Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال تاکید کرد: با لغو محدودیت های تسلیحاتی سازمان ملل، ایران به دنبال رقابت تسلیحاتی در منطقه نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، مرتضی دامن پاک جامی در مصاحبه با آژانس خبری «لوسا» پرتغال که در بسیاری از شبکه های خبری این کشور وبرخی از کانال های خبری پرتغالی زبان در برزیل و آنگولا نیز بازتاب یافت تاکید کرد: ایران طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت و توافق هسته ای از 18 اکتبر حق خرید و فروش سلاح های متعارف را دارا می باشد اما هیچ قصدی برای وارد شدن به رقابت تسلیحاتی در منطقه گرفتار در تنش و بی ثباتی خاورمیانه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد  ایرانی در این مصاحبه تاکید کرد: ایران همواره خواستار برچیدن سلاح های کشتار جمعی در این منطقه بوده و به دنبال صلح و همکاری با همسایگان خود است.

وی افزود: آنهایی که نقش ایران در منطقه خاورمیانه را زیر سئوال می برند، بویژه کشورهای آمریکای شمالی، خود بزرگترین فروشندگان سلاح به منطقه و ایجاد کننده رقابت تسلیحاتی و انباشت انبوهی از سلاح های مخرب در این منطقه هستند. 
سفیر ایران در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری لوسا در خصوص تاثیر انتخاب ریاست جمهوری آمریکا بر ایران که در ماه نوامبر برگزار می شود، افزود: برای تهران فرقی نمی کند که کدام کاندیدا انتخاب شود، زیرا ایران در چهل سال گذشته از ناحیه هر دو گروه جمهوری خواه یا دموکرات حاکم در آمریکا ضربه خورده و در معرض فشار و تحریم قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: آنچه برای ایران مهم است تغییر رفتار استکباری آمریکا علیه مردم ایران و احترام به حقوق آنان است. در این صورت ایران نیز با آمریکا رفتاری همانند دیگر کشورهای عادی جهان خواهد داشت.

انتهای پیام‌

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پایان تحریم تسلیحاتی ایران رقابت تسلیحاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مارک بوتنگا، نماینده بلژیک در پارلمان اروپا می‌گوید همه روز در غزه محل انباشت اجساد و گور‌های دسته جمعی می‌یابیم. همه اینها نماد نسل کشی هستند. صد‌ها جسد که برخی از آنها یونیفرم پزشکی بر تن دارند. برخی از آنها با دست‌های بسته اعدام شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
ما تصاویر کودکان را می‌بینیم که تکه تکه شده اند. اتحادیه اروپا در برابر اینها چه می‌کند؟ ما در اینجا همکارانی داریم که شهامت حمایت از اسرائیل را دارند.
اگر بخواهم صادق باشد باید بگویم شرم، به خانه هایتان بروید و دیگر خارج نشوید.
اما اتحادیه اروپا به طور ویژه چه کاری می‌کند؟ وعده میلیون‌ها کمک بیشتر به اسرائیل می‌دهد و حتی تحریم تسلیحاتی اعمال نمی‌کند.
بله می‌تواند این کار را بکند، زیرا در سال‌های اخیر ما تحریم‌های تسلیحاتی علیه بلاروس، جمهوری آفریقای مرکزی، چین، ایران، لیبی، میانمار، کره شمالی، روسیه، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، ترکیه، یمن و زیمبابوه اعمال کردیم. اما علیه اسرائیل نه، آنها در امان هستند.
چرا آنها در امان هستند؟
زیرا طرح استعماری آنها از سوی امپریالیسم اروپایی حمایت می‌شود.
در عمل هم این مسئله را با سلاح و میلیون‌ها کمک نشان می‌دهند.
به همین دلیل است که کشتار فلسطینی‌ها بدون همدستی مداوم اروپایی‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند