Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:45:46 GMT

۴ وقف جدید در بوکان ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۵۲۹۳

۴ وقف جدید در بوکان ثبت شد

محمدهادی سعادتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ارزش وقف‌های ثبت شده در سال‌ جاری را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: موقوفات جدید شامل سه دانگ یک باب منزل مسکونی به ارزش ۶ میلیارد ریال و وقف کمک به خانواده‌های نیازمند و ایتام است که در داخل شهر بوکان به نام اداره اوقاف ثبت شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بوکان ادامه داد: با ثبت این تعداد، شمار موقوفات شهرستان بوکان به ۵۱۱ موقوفه و هزار و ۲۲۱ رقبه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موقوفات باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد، بیان کرد: نیات واقفان را باید به سمت نیازهای ضروری جامعه از جمله حوزه بهداشت و درمان و معالجه بیماران خاص و صعب‌العلاج و درمانگاه سوق داد تا نیازمندان نیز بتوانند در این زمینه خدمات دریافت کنند.

سعادتی  اضافه کرد: تامین شغل، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، رفع مشکلات اقتصادی و همچنین درمان و تامین اقلام بهداشتی در زمان فعلی و شیوع ویروس منحوس کرونا، از مهمترین نیازهای امروز است که نیت واقفان به سمت رفع این مشکلات سوق داده شود.

وی گفت: ۹۷ درصد موقوفات این شهرستان وقف مساجد تحت عنوان حقوق امام جماعت، خادمین مساجد، طلاب و موذن است که لازم است واقفان نیازهای امروز جامعه را در نظر داشته باشند.

 وقف، هدیه‌ای ماندگار است که برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل هر چیزی و جاری بودن سود ناشی از آن در مسیر خیر، نیکی و رضای خدا به کار می‌رود.

مقوله اخلاق مدارانه وقف با ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت، جامعه را به طرف پیشرفت و تعالی هدایت می‌کند و جایگاه ارزشمندی را نزد پروردگار برای انسان رقم می‌زند؛ مال و زمین وقف شده، موقوفه و شخصی که مالی یا چیزی را وقف می‌کند، واقف نام می‌گیرد.

در بوکان ۵۱۱ موقوفه با یک هزار و ۲۲۱ رقبه وجود دارد. 

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بوکان سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بوکان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود به یک خودرو پراید هنگام گشت زنی مشکوک شدند، ابراز داشت: پس از استعلام خودرو سرقتی بودن خودرو محرز و راننده دستگیر شد.

وی ضمن بیان اینکه در پی سرقت خودرو پژو در حوزه شهرستان شاهرود طرح مهار به اجرا در آمد، افزود: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه رده سنی این سارقان ۳۰ و ۳۵ سال بوده است، ابراز داشت: متهمان انگیزه خود را از سرقت مشکلات مالی و تهیه مواد مخدر عنوان کردند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه طی عملیات دیگری مأموران کلانتری پاسگاه لاسجرد متوجه خودرو تویوتا کمری سفید رنگ رها شده در شانه خاکی جاده شدند، تصریح کرد: با توجه به افتادن سوئیچ کنار خودرو تویوتا به پارکینگ منتقل شد.

وی ضمن بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن داشت که خودرو متعلق به پدری که دارای بیماری آلزایمر و بدون خودرو به خانه بازگشته است، افزود: پس از حضور مالک و احراز مالکیت این خودرو میلیاردی به صاحبش بازگشت.

کد خبر 6096357

دیگر خبرها

  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان 
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • یک کشته و ۸ زخمی در تصادف سه دستگاه خودروی سواری در بوکان
  • تاکید امام جمعه موقت بوکان برلزوم تکریم معلمان