Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@11:03:35 GMT

انهدام باند ۱۲ نفره سرقت مسلحانه در اصفهان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۰۸۱۳۶

انهدام باند ۱۲ نفره سرقت مسلحانه در اصفهان

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باند ۱۲ نفره سارقان مسلح که با تهدید و ضرب و جرح شهروندان، اموال آنان را سرقت می‌کردند در عملیات ضربتی ماموران این فرماندهی دستگیر شدند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا هاشمی‌فر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال شهروندان که در آن سارقان از سلاح سرد برای ایجاد رعب و وحشت و در برخی مواقع نیز ضرب و جرح قربانیان استفاده می‌کردند، این موضوع به صورت ویژه در قرارگاه‌های اصلی و فرعی مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان مطرح و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان خبره و مجرب مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان در گروه‌های ۴ نفره به وسیله ۲دستگاه خودرو در سطح شهر تردد کرده و پس از ارتکاب عمل مجرمانه خود از محل متواری می‌شدند.

وی تصریح کرد: پس از پایش تصویری و رصد هوشمندانه مجرمان و همچنین استفاده از یک سری اقدامات پلیسی سرانجام مخفیگاه سارقان در یکی از مناطق حاشیه‌ای شناسایی و طی یک عملیات منسجم و ضربتی تمامی اعضای این باند که ۱۲ نفر بودند دستگیر شدند.

هاشمی‌فر از اعتراف متهمان به ۵۰ فقره سرقت اموال شهروندان با استفاده از سلاح سرد و ضرب و جرح شهروندان خبر داد و اظهار داشت: نکته حائز اهمیت در پرونده مذکور این است که تمامی افراد دستگیر شده غیربومی و از استان‌های مختلف هستند و میانگین سنی آنها نیز بین ۱۷ تا ۳۰ سال است و بیشتر آنها برای اولین بار مرتکب جرم شده بودند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان پائین آمدن سن مجرمان به ویژه مجرمان خشن را زنگ خطری برای جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی این موضوع به صورت ویژه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و از آسیب‌ها و زمینه‌های گرایش جوانان به سمت ارتکاب جرم جلوگیری کرد.

وی با تقدیر از اقدام سریع، ضربتی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی استان در شناسایی این باند مجرمانه گفت: کسانی که بخواهند با اعمال خلاف خود در نظم و امنیت جامعه اخلال ایجاد کرده و باعث نگرانی و ناامنی شهروندان شوند، بدانند که در کمترین زمان پس از وقوع جرم سایه پلیس را بر سر خود خواهند دید و بایستی در برابر قانون پاسخگوی اقدامات خود باشند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ اصفهان انهدام باند سرقت مسلحانه سرقت اخبار حوادث فرماندهی انتظامی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۰۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: به منظور مقابله همه جانبه با پدیده شوم و زیانبار قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در پی دریافت اخباری مبنی بر قاچاق فرآورده‌های نفتی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا برابر استعلامات اخذ شده مشخص شد مالکان ۵ دستگاه کامیون با تشکیل یک باند و صدور بارنامه‌های جعلی اقدام به قاچاق سوخت کرده اند که در ادامه ۵ متهم دستگیر و ضمن کشف ۲۵ هزارو ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از مخفیگاه آنان، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار فرشید در این راستا از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موردی در خصوص جرایم و مفاسد اقتصادی، مراتب را با شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند