Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، به دنبال کمرنگ شدن امیدها برای بسته‌های حمایتی ویروس کرونا از سوی ایالات متحده که به دارایی‌های رسیکی سراسر جهان ضربه وارد کرد، به همراه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا، یورو سه‌شنبه در تلاش بود تا خود را به بالای سطح 1.18 دلار برساند.

این نگرانی‌ها سبب کاهش نرخ یورو در معاملات ابتدایی شد و این پول واحد پس از رسیدن به بالاترین میزان خود در طول یک هفته در معاملات پیشین به ارزش 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1794 دلار، با 0.1درصد افت به 1.17600 رسید.

یکی از تحلیلگران ارشد در JFD Group گفت: "با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، سرمایه‌گذاران ممکن است از درگیر شدن در موقعیت‌های تجاری بزرگ خودداری کنند."

گفتنی است که فرانسه از افزایش قابل توجه در بستری شدن بیماران بر اثر کووید-19، و ایرلند نیز از اعمال سخت‌ترین محدودیت‌ها در اروپا خبر دادند.

دلار استرالیا نیز با 0.3درصد سقوط، به 0.7045دلار رسید. در آخرین جلسه سیاست‌گذاری استرالیا  تایید شد که هیئت‌مدیره در خصوص کاهش نرخ بهره و همچنین خرید زمان بیشتر برای بدهی، به منظور حمایت از اقتصاد و تثبیت نرخ ارز صحبت کرده است.

پوند استرلینگ نیز روز گذشته به 1.2941دلار رسید و به دستاوردهای ناچیز بسنده کرد.

دیوید فراست، مذاکره‌کننده اصلی انگلیس در خصوص برگزیت گفت که مبنایی برای از سرگیری گفتگوهای تجاری با اتحادیه اروپا وجود ندارد، مگر اینکه تغییر اساسی در رویکرد بروکسل در مذاکرات ایجاد شود.

پربیننده ترین قیمت دلار دلار ۲۵هزار تومانی در صرافی ملی! طلا همچنان درحال ریزش/ سکه وارد کانال ۱۳میلیون تومان شد دلار ارزان‌تر‌ می‌شود/ کابوس دلالان به واقعیت تبدیل شد ریزش قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل/ طلا دلار را ارزان کرد!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا قیمت یورو دلار آمریکا نرخ یورو دلار استرالیا ویروس کرونا بسته حمایتی کرونا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا

به گزارش قدس آنلاین طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/۶۳

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی