندوزی، چندهفته قبل از آنکه از سوی آقای رئیسی به سمت وزارت اقتصاد منصوب شود، سروده است!

بیان این جملات، از سه حال خارج نیست:

۱- بازی سیاسی به نمایندگی از جناحی که الان از بانیان وضع موجود است

۲- توهم

۳- تحلیل و پیش بینی نادرست

هریک از این سه، دلیل بر تصمیم رئیس جمهور برای برکناری اش نیست؟

اگر می بینید کنار گذاشته نمی شود، علتش را در سود کسانی ببینید که اجازه تصمیم درست به رئیس جمهور نمی دهند.

فیلم کامل صحبت های خاندوزی را در ادامه ببینید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • مقاومت سخت برای عزل وزیر اقتصاد؛ افاضات قبل از تکیه بر صندلی را ببینید | فیلم
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد