Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@22:51:08 GMT

نامزد خاشقچی رسما از ولیعهد سعودی شکایت کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۷۲۸۷

نامزد خاشقچی رسما از ولیعهد سعودی شکایت کرد

«خدیجه چنگیز» نامزد روزنامه‌نگار مقتول سعودی معروف به همراه یک نهاد حامی دموکراسی در کشور‌های عربی علیه مهم بن سلمان، ولی‌عهد سعودی شکایت کرد.

نهاد موسوم به «سازمان دموکراسی برای جهان عرب» امروز سه‌شنبه اعلام کرد که دو وکیل به نام‌های «جینز و بلوک» به نیابت از نامزد «جمال خاشقچی» و نهاد مذکور اقدام به تهیه شکوائیه علیه، ولی عهد سعودی و بیش از بیست تن دیگر در جریان قتل خاشقچی کرده و تقدیم دادگاه اداری کلمبیا در شهر واشنگتن آمریکا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




جمال خاشقچی، شهروند سعودی و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست سال ۲۰۱۸ به طرزی فجیع در کنسول‌گری عربستان سعودی در شهر استانبول توسط تیم ترور بن‌سلمان کشته و جسد او پس از تکه‌تکه شدن محوسازی شد.

در دادخواستی که تهیه شده است، ولی‌عهد سعودی و هم‌دستان او متهم به صادر کردن دستور «ربودن، شکنجه، قتل و مُثله کردن جسد خاشقچی» با هدف ساکت کردن او و ممانعت از تلاش‌هایش در آمریکا در راستای دعوت به تحقق مردم‌سالاری در غرب‌آسیا متهم شده‌اند.

به گزارش روسیا الیوم، این دادخواست شامل درخواست پرداخت غرامت و خسارت‌های مدنی لازم از جمله پرداخت غرامت تنبیهی به میزانی است که هیأت منصفه دادگاه فدرال آمریکا تعیین می‌کند.

شاکیان و تنظیم کنندگان این دادخواست همچنین از مقامات و اطلاعات آمریکا خواسته‌اند اسناد و شواهدی را که اثبات می‌کند قتل غیرقانونی خاشقچی به دستور یکی از سران سعودی اتفاق افتاده، افشا و منتشر کنند.

خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی واشنگتن‌پست دوم اکتبر سال ۲۰۱۸ (دهم مهر ۱۳۹۷) در کنسول‌گری سعودی واقع در شهر استانبول به قتل رسید. ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه و غرب حکایت از آن دارد که آمر قتل خاشقچی، از مقام‌های رده بالای سعودی بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کنسولگری عربستان ولی عهد سعودی خدیجه چنگیز جمال خاشقچی بن سلمان قتل خاشقچی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود

برنی سندرز به شایعات مربوط به کناره‌گیری‌اش از سیاست پایان داد و عنوان کرد بار دیگر نامزد مجلس سنا می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد برنی سندرز مبنی بر کناره‌گیری از سیاست به دلیل سن بالایش مطرح شده بود، این سناتور دموکرات ۸۲ ساله آمریکایی در اظهاراتی، بیان کرد بار دیگر برای نامزدی مجلس سنا اقدام می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سندرز در حالی از تصمیم خود برای ورود به سنا خبر داد که مواضعش در مورد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان جنگ غزه به شدت انتقادی شده و مدت‌هاست، شکاف گسترده‌ای میان دیدگاه‌های او و بایدن در اینباره ایجاد شده است.

سندرز از نحوه مدیریت بایدن در رابطه با رژیم اسرائیل انتقاد کرده و خواستار پایان فوری جنگ غزه شده است. در این راستا تاکید وی بر گسترش کمک‌های بشردوستانه برای حمایت از مردم غزه و توقف حمایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی بوده است.

این سناتور دموکرات آمریکایی در گفتگو با آسوشیتدپرس به صراحت عنوان کرد: ما در یک لحظه سیاسی پیچیده و دشوار زندگی می‌کنیم و من به شدت با بایدن در مورد جنگ غزه مخالف هستم.

سندرز در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در آمریکا نیز اظهاراتی را مطرح و با اشاره به رقابت میان ترامپ و بایدن اینطور بیان کرد: دونالد ترامپ از من خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست.

وی با ترسیم چشم‌انداز احتمالی از بازگشت ترامپ به کاخ سفید، هدف خود از تلاش برای بازگشت به سنا را ناشی از نگرانی در مورد آینده دموکراسی در آمریکا اعلام کرد و گفت از بسیاری جهات انتخابات ۲۰۲۴ را مهم‌ترین انتخابات در طول زندگی مردم آمریکا می‌داند.

او پس از اعلام نامزدی دوباره‌اش برای تداوم حضور خود در سنا، در این رابطه که احتمال دارد آمریکا در صورت بازگشت ترامپ از یک کشور دموکرات به سمت کشوری اقتدارگرا حرکت کند، هم صحبت کرده و عنوان کرد برایش سوال است که آیا پس از برگزاری نتایج انتخابات ۲۰۲۴ دولتی کارآمد در این کشور روی کار خواهد آمد یا خیر.

از زمان آغاز جنگ غزه، سندرز از جمله مهم‌ترین سیاستمداران آمریکایی بوده است که مواضع حمایت‌آمیز رئیس‌جمهور آمریکا در قبال رژیِم صهیونیستی را مورد نقد قرار داده و از برقراری آتش‌بس دائمی در غزه حمایت کرده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • پایان یک جادوگر؛ دیوید تیلور رسما خداحافظی کرد!
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • رسانه‌های عبری: نتانیاهو در منگنه است و حکم‌های بازداشت خواب را از چشمانش ربوده است
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟