Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@07:47:03 GMT

نگرانی مصر درباره نفوذ موساد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۵۴۹۵

نگرانی مصر درباره نفوذ موساد

مصر از روابط بین تل‌آویو و ابوظبی و از تبدیل شدن امارات به یک مرکز منطقه‌ای برای شرکت‌های رژیم صهیونیستی و از طرفی دیگر موساد نگران است. ناطقان:  طبق گزارش میدل ایست نیوز، به دنبال جنجال و خشم حاکم بر اکثریت شهروندان کشور‌های عربی به علت موج عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از امارات و بحرین شروع شده است، مصر نیز از این اقدام امارات ناراضی و نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





برخی منابع در گفت‌وگویی با العربی الجدید، اشاره کردند که عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی به بحرانی برای مصر تبدیل شده است و به دنبال آن برخی منابع دیگر نیز گفتند که قاهره به طور کلی از این اقدام کشور‌های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل ناراضی است و این را می‌توان از موضع رسمی این کشور در استقبال از این اقدامات یا همان استقبال پروتکلی فهمید.

این منابع افزودند، مصر از روابط بین تل‌آویو و ابوظبی که اخیرا گشایش وسیعی در آن روی داده و از تبدیل شدن امارات به یک مرکز منطقه‌ای برای شرکت‌های اسرائیلی و از طرفی دیگر موساد نگران است چرا که این را خطری برای امنیت مصر می‌داند از آنجا که نزدیک به یک میلیون مصری در امارات کار می‌کنند و صد‌ها هزار نفر نیز در طول سال به این کشور رفت و آمد دارند.

این منابع در ادامه تصریح کردند که گسترش روابط میان امارات و اسرائیل با توجه به شمار زیاد مصریان در امارات، مصر را به این سو می‌کشاند که امارات را به عنوان صحنه‌ای برای عملیات اطلاعاتی جدید در نظر بگیرد و این مساله شاید در آینده موجب ایجاد بحران بین قاهره و ابوظبی شود.

منابع مذکور اشاره کردند که برخی مذاکرات در حال انجام است تا سرویس اطلاعات مصر، اداره‌ای مرتبط با حضور اسرائیل در کشور‌های عضو شورای همکاری اختصاص دهد.

این اداره با هدف پیگیری فعالیت‌های اسرائیل در کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس که منافع قاهره در آنجا را هدف قرار می‌دهد یا به آن آسیب می‌رساند تشکیل می‌شود علاوه بر اینکه فعالیت مصریان حاضر در کشور‌های عضو شورای همکاری را نیز زیر نظر خواهد گرفت چرا که بیش از ۳ میلیون مصری در کشور‌های عضو شورای همکاری حضور دارند و اخیرا اطلاعاتی نیز به مقامات مصری رسیده است که عربستان و عمان نیز درصدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

قاهره اخیرا فعالیت‌های گسترده‌ای از جانب مجموعه‌های اقتصادی اسرائیلی رصد کرده است؛ مجموعه‌هایی که دفاتر رسمی در دبی و ابوظبی افتتاح خواهند کرد علاوه بر اینکه مذاکراتی نیز برای افتتاح مقر‌های رسمی برای مراکز فرهنگی و انجمن‌های غیرانتفاعی یهودی در دبی آغاز شده است.
منبع: تابناک برچسب ها: موساد ، مصر ، ناطقان ، نفوذ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: موساد مصر ناطقان نفوذ کشور های عضو شورای همکاری عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید

امام رضا(ع) در بخشی از پیام خود به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) که به نوعی این پیام منشور زندگی به شمار می‌رود، فرمودند: اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را سد کنید و ببندید، اگر شیطان مجال نفوذ پیدا کند یک وقت می‌بینید انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت مبتلا می‌کند.

به گزارش ایسنا، یکی از یادگارهای زیبا و مهمی که از امام رضا(ع) به پیروان خویش رسیده است، پیامی است که عبدالعظیم حسنی آن را روایت کرده است. روزی حضرت رضا(ع) چند نکته مهم به او آموختند و به او یادآور شدند تا آن را به شیعیان و یاران ابلاغ کند. بخشی از این پیام که می توان آن را منشور زندگی جمعی نامید، بدین شرح است:

وجود نازنین امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) فرمودند «یا عبدَالعظیمِ، أبلِغْ عنّی أولیائی السّلامَ، و قُلْ لَهُم: أنْ لا یَجعَلوا للشَّیطانِ علی أنْفُسِهِم سَبیلاً» سلام من ‌را به محبین و دوستانم برسان و بگو اجازه ندهید که شیطان بر شما مسلط شود و راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را سد کنید و ببندید.

امام در ادامه می‌فرمایند «انسان اگر این راه‌ها را بشناسد، هر انسان عاقل ذی‌الشعور درصدد برمیاد راه شیطان را ببندد و سد کند و اجازه ندهد شیطان بر او مسلط شود، این نفس اژدرهاست اگر مجال پیدا کند یک وقت می‌بینید انسان را از اوج عزت به حضیض ذلت مبتلا می‌کند.

در ادامه این کلام می‌خوانیم که اشخاص و افرادی هم بودند که اینها به جهت اینکه راه‌های نفوذ شیطان را شناختند و راه را بر او سد کردند، توانستند به سعادت و کمال برسند.

امام در بخش دیگری از این پیام خود می‌فرمایند «کسی که راهزنه و دزده می‌تواند عابد مستجاب الدعوه ‌شود، یک شب یک آیه از قرآن به گوش یک دزد خورد با این مضمون که «آیا وقتش نشده که قلبت به خشیت بیافتد، پس از آن ورق زندگی فرد برگشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • بشنوید// راه‌های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • اعتراف افسر موساد اسرائیل به قدرت ایران | آن‌ها می‌خواستند بگویند که منِ ایران ...
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران