Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@03:32:41 GMT

هشدار افزایش غلظت آلاینده‌ها در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۷۲۶۰

اداره کل مدیریت بحران خوزستان روز سه‌شنبه نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها و پایداری وسکون نسبی جو هشدار داد.

به گزارش فارس، اداره کل مدیریت بحران خوزستان روز سه‌شنبه نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها و پایداری وسکون نسبی جو هشدار صادر کرد.

در این هشدار و براساس هشدار آلودگی سطح زرد مورخ ۲۹ مهر ۹۹ هواشناسی کشور و هواشناسی خوزستان از اواخر روز سه شنبه ۲۹ مهرماه ۹۹(روز جاری) تا روز دوشنبه ۵ آبان ۹۹ پایداری هوا و سکون نسبی جو به شرح ذیل پیش بینی شده است:

*نوع مخاطره: افزایش غلظت آلاینده ها
*منطقه اثر: شهرهای بزرگ و صنعتی استان
*اثر مخاطره: کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس

اداره کل مدیریت بحران استان ضمن آماده‌باش نمودن، برقراری کشیک شبانه روزی و تاکید برحضور بخش‌های مورد نیاز در محل فعالیت ، دستور داده صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارایه توصیه های ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری و کاهش ترددهای شهری به شهروندان بویژه بیماران تنفسی و قلبی، کودکان، سالمندان، گروه‌های حساس، رانندگان و ساکنان شهرهای بزرگ و صنعتی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتخاذ تمهیدات لازم جهت مدیریت سوخت مصرفی شرکت ها، کارخانجات و مراکز صنعتی به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی به منظور کاهش آلودگی، استقرار مراکز درمانی سیار و اورژانس ۱۱۵ در مکانهای پرتردد شهرهای بزرگ وصنعتی در صورت نیاز، ارتباط مستمر با اداره کل مدیریت بحران استان و اعلام هرنوع حادثه احتمالی، اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت ترددهای شهری به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی طبق ضوابط و اتخاذ سایر تدابیر لازم جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی از دیگر دستورات مدیریت بحران به اعضای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان وشهرستان ها و دستگاه‌های مرتبط است.

لینک کوتاه: asriran.com/0039iL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلاینده ها افزایش غلظت آلاینده ها اداره کل مدیریت بحران شهرهای بزرگ و صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری روز شنبه در گفت و گویی افزود: شب گذشته بارش‌های زیادی را در مناطق غربی و جنوبی کشور داشتیم. در شهر دزفول در استان خوزستان بارش زیادی را شاهد بودیم بطوریکه به حدود ۱۲۷ میلیمتر رسیده است. همچنین خسارت‌های جدی به راه‌های عشایری در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری وارد شد.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تلفات دامی هم در بخشی از مناطق داشتیم، اضافه کرد: گزارشی از خسارت جانی در نقاط مختلف به ما نرسیده است، اما در حال ارزیابی هستیم.

آماده باش مدیریت بحران در استان‌های شمالی و غربی

ظفری با تاکید بر اینکه راه‌های اصلی در مناطق سیل‌زده باز است، افزود: برق شهر معمولان وصل شده و فعلا مشکلی ندارد. امروز هم آماده باش کاملی را به استان‌های شمالی، غربی و شمال شرق کشور دادیم.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در بخشی از مناطق خوزستان مانند اهواز و بندر امام، آب گرفتگی داشتیم. اطراف و حاشیه شهر ایلام نیز برخی خانه‌ها دچار آب گرفتگی شدند که اهالی این مناطق به جای امن منتقل شدند. در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری هم افرادی که در محاصره سیلاب بودند با کمک نیرو‌های امدادی به نقاط امن منتقل شدند و مشکل خاصی در آن مناطق وجود ندارد.

ظفری با اشاره به سرکشی خود به اطراف تهران با توجه به بارش‌ها گفت: تمام نیرو‌های امدادی اعم از هلال احمر، راهداری و پلیس در آمادگی کامل هستند و فردا هم به طور کامل آماده هستند؛ سرکشی‌ها انجام شده و ستاد‌های بحران تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته در چهار محال و بختیاری، ستاد بحران با حضور استاندار تشکیل شد و تصمیمات خوبی آنجا گرفته شده است. امیدواریم طی دو روز آتی بتوانیم با ایمنی کامل، فضا را مدیریت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران