Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: با توجه به فصل پاییز و آغاز سرمای هوا، اگر رعایت بهداشت و بیماریابی فعال ایجاد نشود، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

به گزارش مشرق، نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به این پرسش که «اگر فرد مبتلا به کرونا در استان تهران نیازمند بستری در بیمارستان شود چگونه می‌تواند از بیمارستان‌های پذیرش کننده مطلع شود؟»، ابراز داشت: اگر بیمار بدحال و اورژانسی باشد، باید با اورژانس تماس گیرد و اورژانس جانمایی می‌کند و بیمار را به بیمارستان انتقال می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی متذکر شد:اگر بیمار غیر اورژانسی باشد؛ یعنی مشکلات حاد تنگی نفس نداشته باشد، باید به کلینیک‌های درمانی و سرپایی مراجعه کند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره اینکه «آیا از نظر کادر درمانی در بیمارستان‌های استان تهران با کمبود روبه‌رو هستیم؟»، خاطرنشان کرد: بله با کمبود نیروی درمانی روبه‌رو هستیم و در بعضی نقاط نیروی انسانی کم داریم.

توکلی با اشاره به استفاده از مراکز درمانی نیروهای مسلح، بیان داشت: ظرفیت بیمارستانی در ارتش مانند بیمارستان بعث و ناجا را داریم اما از نظر نیروی انسانی مشکل داریم و در حال حاضر بزرگترین مشکل در خصوص درمان، کمبود نیروی انسانی است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران در پاسخ به این پرسش که «برای خارج شدن از شرایط بحرانی کرونا چه  پیشنهادی دارید؟»، خاطرنشان کرد: اکنون باید بیشتر تمرکز را روی رعایت مسائل بهداشتی و بیماریابی فعال‌تر قرار دهیم؛ همچنین  روش‌هایی که بتوانند بیماران را محدود نگه دارند تا انتقال بیماری صورت نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر روی رعایت مسائل بهداشتی، اصلی‌ترین استراتژی در مقابله با کروناست، ابراز داشت: با توجه به فصل پاییز و آغاز سرمای هوا و اینکه آنفلوآنزا نیز شیوع پیدا می‌کند، اگر رعایت بهداشت، بیماریابی فعال و محدودیت تردد در افرادی که با این بیماری درگیر هستند، ایجاد نشود، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

توکلی با برشمردن اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا، یادآور شد: نکته مهمی که وجود دارد، این است که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، در پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا هم تاثیر خوبی خواهد داشت؛ چراکه در واقع پروتکل‌های این دو بیماری یکی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بیمارستان استان تهران درمان نیروی انسانی بیماران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی

بر اساس اعلام سازمان تأمین‌ اجتماعی، در سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون خدمت دارویی در داروخانه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت)، با تحت پوشش داشتن بالغ بر ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان مستقیم دارای ۴۰۳ داروخانه در مراکز درمانی ملکی سراسر کشور است که با حضور و فعالیت ۶۴۰ داروساز، به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه خدمات می‌کنند و از این تعداد، ۳۶۳ داروخانه به صورت یک یا دو شیفته و ۴۰ داروخانه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، در سال گذشته بیش از ۹۹.۹ درصد نسخ در مراکز درمانی این سازمان به‌صورت الکترونیک در داروخانه‌های مراکز درمانی این سازمان ثبت شده است و داروهای تجویزی برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان در این مراکز، به‌صورت رایگان به این بیماران ارائه شده است و در سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون خدمت دارویی در داروخانه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور به‌صورت رایگان به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه شده است.

ارائه خدمات دارویی در داروخانه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و مبنای اقلام دارویی موجود در داروخانه‌های مراکز درمانی این سازمان نیز «دارونامه» یا «فارماکوپه» رسمی کشور است.

سیاست کلی سازمان تأمین اجتماعی در تأمین و توزیع داروهای مورد نیاز در مراکز درمانی سازمان، خرید از شرکت‌های دارویی معتبر و دارای مجوز و البته با در اولویت قراردادن خرید از هولدینگ دارویی این سازمان است به‌گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از داروهای مورد نیاز در سیستم درمانی تأمین‌اجتماعی از تولیدات شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین (هولدینگ دارویی تیپیکو) تأمین می‌شود.

این سازمان به‌عنوان اولین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۱۵ هزار داروخانه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که خدمات دارویی مورد نیاز را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

مطابق آمارهای سازمان تأمین اجتماعی، داروخانه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، در سال گذشته خدمات دارویی مورد نیاز را بر اساس ۱۴۸ میلیون نسخه صادرشده، به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه کرده‌اند.

به‌منظور تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان، با دستور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از تیر سال گذشته، فرآیند رسیدگی به درخواست‌ها و عقد قرارداد با داروخانه‌ها، در مناطق کمتر برخوردار حداکثر ظرف مدت یک هفته و در سایر مناطق حداکثر در طول یک ماه انجام می‌شود.

کد خبر 751752

دیگر خبرها

  • کشف سومین گور دسته جمعی در محوطه بیمارستان شفای غزه + فیلم
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان