Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس بابیان اینکه سرمازدگی چند روز گذشته به ۵۴۰۰ هکتار از مزارع زراعی و ۱۳۴۰ هکتار باغ‌های استان خسارت وارد کرده است، گفت: با وجود پیش بینی اعلام پیش آگاهی و توصیه‌های فنی ارائه شده به منظور پیشگیری و آمادگی در مقابل سرمازدگی در روز‌های اخیر خسارتی افزون بر ۲۳۶ میلیارد تومانی به محصولات زراعی و باغی وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر محمودی با اشاره به اینکه دولت پرداخت خسارت را منوط به بیمه محصولات کرده است و یارانه را به صندوق بیمه اختصاص می‌دهد، گفت: کشاورزانی که محصول خود را بیمه کرده اند می‌توانند برای دریافت حق بیمه خود از طریق صندوق بیمه اقدام کنند همچنین خسارت سرمازدگی اخیر در سامانه وزارت خانه جهادکشاورزی ثبت شده و سایر کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرده‌اند به محض تخصیص و تامین اعتبار بر اساس دستور العمل ابلاغی اقدام خواهد شد.

او به اهمیت توجه کشاورزان و باغ داران به ظرفیت صندوق بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: بیمه کردن محصولات کشاورزی علاوه بر کاهش ریسک برای تولید کنندگان، باعث حمایت‌های دولت در مواقع بحرانی می‌شود.

محمودی تصریح کرد: سرمازدگی در سنوات اخیر به عنوان اصلی‌ترین عامل خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی محسوب می‌شود و ضرورت دارد بهره برداران، اقداماتی از جمله: حفظ رطوبت خاک، توقف استفاده از کود‌های ازته در پایان فصل، استفاده از کود‌های کلسیم و پتاسیم بر اساس دستور العمل‌های اعلام شده و تسریع در برداشت به موقع محصول تولیدی و حمل به مکان مطمئن اقدام کنند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: برای مقابله با خسارت سرمازدگی اقدامات پیشگیرانه دیگری از جمله رعایت مکان مناسب احداث باغ و کاشت محصولات زراعی، رعایت تاریخ مناسب و به موقع، انجام عملیات زراعی و باغی شامل کاشت، داشت و برداشت مورد توجه شود و از کشت‌های تاخیری خصوصا در زراعت و برداشت با تاخیر جدا خودداری شود.

محمودی بیان کرد: نقشه سند خطر و دستورالعمل کاهش همه مخاطرات بخش کشاورزی از جمله سرمازدگی در حال تدوین است و پیشگیری از بروز خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی از اولویت و اهداف استراتژیک سازمان جهاد کشاورزی استان فارس است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فارس خسارت سرمازدگی مدیریت بحران محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند

خالد ایزدپناه رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری  گفت: در دو سیلاب اخیر نیروهای امدادی هلال احمر، هوانیروز ارتش، نیروی دریایی ارتش، نیروی زمینی سپاه پاسداران ، گروه های جهادی و مردمی ،بسیجیان همه پای کار بودند در منطقه سیل زده حضور داشتند و کار امدادرسانی تا آخرین روز سیلاب هم از راه زمینی و هوایی  ادامه داشته است. 

وی ادامه داد: دشتیاری همواره آماج سیلاب های سهمگینی بوده و خسارت های فراوانی را بر جای گذشته است و در دو سیلاب اخیر شهرستان دشتیاری در دو بخش راه های روستایی و کشاورزی بیشترین آسیب به خود دیده است.

خالد ایزدپناه اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سیل دیماه ۹۸ بود انتظار داشتیم در سیل اسفند ماه ۱۴۰۲ و فروردین ماه ۱۴۰۳ خسارت ها باید به مراتب کمتر می شدند متأسفانه به علت ضعیف بودن زیرساخت مجدد شاهد حجم عظیمی از آسیب ها به زیرساخت راه روستایی و کشاورزی بودیم 

وی افزود: علاوه بر خسارت ها به زیرساخت های  راه و کشاورزی شاهد هدر رفت میلیون ها مترمکعب آب حاصل از سیلاب به دریا بودیم آبی که بدون هیچ هزینه ای به دست اومد و جلوی چشم مردم بدون هیچ استفاده ای به دریا رفت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مرزی دشتیاری در ادامه گفت: به علت گستردگی راههای روستایی و مواصلاتی بعد از گذشت ۲۰ روز از سیل اخیر متأسفانه بعضی از راههای روستایی ترمیم و بازسازی نشدند و مردم با سختی عبور و مرور انجام می شود بندسارهای کشاورزی بر اثر سیل تخریب شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند کشاورزی مردم از بین رفته است و نیازمند توجه به خسارت دیدگان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله