Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت سونی با فناوری جدید صفحات نمایشی تولید کرده است که تصاویر متحرک و سه‌بعدی ایجاد می‌کند. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو؛ شرکت سونی با صفحه نمایش واقعیت فضایی، نسل جدیدی از مانیتور‌های سه‌بعدیرا ارائه کرده که چشم‌های شما را دنبال می‌کند و برای هر چشم یک تصویر متفاوت متحرک بوجود می‌آورد تا یک روزنه کوچک و تک منظره‌ای به شما در یک جهان سه‌بعدی ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چند روش مختلف برای ساخت تصاویر سه‌بعدی به سبک هولوگرام وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا به چشم‌انداز‌های مختلفی درمورد اشیاء برسند. شرکت کوئینزلند لوح‌های واکنشی و چندکاربرده سه‌بعدی ساختند که چندین جفت شیشه کریستال تفکیک فرکانس را ردیابی کرده تا هنگام حرکت در فضا، تصاویر استریو متحرک تولید کند.
سازه جدید سونی، ELF-SR۱، شبیه به خط سه‌بعدی تیره‌ای است که در حرکت ابتدایی ماشین‌های مسابقه می‌بینیم. این سازه از لنز‌های نوری میکرو روی صفحه ۱۵.۶ اینچی استفاده کرده تا تصویر را به دو چشم چپ و راست تقسیم کند. سپس از یک «سنسور دید پرسرعت» استفاده می‌کند تا موقعیت چشم‌ها را با فرکانس میلی ثانیه دنبال کند. پس صفحه می‌تواند یک تصویر متفاوت برای هر چشم بسازد.
صفحه هنگام حرکت شما، به صورت پویا تصویر را در زمان واقعی تطبیق می‌دهد و امکان حرکت ۲۵ درجه چپ و راست، ۲۰ درجه بالا و ۴۰ درجه پایین را در فواصل بین ۷۵-۳۰ سانتی متر (۳۰-۱۲ اینچ) فراهم می‌کند. در نتیجه شما یک تصویر سه‌بعدی دارید که می‌توانید آن را از نما‌های مختلف ببینید. فایده این تصاویر چیست؟ فیلم‌سازی، طراحی بازی، طراحی گرافیکی و مهندسی همه با استفاده از این سازه می‌توانند از یک منظره متحرک بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هولوگرام چشم لنزهای هوشمند واقعیت فضایی یک تصویر سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری‌های همرفتی در نیمه شرقی وجنوب استان برای امروز است که می‌تواند سبب ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، گاهش وزش باد شدید وبارش‌های رگباری شود.
لیلا امینی افزود: همچنین در روز‌های یکشنبه تا سه شنبه از شدت ناپایداری‌های جوی دراستان کاسته می‌شود و سامانه بارش زای بعدی در روز‌های چهارشنبه وپنج شنبه فعال می‌شود.
وی گفت: همچنین دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل