Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@00:56:06 GMT

مالیات برای خودروهای بالای یک میلیارد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۴۳۴۰

مالیات برای خودروهای بالای یک میلیارد

براساس مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در حال بررسی و تصویب در هیات دولت است، خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند.

به گزارش مشرق، براساس پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسیده و مراحل بررسی نهایی در هیات وزیران را طی می‌کند وضعیت اخذ مالیات از خودرو مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: خودروی دست دوم وارد می شود؟

براساس مصوبه این کمیسیون، کلیه مالکین (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال و محجور تحت تکفل که در پایان هرسال مجموع ارزش آنها بیش از ۱۰ میلیارد ریال باشد، به شرح زیر مشمول مالیات سالانه خودرو میباشند.

- تا مبلغ ۱۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد ریال یک درصد

- تا مبلغ ۳۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد ریال دو درصد

- تا مبلغ ۴۵ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۳۰ میلیارد ریال سه درصد

- نسبت به مازاد ۴۵ میلیارد ریال چهار درصد

تبصره ۱- مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این ماده، قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن است که توسط سازمان مالیاتی کشور تا پایان دیماه هرسال برای اجرا در همان سال تعیین و اعلام می شود. مأخذ مزبور برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان و تا پایان سال تولید یا وارد می شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات آن توسط سازمان مزبور تعیین و اعلام خواهد شد.

این در حالی است که وزارت اقتصاد درباره این موضوع در پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، پیشنهاد داده بود که مالیات از خودروهای بالای بیش از ۵ میلیارد ریال اخذ شود. همچنین بالاترین پله مالیاتی برای خودروهای مازاد ۴۰ میلیارد ریال بود و قرار بود از این خودروها ۵ درصد مالیات اخذ شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ وزارت اقتصاد سازمان مالیاتی کشور هیات دولت خودرو های لوکس مالیات سازمان امور مالیاتی نسبت به مازاد میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه