Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر در شرایظ اضطراری هستید و امکان نظارت پزشکی وجود ندارد و مجبورید نوع انسولین‌تان را عوض کنید، به این توصیه‌ها عمل کنید. توجه داشته باشید که قند خونتان را به دقت اندازه بگیرید و به محض امکان‌پذیر شدن به نزد پزشک بروید.

- یک برند انسولین آنالوگ سریع‌اثر (مانند نوولوگ) قلمی را می‌توان با یک برند انسولین کوتاه‌اثر رگولار در شرایط اضطراری بر اساسی واحد به واحد (بدون تغییر دوز) جایگزین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالت معکوس  هم به همین ترتیب قابل انجام است. همچنین یک برند انسولین رگولار را هم می‌توان به همین ترتیب با یک برند دیگر انسولین رگولار جایگزین کرد.

انسولین انسانی رگولار تقرییا ۳۰ دقیقه پیش از شروع هر وعده غذایی تزریق می‌شود. انسولین‌های آنالوگ سریع‌اثر سریع‌تر از انسولین رگولار تاثیر می‌کنند و نباید دیرتر از ۱۵ دقیقه پیش از هر وعده غذای تزریق شوند تا از افت خطرناک قند خون جلوگیری شود.

- یک برند انسولین انسانی با اثر متوسط یا NPH را هم می‌توان در شرایط اضطراری با یک برند دیگر انسولین NPH بر اساسی واحد به واحد عوض کرد. همچنین در شرایط اضطراری می‌توان انسولین آنالوگ طولانی‌اثر (مانند لانتوس) را می‌توان بر اساسی واحد به واحد با یک انسولین اثر متوسط یا NPH عوض کرد (حالت عکس هم ممکن است).

- اگر می‌خواهید  تزریق یک بار  یک انسولین آنالوگ طولانی‌اثر (مانند لانتوس)‌ قلمی را با تزریق انسولین انسانی متوسط‌اثر  NPH جایگزین کنید، باید دوز انسولین را به نصف کاهش دهید و این دوز کاهش یافته را  در دو بخش به صورت دو تزریق انسولین NPH  یکبار در صبح همراه با صبحانه و یک بار دیگر هنگام غروب همراه با شام انجام دهید تا از افت خطرناک قند خون جلوگیری شود.

- اگر می‌خواهید تزریق انسولین انسانی با اثر متوسط NPH را با تزریق انسولین آنالوگ طولانی‌اثر جایگزین کنید، تعداد واحدهای انسولین NPH را که در طول یک روز تزریق می‌کنید، با هم جمع کنید و و عدد کل را به صورت یک دوز واحد انسولین آنالوگ طولانی‌اثر یک بار در روز تزریق کنید.

در طول دوره گذار از یک نوع انسولین به نوع دیگر اندازه‌گیری دقیق و مرتب قند خون و تعدیل دوز انسولین ممکن است لازم باشد.

آیا انسولین انسانی به اندازه انسولین آنالوگ (قلم انسولین) موثر و بی‌خطر است؟ کد خبر 558936 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز بیماری - دیابت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز بیماری دیابت انسولین انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد

سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: حضور کشور هند در نمایشگاه کتاب تهران منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود، این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 748436

دیگر خبرها

  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟