Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد امروز(سه شنبه) از شرکت آلفابت وابسته به گوگل به اتهام نقض قانون مبارزه با انحصار و کاربرد قدرت بازار برای بیرون راندن رقیبان از عرصه فعالیت، شکایت کند.

به گزارش ایمنا، انتظار می‌رود گوگل در این شکایت نامه به نقض قانون رفتار با رقیبان در کسب و کار جستجو و انتشار آگهی‌ها، تلاش برای تضعیف رقیبان به منظور ادامه تسلط موتور جستجو ی خود و کاربرد قدرت بازار برای کسب درآمد بیشتر از آگهی، متهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت گوگل تاکنون به درخواست برای اظهارنظر در این باره واکنشی نشان نداده است.

وقتی لری پیج و سرگئی برلین دانشجویان رشته علوم رایانه در دانشگاه استنفورد تصمیم گرفتند کدهایی را برای رتبه‌بندی صفحات جست جو شده در اینترنت بنویسند، احتمالاً هرگز تصور نمی‌کردند محصول کارشان به یکی از غول‌های دنیای فناوری تبدیل شود. اکنون گوگل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازرگانی جهان به شمار می‌رود.

مجموعه‌ای که روزگاری قرار بود تنها جستجوی کاربران در دنیای مجازی را ساده‌تر از قبل کند، اکنون سیستم عامل‌های اختصاصی خودش را ساخته و با عرضه تلفن‌های هوشمند به بازار، تلاش می‌کند تا کاربران بیشتری جذب کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 450926

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گوگل شرکت گوگل آمریکا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی

به گزارش صدای ایران، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه این هفته هیئت دولت درباره آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی با بیان اینکه برای بار سوم این موضوع را در گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم، گفت: امیدوارم در جلسه آتی، دوستان همراهی کنند و بررسی کنند تا از گوگل پلی رفع فیلتر شود.


وی همچنین ادامه داد: ۷ میلیون خانوار راحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته اند و هدف گذاری ما ۱۴ میلیون خانوار است.
وزیر ارتباطات همچنین گفت: این کارگروه  تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارای حق رای  دارد که وزارت ارتباطات یک عضو است و دولت در کل ۶ رای دارد. اکثریت با دولت نیست و باید تصمیم جمعی گرفته شود.


وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی برای ساخت و پرتاب ماهواره داریم. ظرف یکی دو ماه آینده رونمایی و پرتاب ماهواره اتفاق خواهد افتاد.

دیگر خبرها

  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد