Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ هم اکنون با پخش خبری فوری از تشکیل پرونده قضائی علیه محمد بن‌سلمان ولیعهد و وزیر دفاع سعودی در آمریکا به اتهام قتل جمال خاشقجی منتقد ریاض خبر داد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، نامزد جمال خاشقجی با تشکیل پرونده ای در این خصوص علیه ولیعهد و ۲۸ سعودی دیگر در دادگاه فدرال منطقه کلمبیا به شکایت مبادرت نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ در این گزارش آورده است: «کِیث هارپر» (Keith Harper) وکیل نامزد جمال خاشقجی در کنفرانس مطبوعاتی مجازی با رسانه ای کردن این موضوع تصریح کرد که خسارت های وارده از این قتل نیز باید در جریان محاکمه مشخص شوند.

قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس روزنامه آمریکائی واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد؛ اما هرگز از آن خارج نشد.

ریاض در ۲۰ اکتبر همان سال قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تایید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر در داخل کنسولگری «فوت» کرده و ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستان کل عربستان سعودی اعلام کرد که ۵ تن از متهمان پرونده قتل خاشقجی به اعدام و ۳ مظنون نیز مجموعا به ۲۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

سعود القحطانی از نزدیکان و مشاور محمد بن سلمان، احمد العسیری معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات و محمد العتیبی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول که احتمال نقش آنان در این جنایت وجود دارد، توسط دادگاه مذکور تبرئه شده‌اند!

دادستانی کل استانبول ۳۱ اکتبر سال گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.

کد خبر 5052921

منبع: مهر

کلیدواژه: جمال خاشقجی ایالات متحده امریکا محمد بن سلمان ترکیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ فلسطین ویروس کرونا عربستان سعودی ترکیه روسیه ایران مناقشه قره باغ لبنان عادی سازی روابط با اسرائیل عربستان سعودی جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان به بیمارستان رفت

به گزارش جماران؛ تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

ایرنا به نقل از «عربی ۲۱» نوشت: دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.


 

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد