Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ " داود فرد" جانشین پلیس آگاهی تهران گفت: اخبار و شکایات مختلفی از سراسر کشور به اداره 14 پلیس آگاهی، مبنی بر اینکه چند نفر با ته چهره های تبعه کشور افغانستان کالاهای قلابی را به عنوان کالای اصل و لوکس فروخته اند، ارجاع شد.

کلاهبرداری میلیاردی با ساعت رولکس

وی بیان داشت: گزارش های اولیه نشان از این داشت: متهمان پس از شناسایی سوژه هایشان به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به مال باختگان نزدیک و با اظهار قصد فروش ساعت رولکس طلا به علت نیاز مالی طعمه های خود را فریب و ساعت تقلبی را به قیمت گزافی به هموطنان فروخته و سپس متواری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین پلیس آگاهی تهران افزود: با توجه به گسترده بودن فعالیت تبهکاران در سراسر کشور ، دستور دستگیری اعضای این باند توسط بازپرس دادسرای ناحیه 6 تهران صادر شد و تیمی از کارآگاهان به طور ویژه بررسی موضوع را برعهده گرفتند.

2 هم سلولی رییس باند بودند

وی با بیان اینکه متهمان در هیچ یک از پرونده ها از هویت واقعی شان استفاده نکرده بودند، افزود: با تلاش مستمر کارآگاهان هویت واقعی یکی از اعضای باند بنام " سعید 47 ساله " شناسایی شد و در ادامه تحقیقات مشخص شد وی سابقه کلاهبرداری به همین شیوه شگرد در سال های اخیر دارد و پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی از شهروندان کلاهبرداری می کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سرکرده باند را در محدوده جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی بیست و یکم مهر ماه وی را در یک عملیات پلیسی به همراه یکی از اعضای باند بنام فرشید 30 ساله دستگیر کنند، در بازرسی از مخفیگاه وی دو قبضه سلاح گرم و سرد کشف شد.

سرهنگ فرد تصریح کرد: پس از انتقال متهمان به اداره 14 در همان بدو ورود یکی از شاکیان هر دو متهم را شناسایی و بناچار متهمان به جرم ارتکابی اعتراف کردند.

جانشین پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: سرکرده باند " سعید" در اعترافاتش گفت: من و همدست دیگرم پس از آزادی از زندان (دو سال قبل) با تشکیل باند 6 نفره با پرسه زنی در سطح شهر تهران و شهرستان های دیگر کشور با انتخاب افراد سالخورده که از وضعیت مالی خوبی برخوردار بودند، به بهانه پرسیدن آدرس ترمینال به آنان نزدیک شده و اظهار می کردیم به دلیل نیاز مالی شدید "ساعت طلای رولکس" گرانقیمت را زیر قیمت بازار می فروشیم و پس از اغفال سوژه ، ساعت قلابی را به قیمت 300 تا 700 میلیون تومان به آنان می فروختیم سپس متواری می شدیم .

این مقام انتظامی با اشاره به دستور بازپرس پرونده مبنی بر انتشار چهره متهمان به منظور کشف سایر جرائم ارتکابی، اضافه کرد: تا کنون 15 تن از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه دستگیری سایر اعضای این باند 6 نفره در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست: در صورتی که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است می توانند برای شناسایی تبهکاران و تشکیل پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا حوادث پلیس اخبار کلاهبرداری آزادی زندان کلاهبرداری جرم بازار اخبار حوادث کلاهبرداری پلیس باند عکس تبهکار فروش ساعت رولکس عکس ایران دختر فیلم مرد پسر کرونا ساعت ماه پلیس پلیس آگاهی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه کشف شده استان برای شناسایی توسط مالباختگان در سامانه نما منتشر شد. این کالاها در سامانه نمای پلیس آگاهی برای اطلاع مالباختگان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ درخواست جدید مالباختگان به پلیس آگاهی البرز برای شناسایی اموال مسروقه ارجاع شده است. مالباختگان تا پیش از راه اندازی سامانه نما برای شناسایی اموال مسروقه خود به پلیس آگاهی مراجعه می‌کردند که فعالیت این سامانه علاوه بر عدم مراجعه به مقر پلیس، دسترسی سریع به اطلاعات اموال کشف شده را آسان کرده است.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: در این سامانه قسمتی از شماره سریال اموال مکشوفه با عکس کالای کشف شده بارگذاری شده و مالباختگان می‌توانند برای ورود به سامانه نما کد ملی خود را وارد کرده و پس از انتخاب استان مورد نظر سریال کالای سرقت شده را وارد کنند تا اصالت کالا مشخص شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز عنوان کرد: مالباختگان شماره سریال اموال به سرقت رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا به محض کشف آنها، اطلاع رسانی سریع انجام شود.

کد خبر 6089960

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان