Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشستی مشترک با حضور معاون وزیر نیرو، نماینده حوزه انتخابی شهرستان مسجدسلیمان و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان طرح های مربوط به توسعه و اصلاح شبکه برق رسانی در مناطق شهری و روستایی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، با حضور هیاتی از وزارت نیرو به سرپرستی همایون حایری معاون وزیر نیرو و میزبانی علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی، علی خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان و همچنین مدیرعامل برق منطقه ای خوزستان، فرمانداران و مدیران توزیع برق شهرستان های مذکور در سالن اجتماعات فرمانداری مسجدسلیمان بررسی و رسیدگی به مشکلات برق شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده حوزه انتخابی مسجدسلیمان ضمن تشکر از عزم و اراده مجموعه شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در حل مشکلات، از خدری به عنوان الگوی مدیر جهادی در استان نام برد و اظهار کرد: در همین مدت زمان کوتاه مدیریت ایشان، اقدامات قابل توجه و موثری صورت گرفته که جای قدردانی دارد، البته این بدان معنی نیست که مشکلی نداریم، حوزه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل به لحاظ زیرساخت، امکانات و تجهیزات برق دچار کمبودهایی است که برای بر طرف نمودن آن ها، علاوه بر تلاش، کوشش و حرکت های جهادی نیازمند نگاه ویژه و تخصیص اعتبارات خاص به این منطقه محروم است.

در ادامه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع به عنوان یکی از چالش های صنعت برق استان اظهار کرد: طول عمر شبکه برق در بیشتر مناطق حوزه مسجدسلیمان بیش از ۸۰ سال است به طوری که اولین نیروگاه مسجدسلیمان بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد که این خود نشان دهنده طول عمر و فرسودگی شبکه فشار ضعیف بوده که نیازمند نگاه ویژه و جذب اعتبارات لازم برای اصلاح و بازسازی است.

علی خدری با اشاره به این که در انتظار تخصیص حدود هشت هزار میلیارد اعتبار برای رفع بخشی از فرسودگی شبکه با اولویت و برنامه ریزی هستیم، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف، بیش از ۱۶ هزار دستگاه تراسفورماتور و بالغ بر ۲۲۹ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر عمر مفید خود را سپری کرده که بازسازی و نوسازی آن ها نیازمند تخصیص بودجه ایی بالغ بر ۸۶ هزار میلیارد ریال است که اگر به طور میانگین هر ساله هشت هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شود، مدت ۱۰ سال طول خواهد کشید تا شبکه نوسازی و اصلاح شود.

او برق دارشدن روستاهای فاقد برق را از اولویت ها و دغدغه های این شرکت دانست و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل سازنده بین دستگاه های اجرایی و همچنین تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال جاری، برق رسانی به ۳۰ روستای کد دار بدون برق انجام شود و همگی از نعمت برق برخوردار بشوند.

رییس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق خوزستان بیان کرد: از دیگر مشکلات این حوزه و اولویت های این شرکت تعویض شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است که تا کنون توانسته آیم ۴۷ درصد شبکه سیمی را به کابل خودنگهدار تبدیل نموده که انجام کامل این پروژه نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال بودجه است، به همین منظور طرحی به صورت همزمانی انجام مناقصه و مزایده، به شورای تامین استان ارایه کرده ایم که با فروش سیم مسی بدون نیاز به آوردن منابع بتوانیم قسمتی از شبکه فشار ضعیف را به کابل خودنگهدار تبدیل نماییم که با اجرای این مهم کمک شایانی به پایداری شبکه، جلوگیری از انشعابات غیرمجاز و سرقت سیم و همچنین به مبلمان شهری می نماید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در پایان اضافه کرد: از دیگر مشکلات و موانع در تامین برق عشایر و برق رسانی روستایی، پراکندگی و قرار گرفتن بخش قابل توجهی از روستا ها در کمربند کوهستانی، صعب العبور بودن مسیرها و نبودن جاده های دسترسی برای انتقال تجهیزات است.

در پایان معاون وزیر نیرو از مدیران عامل توزیع برق خوزستان و اهواز و برق منطقه ایی خوزستان به عنوان مدیران نمونه از لحاظ علمی، تخصصی، تجربی و دلسوز نام بردو اظهار کرد: شرکت توزیع برق خوزستان دومین شرکت توزیع کشور از منظر مصرف برق است که با داشتن این شرایط توانسته اقدامات ارزشمندی در زمینه مدیریت مصرف و پیک سایی مصرف انجام داده تا جایی که امسال در این خصوص در جایگاه اول تا سوم شرکت های توزیع قرار گرفته است.

همایون حایری در خصوص موارد و مشکلات مطرح شده و همچنین اخذ اعتبارات لازم قول همکاری و مساعدت داد و در پایان افزود: گزارش جامع کارشناسی برای تخصیص اعتبارات تهیه و به شرکت توانیر ارسال نمایید. همچنین شرکت توانیر آمادگی خود را در راستای ارایه زیرساخت های برقی به منظور راه اندازی صنایع در این منطقه اعلام می کند.

لازم به ذکر است که شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برای اولین بار در جشنواره شهید رجایی استان در عملکرد سال ۹۸ حائز دریافت عنوان دستگاه برتر و در بین ۱۶ دستگاه برتر استان قرار گرفت.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسجدسلیمان معاون وزیر نیرو روستاها برنا خوزستان توزیع نیروی برق خوزستان زیرساخت های برق هزار میلیارد برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: همزمان با ۱۲۲ سالگی برق در تبریز نخستین موزه برق و روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز رضا سرابی اقدم و توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

اکبر فرج نیا در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت برق تبریز با بیان اینکه توزیع نیروی برق تبریز همچون خانواده‌، صمیمی و همدل است، اظهار کرد: صنعت برق آذربایجان از نظر دانش و عمل مثال‌زدنی بوده و سخت‌ترین مشکلات با تلاش و همت کارکنان به نتیجه مطلوبی رسیده است.

وی افزود: خدمت در صنعت برق افتخار بزرگی است و دلیل این افتخار نیز حضور پیشکسوتانی است که طی سال‌ها چراغ راهی برای این صنعت بوده‌اند و در کنار آن‌ها درس زندگی آموخته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برق در سطح ملی، اضافه کرد: خاطرات و تجربیات پیشکسوتان صنعت برق باید در قالب تاریخ شفاهی و انتقال دانش، ثبت و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل شود.

 وی با اشاره به تأسیس اولین کارخانه برق تبریز به سال ۱۲۸۱ توسط قاسم خان والی، ادامه داد: با توجه‌ به قدمت تاریخی برق و روشنایی در تبریز، اولین موزه روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز آقای رضا سرابی توسط شرکت برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها اصلی‌ من ایجاد موزه برق و روشنایی تبریز بود، گفت: در گذشته که تولید برق به شکل امروزی وجود نداشت، برخی کارخانه‌های بخش خصوصی عهده‌دار تأمین برق بودند که آثاری از آن دوران باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه در حدود ۵۰۰ نوع وسایل و لوازم روشنایی از چهار هزار سال پیش جمع‌آوری‌ و تعدادی از آن‌ها در موزه شهرداری تبریز به نمایش گذاشته شده است، گفت: در نخستین سال‌های ورود برق به ایران فقط در منازل رجال، برق وجود داشت و تصویر شاهان قاجار بر روی لامپ‌های سفارشی آن زمان نقش بسته شده که این نوع لامپ‌ها منحصر به‌فرد بوده و حتی در موزه برق تهران نیز وجود ندارد و ان‌شاءالله در موزه روشنایی تبریز به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرابی با اشاره به لزوم ثبت خاطرات پیشکسوتان به‌عنوان تاریخ شفاهی، ادامه داد: امروزه موزه‌ها به سمت تاریخ شفاهی پیش می‌روند و این موضوع از اهمیت قابل‌ توجهی برخوردار است.

محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی افزود: آثار به‌جای‌ مانده از گذشتگان قابل ارزش‌گذاری مالی نیست چرا که متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده این شهر است و نسل‌های آینده باید با تاریخ و سختی‌های برق آشنا شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، طی این مراسم قبض برقی که متعلق به ۱۱۸ سال پیش یعنی مربوط به دوره قاجاریه و پس از دوران جنگ مشروطه بوده توسط رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عنوان نخستین اثر موزه برق و روشنایی تبریز اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها