Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@15:27:12 GMT

بدون حضور وکیل‌تان معامله نکنید

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۴۴۸۱

بدون حضور وکیل‌تان معامله نکنید

درصد زیادی از پرونده‌های قضایی کشور شامل دعاوی مربوط به عقد قراردادهاست. روزانه معاملات زیادی در کشور انجام می‌شود خرید و فروش ملک و اتومبیل از رایج‌ترین آن‌هاست. بنابراین بدیهی است فردی که دارای اطلاعات کم حقوقی است، مورد کلاهبرداری واقع شود. زیرا تنها اضافه شدن یک کلمه یا جمله که در نگاه سطحی ممکن است بی اهمیت به نظر آید می‌تواند ورق را علیه فرد قربانی برگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا لازم است قبل از عقد هر گونه قراردادی یا اطلاعات کافی را به دست آورید و یا اینکه با انجام یک مشاوره حقوقی نسبت به روند درست کار مطلع شوید.

در ادامه به ذکر برخی از نکات مهم که در هنگام تنظیم قراردادها بایستی رعایت شود، می‌پردازیم.  از ذکر عبارات مبهم و تفسیرپذیر در قرارداد پرهیز نمایید. قرارداد را در شفاف‌ترین و گویاترین حالت ممکن تنظیم کنید و هیچ گونه شرطی را به صورت شفاهی توافق نکنید. در کاربرد الفاظ دقت نمایید. برای روشن‌تر شدن موضوع به مثال زیر توجه کنید:

اگر به جای عبارت “خریدار” (مشتری) و “بایع” (فروشنده) از عبارت “مصالح” و “متصالح” استفاده شود، قواعد عقد صلح به جای عقد بیع بر قرارداد اعمال خواهد شد.

به سمت و اختیارات طرف مقابل در قرارداد با شرکت‌ها توجه کنید.

در صورتی که شخص امضا کننده عضو هیات مدیره شرکت سهامی است نیازی به کنترل صورت‌جلسه اختیارات ایشان نمی‌باشد اما در خصوص سایر شرکت‌ها و نیز در صورت امضا قرارداد توسط مدیرعامل شرکت سهامی لازم است صورت‌جلسه اختیارات وی برای اطمینان از دارای اختیار بودن در خصوص امضا این قرارداد، کنترل شود.

قواعد آمره را در نظر داشته باشید.

       قواعد آمره قواعدی هستند که هدف آن‌ها حفظ نظم عمومی است و طرفین نمی توانند بر خلاف آن توافق کنند. مثلاً  قرارداد در خصوص وارد کردن کالایی که ورود آن به کشور قاچاق محسوب می‌شود باطل بوده و فاقد اثر حقوقی است.

قوانین حقوقی در زمینه‌های مختلف، دارای نکات بسیار زیاد و تخصصی هستند و در این مقال نمی‌گنجد تا به ذکر تمامی موارد پرداخت. از این رو به نظر می‌رسد مشاوره با وکیل قبل از عقد هرگونه قراردادی، منطقی‌ترین کار ممکن باشد. از آنجایی که وکلا در همه ساعت‌ها ممکن است در دسترس نباشند و یا مسافت طولانی است می‌توانید از مشاوره آنلاین بهره بگیرید.

همچنین از طریق اپلیکیشن عدلینو می‌توانید در هر لحظه به فهرست وکلای آنلاین یا آفلاین دسترسی داشته باشید و با توجه ‌به حوزه‌های تخصصی و رزومه هر وکیل نسبت به دریافت آنی مشاوره آنلاین یا رزرو مشاوره حضوری اقدام نمایید. امکان ارسال مدارک مربوطه و چت با وکیل از جمله سایر امکانات این اپلیکیشن است. با پلتفرم مشاوره حقوقی آنلاین عدلینو در هر لحظه و در هر مکان بهترین وکلا همراه شما هستند.

https://adlino.app

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: چالش مومو محمد زارع جوشقانی تحریم های تسلیحاتی انسولین علائم کرونا وکیل مشاوره آنلاین مشاوره حقوقی آنلاین پرونده قضایی رپرتاژ آگهی چالش مومو محمد زارع جوشقانی تحریم های تسلیحاتی انسولین علائم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان تصریح کرد افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور امکانپذیر نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک کابل تصریح کرد افغانستان نقطه اتصال منطقه است و اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای از جمله کاسا یکهزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای خاطرنشان کرد بدون حضور افغانستان عملی شدن این پروژه‌ها غیرممکن است.

عبدالکبیر در ادامه از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا با توجه به تأمین امنیت سراسری در افغانستان، به این کشور آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان استقزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارندعبدالکبیر: به‌دنبال روابط مثبت با جهان هستیم/ در انزوا قرار نداریم

معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان آبادی افغانستان را مسئولیت افغان‌ها دانست و گفت: امارت اسلامی تلاش می‌کند با استفاده از توان افغان‌های متخصص، زمینه استخراج معادن را مساعد سازد تا از یک طرف فرصت‌های شغلی به‌وجود آید و از سوی دیگر منابع مالی بخاطر تطبیق پروژه‌های بزرگ فراهم گردد.

عبدالکبیر پیش از این نیز گفته بود حکومت کنونی افغانستان بر گسترش روابط مثبت با کشورهای تاکید دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • درخواست تسهیلات طرح پذیرنده ملی هم آنلاین شد
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • واکنش وزیر کشور درباره مفاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های چینی
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو