Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@21:20:36 GMT

صدور ۱۱۰۰ کارت بازرگانی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۶۵۶۰

صدور ۱۱۰۰ کارت بازرگانی در فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  حمیدرضا ایزدی در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شد، با بیان اینکه فارس، استانی سرآمد در صادرات محصولات غیر نفتی محسوب می‌شود، افزود: در حالی که در سال ٩٠ تنها ۵۵٠ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم، اما طی این سال‌ها تاکنون به ٩٩ به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مشکلات مختلفی در حوزه بازرگانی وجود دارد و سعی شده با برگزاری جلساتی، زمینه برطرف شدن مشکلات از طریق مجاری قانونی و در استان پیگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین با اشاره به فعال شدن شورای ساماندهی مبادلات مرزی در استان، بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا مشکلات شهرستان‌ها از این طریق رفع شوند.

ایزدی عنوان کرد: تجهیزات الکترونیک میز‌های کشوری نیز در اختیار فارس هم هست و مسائل مرتبط با این میز‌های صادراتی نیز در این استان مورد پایش قرار می‌گیرد.

او از افزایش ١۵ درصدی صادرات فارس طی سال گذشته خبر داد و گفت: کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله کشور‌های است که می‌تواند بازار‌های خوبی برای تولیدکنندگان فارس باشند و تولیدکنندگان این استان نیز محصولاتی تولید می‌کنند که دارای بالاترین کیفیت هستند.

ایزدی همچنین گفت: پایانه صادراتی فارس در منطقه ویژه اقتصادی با ٢٢ هکتار مساحت توسط بخش خصوصی و با ٢٥ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که اگر در بحث منابع مالی حمایت شود، به زودی کارگو صادراتی فارس راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که سالانه ۱۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم از این استان به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن صدور کارت بازرگانی روز ملی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد